<

LiMA žiniasklaidoje

 

Laisvai samdomi darbuotojai metė iššūkį nusistovėjusiai darbo tvarkai

Data: 2019 m. gegužės 02 d.

Laisvai samdomų darbuotojų daugėja ir jie klientams gali pasiūlyti lankstesnes sąlygas, sako įmonės „Hungry Scout“ partneris ir strategas Justinas Jautžemis. Jo teigimu, pastarieji pasižymi ne tik išskirtiniu dėmesiu kompanijai, su kuria bendradarbiauja, bet ir mažesniais kaštais – tokiu atveju laimi visi. Kiti ekspertai pabrėžia, kad tiek laisvai samdomi asmenys, tiek agentūros ne konkuruoja, o vieni kitus papildo.
 
Įmonės „Hungry Scout“ partneris ir strategas J. Jautžemis pasakoja, kad šiais laikais įmonės reklamos kampanijų kūrimui vis dažniau renkasi ne agentūras, o laisvai samdomus darbuotojus.

„Lietuvoje pastebima tendencija, kad laisvai samdomų darbuotojų daugėja ir įmonės labiau linkę juos samdyti. Be abejo, didžiausioms organizacijoms reikia didelės aptarnaujančios agentūros, kuri padėtų „gaisrų“ atveju. Kai dirbi su laisvai samdomu žmogumi, turi taikytis prie jo darbo grafiko“, – tikina jis.

Skaitmeninės kūrybinės agentūros „digitouch!“ partneris Andrius Kontrimavičius aiškina, kad šis modelis, kai įmonės samdo nebe agentūras, o freelancerius (liet. laisvai samdomas darbuotojas), atėjo drauge su Z karta ir jau veikia Lietuvoje.

„Jaunoji karta (Z) dar labiau linkusi į laisvą darbo grafiką ir užduočių atlikimą savarankiškai, tad profesionalių specialistų, siekiančių dirbti freelance darbą, nemažės – todėl Lietuvoje, kaip ir kitose Vakarų šalyse, nemažės tiek tokių darbuotojų, tiek ir įmonių, kurios su jais dirbs tiesiogiai.

Priklausomai nuo įmonės strategijos, tai Lietuvoje veikia ir dabar: vienos renkasi dirbti su agentūromis ir taip su mažesne rizika siekia gauti geriausią rezultatą, kitos renkasi daugiau kontrolės, tad ir patys prisiima rizikos“, – sako jis.

Lietuvoje puikiai funkcionuoja agentūros, be to, turime ir pakankamą asortimentą savo srities specialistų, pastebi Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) valdybos narys Andrius Milinavičius.

„Jie gali pasiūlyti savo kūrybines paslaugas. Manau, idealiu atveju projekte dalyvauja tiek agentūros, tiek laisvai samdomi specialistai. Laisvai samdomi specialistai per daug įsigalėti negali, kadangi yra įprasta praktika, kad agentūros su klientais veikia pagal sutartis ir dalyvauja konkursuose. Su sutartimis atkeliauja ir atsakomybės, kurių ne visuomet gali prisiimti „žmogus-orkestras“, – pabrėžia jis.

Daugiau skaitykite čia