<

LiMA žiniasklaidoje

 

Marketingo vadovų įžvalgos: ko reikia patekti tarp geriausių

Data: 2019 m. kovo 20 d.

Lietuvos marketingo asociacija LiMA, prisidėdama prie marketingo specialistų ir vadovų vaidmens stiprinimo įmonėse bei visuomenėje, vertina marketingo vadovų aukščiausius pasiekimus – jau penktą kartą renkamas metų marketingo vadovas „Metų CMO'19“. Artėjant rinkimų kulminacijai, LiMA paskelbė komisijos atrinktus TOP 10 geriausių marketingo vadovų.

„Sėkmės rodikliai, kuriais matuojamas marketingo vadovo indėlis, padėjo atskleisti ir konkretaus kandidato atsakomybės mastą konkrečioje įmonėje bei marketingo vadovo vaidmenį organizacijoje. Galima sakyti, kad išryškėjo marketingo vadovo vaidmens įmonėje transformacija nuo pagalbinės ir komunikacijos funkciją apimančios iki ašinės įmonės vertę kuriančios disciplinos, – sako „Metų CMO‘19“ komisijos narys, LiMA valdybos pirmininkas, „BPN Lietuva“ vadovas Linas Šiautkulis. – Dėmesys kreiptas į didžiausią įtaką įmonės ar prekės ženklo vertės augimui turėjusius marketingo vadovo 2018 m. veiksmus ir, žinoma, jų rezultatus. Taip pat visi pasiekimai buvo vertinami ne tik įmonės, bet ir sektoriaus kontekste. Tai leido pasverti rezultatus atsižvelgiant į konkretaus sektoriaus konkurencijos lygį, įstatyminę bazę bei panašius veiksnius.“ Kalbinti dešimt geriausių CMO (liet. rinkodaros vadovas) dalinasi savo, kaip marketingo vadov(i)ų, sėkmės formulėmis, įžvalgomis apie marketingo vaidmenį ir savo organizacijų pagrindiniais praeitų metų veiksmais ir rezultatais, kuriuos įsivertino kaip sėkmingiausius, rašoma pranešime spaudai.

 

UAB „Švyturys-Utenos alus“ įmonių marketingo direktorius Laimis Balčiūnas pažymi, kad marketingo funkcija, įskaitant inovacijų procesą, yra pagrindinis įmonės ilgalaikės sėkmės garantas. Kaip sėkmingai įgyvendintus 2018 m. tikslus jis įvardija marketingo komandos pergrupavimą trijose šalyse siekiant optimalaus resursų išnaudojimo, nealkoholinio alaus segmento auginimą ir lyderiaujančių pozicijų jame išlaikymą bei vietinių ir tarptautinių prekės ženklų stiprinimą.

ŽMONĖS rinkodaros vadovė Gabrielė Burbienė teigia, kad, jos nuomone, šiuolaikinio prekės ženklo valdymas prasideda nuo drąsos keistis, aiškių vertybių ir atvirumo pasauliui. Tik tada sėkmė ateina ten, kas tradiciškai laikoma marketingo vadovo rezultatų lauku. Paklausta apie savo sėkmingiausius praėjusių metų rezultatus, ji atsakė: „Labai svarbus impulsas buvo ŽMONĖS prekės ženklo krypties išgryninimas ir atnaujinimas pačioje 2018 m. pradžioje. Tai davė pradžią kokybiniam prekės ženklo suvokimo pokyčiui. Kai atnaujinome pagrindinį prekės ženklą, galėjome susitelkti ties jį papildančiais – tokiais kaip ŽMONĖS Cinema, ŽMONĖS Knygos. O galiausiai kai visus šiuos prekės ženklus susiejome ir įdarbinome – sukūrėme ir įgyvendinome efektyvią lojalių vartotojų auginimo strategiją.“

 

„BIOK Laboratorijos“ rinkodaros vadovė Ieva Čepononė sako, kad labiausiai jos, kaip marketingo vadovės, sėkmę apibūdina gebėjimas atsirinkti tai, kas svarbiausia, greitis ir drąsa priimant sprendimus, trumpalaikių ir ilgalaikių tikslų subalansavimas, darbas su komanda, žmogiškumas. Kaip vieną iš sėkmingiausių 2018-ųjų pavyzdžių moteris įvardija savalaikį prekės ženklų atnaujinimą, išskirtinumo išryškinimą ir tinkamą pozicionavimą. „Naujo prekės ženklo pozicionavimui pasirinkome labai kilnią visuomenės misiją – gerinti bendrą emocinę savijautą suteikiant daugiau džiaugsmo ir pasitikėjimo kasdienybėje. Pagrindinė įžvalga renkantis pozicionavimą buvo pasaulinės WGSN tyrimų ir analizės bendrovės pateiktas faktas, kad 2030 metais liga nr. 1 pasaulyje bus depresija, tad verslas ir prekės ženklai turi labiau orientuotis į sveikų poreikių kūrimą, pozityvių ir teigiamų žinučių komunikaciją, nekurti baimės ar neskatinti dar daugiau nepasitikėjimo, nusivylimo savimi“, – pasakoja I. Čepononė.

 

„Baltic RED“ rinkodaros departamento vadovė Ieva Goštautaitė-Gedutė taip pat įvardija ne tik apčiuopiamų rezultatų, bet ir asmeninių savybių svarbą: „Mano, kaip marketingo vadovės, rezultatas matuojamas veiklos specifikai būdingų rodiklių, tokių kaip lankytojų srautų, pardavimų, lojalumo, vartotojų pasitenkinimo ir pan., augimu. Be faktinių rodiklių, visada lemiamą faktorių turi ir žmogiškieji varikliai: konstruktyvumas, atvirumas inovacijoms bei pokyčiams, planinga ir aiški marketingo strategija bei motyvuota komanda.“ Paklausta apie įsimintiniausius praėjusių metų projektus, I. Goštautaitė-Gedutė sako, kad didžiausias iššūkis 2018 m. buvo vienadienį lankytoją paversti lojaliu klientu. „Mūsų komandai tai pavyko – įprastai, po plėtros veikiant antruosius metus, prekybos centro rezultatai stabilizuojasi arba subtiliai mažėja, o MEGA augo visuose mūsų specifikos marketingo veikloje matuojamuose svertuose – lankytojų, pardavimų, „conversion rate“, vidutinio efektyvumo ir kt. Taip pat kaip pasitikėjimą mano pasirinkta veiklos kryptimi ir manimi bei mano komanda galiu įvardyti valdomo įmonės portfelio išplėtimą: valdomą prekybos centrų krepšelį papildė viešbučių sektorius, nauji investiciniai projektai.“

„Topo centro“ rinkodaros vadovė Raimonda Gudaitė pabrėžia, kad geram rezultatui pasiekti svarbu ne tik marketingo vadovo kompetencijos, bet ir visos komandos darbas: „Mano sėkmė yra neatsiejama nuo visos „Topo centro“ ir ypač marketingo komandos sėkmės. Dabartinėje komandoje yra daug gero užtaiso, kuris įkvepia ir sustiprina kitas būtinas asmenines savybes: neribotą smalsumą, pozityvumą ir plačią šypseną. Aišku, labai svarbu žinios, praktinė patirtis ir visų įmonės verslo procesų supratimas, detalių žinojimas bei gebėjimas atsitraukti nuo kasdienių darbų, matyti didelį paveikslą.“ Kryptingą daugiakanalės prekybos (omnichannel) veiklą ir vieningą komunikaciją R. Gudaitė pabrėžia kaip sėkmingiausius 2018 m. veiksmus. Tai prekybos internetu ir fizinėse sinergija, kanalų stiprybių perkėlimas iš vieno kanalo į kitą, kanalų veiklos sinchronizavimas. „Taip pat išskirčiau „Topo centro“ visų turimų duomenų ekosistemos sukūrimą ir pritaikymą kasdienei veiklai – tai vadinamasis „Data Management/BIG Data“. Įsidiegėme „Data Lake“, „Smart Marketing Toolkit“ (SMT), dinaminę kainodarą, 360 vartotojų profiliavimą“ , – sako R. Gudaitė.

 

„Volfas Engelman“ marketingo vadovas Mantas Matukaitis teigia, kad FMCG rinkose vietinių gamintojų prekės ženklai patiria nuolatinį spaudimą dėl privačių etikečių stiprėjimo, prekybos tinklų koncentracijos, globalių prekės ženklų stiprėjimo, besikeičiančios socialinės bei politinės-teisinės aplinkos. Šiame kontekste prekės ženklų vertės auginimas tampa kertine sėkmės recepto dedamąja, už kurią tiesiogiai atsakinga marketingo funkcija. Marketingas tampa svarbiausia funkcija vertės kūrimo grandinėje, kur šalia prekės ženklų vertės vis didesnį vaidmenį pradeda vaidinti įmonės kaip socialiai atsakingo verslo ir patrauklaus darbdavio įvaizdis – tai yra didėja vidinio marketingo įmonėje svarba.

 

M. Matukaitis dalinasi sėkmingais įmonės rezultatais. „Per 2018 m. įvesti 32 nauji produktai, už kurių idėjų pateikimą, įvedimą ir produktų portfelio formavimą įmonėje tiesiogiai atsakingas marketingas. Visi prekės ženklai, kuriems buvo suplanuotas ir įgyvendintas reklaminis palaikymas, ženkliai padidino savo rinkos dalį. Įgyvendinta Volfas Engelman Pasaulio futbolo čempionato IMC kampanija leido pasiekti rekordines prekės ženklo rinkos dalis“, – pažymi „Volfas Engelman“ marketingo vadovas.

 

„IKEA“ rinkodaros vadovė Baltijos šalims Kristina Mažeikytė marketingo vaidmenį įvardija kaip svarbų ir po truputį keičiantį verslo žemėlapį. „Jei ilgą laiką marketingas buvo suvokiamas tik kaip turinio kūrimas ir komunikacija, tai dabar viskas yra daug giliau: nuo verslo įžvalgų, klientų poreikių, vartojimo įpročių, pirkinių krepšelių analizės iki „predictive analytics“ įdarbinimo priimant naujus verslo sprendimus“, – teigia K. Mažeikytė.

 

„IKEA“ rinkodaros vadovė išskiria keletą pagrindinių projektų, įvykdytų 2018 m.: sukurtas „IKEA“ marketingo paslaugų centras Baltijos šalims bei išgrynintos šalių marketingo padalinių funkcijos; parengta ir sėkmingai įgyvendinta marketingo strategija įžengiant į naują Baltijos šalių rinką Latviją, tuo pačiu minimizuojant poveikį „IKEA“ prekybos taškams Lietuvoje.

 

„Gera dovana“ rinkodaros vadovė Oksana Rokaševič sako, kad vienas iš sėkmingo darbo garantų yra glaudus bendradarbiavimas su visa įmonės vadovų komanda bei CEO pasitikėjimas tuo, ką daro CMO.

 

„Kai visi susitelkę ties aiškia misija ir kryptingai siekia užsibrėžtų tikslų – galima tikėtis daug geresnio rezultato. Akcentuočiau ir visą rinkodaros skyrių – esame komanda, kiekvienas kompetentingas savo srityje, žinome savo stipriausias puses ir jas maksimaliai išnaudojame. Dirbant tokioje aplinkoje, marketingo vadovas nešvaisto energijos, jis gali susitelkti į tikslą, o tai garantuoja sėkmę“, – akcentuoja viena iš TOP 10 marketingo vadovų finalininkių.

 

Kaip 2018 m. rezultatus ji įvardija naujų produktų įvedimą ir tai, kad nebuvo pamirštos jau sėkmingai veikiančios strategijos. Taip pat O. Rokaševič išskiria ir koncentruotus marketingo mikro veiksmus, orientuotus į konkrečias progas, šventes, dovanos gavėjo tipą ar sezoną. Tai įmonei leido pasiekti ilgalaikį sėkmingą rezultatą.

 

„KG Group“, „Vilniaus paukštynas“, „Kaišiadorių paukštynas“ marketingo tarnybos direktorius Artūras Skairys įvardina pagrindinius veiksmus, turėjusius įtaką įmonių veiklai: tai naujos linijų įvedimas į rinką, kategorijų vystymas ir aktyvus palaikymas bei produktų vadovų institucijos ir atsakomybių kūrimas įmonės viduję. Kaip pagrindinius iššūkius jis įvardina itin greitus pokyčius: „Labai svarbu neprarasti budrumo ir neužmigti. Galima sakyti, kad šiuo metu įmonės konkuruoja ne produktais, bet vartojimo sprendimais, komunikacija, įvaizdžiu. Kartu keičiasi ir požiūris į marketingo specialistą – tai turi būti verslo vėliavnešys su krypties parinkimu.“

 

„Pigu“ rinkodaros vadovė Giedrė Vilkė pažymi, kad marketingo vaidmuo kiekvienoje įmonėje gali būti skirtingas. Tai priklauso nuo įmonės veiklos, specifikos ir poreikių. Jos nuomone, pirmiausia tai turėtų būti siejama su klientu, jo potyriais ar poreikiais, paslaugos atitikimu esamiems kliento poreikiams ir tų poreikių numatymas. „Pernai „Pigu“ pagrindinis tikslas buvo rinkodaros veiksmų ir procesų efektyvinimas kartu išlaikant įmonės augimą greitesnį nei rinka. Pasiekti rezultatai džiugina – išsamus prekės ženklo tyrimas leido pasirinkti ilgalaikę vystymo kryptį, optimizavus komunikacijos kanalus pelno rodikliui gerinti ir išgryninus bei suvienodinus atliekamas funkcijas visose Baltijos šalyse, galėjome daugiau investuoti į paslaugos gerinimą ir tai mums leido sėkmingai augti ir pasiimti didesnę rinkos dalį“, – sako G. Vilkė. „Metų CMO‘19“ nugalėtojas bus skelbiamas kovo 21 dieną PASSWORD 2019 konferencijoje.

Straipsnio nuoroda čia