<

LiMA žiniasklaidoje

 

„Švyturio-Utenos alaus“ rinkodaros vadovas: apie kūrybiškumą ir iššūkius uždraudus reklamą

Data: 2019 m. kovo 18 d.

Kūrybiškumas yra vienas pagrindinių verslo variklių, tik jo nereikia klaidingai priskirti vien rinkodaros funkcijai. Daugumoje verslo sprendimų, skatinančių bet kokį augimą ar vertės kūrimą, yra kūrybiškumo ar nestandartinio mąstymo elementas.

 

Taip teigia Laimis Balčiūnas, bendrovių „Švyturys – Utenos alus“, „Aldaris“ ir „Saku Ollettehase“ rinkodaros direktorius, Lietuvos marketingo asociacijos LiMA išrinktas į stipriausių rinkodaros vadovų dešimtuką Lietuvoje, „Metų CMO 2019“. Vienas iš jų pretenduoja tapti „Metų CMO 2019“, o nugalėtojas bus paskelbtas ir apdovanotas „Verslo žinių“ konferencijoje „Password 2019“ kovo 21 d.

 

Kokiais pagrindiniais rodikliais matuojate savo kaip rinkodaros vadovo sėkmę įmonėje?

 

Ir mano, ir visos bendrovės rinkodaros komandos tikslai nesiskiria nuo bendrųjų įmonės tikslų, o sėkmė matuojama per įmonės sėkmės prizmę. Tai parodo, kad rinkodara pas mus vertinama kaip svarbi verslo funkcija, tiesiogiai lemianti galutinius įmonės rezultatus.

 

Nors dar prisimenu laikus savo karjeros pradžioje, kai beveik visi asmeniniai tikslai ir sėkmės įvertinimas buvo siejami su kampanijų žinomumo ar patrauklumo rodikliais, vienu ar kitu prekės ženklo asociacijų ar vertės rodikliu, efektyviu rinkodaros biudžeto panaudojimu. Kreipiame dėmesį į šiuos dalykus ir dabar, tačiau visa tai tik svarbūs sudedamieji elementai, vedantys link tikrosios sėkmės, matuojamos pagrindiniais finansiniais įmonės rodikliais, užimamomis prekės ženklų vertės dalimis, ilgalaikės strategijos įgyvendinimo užtikrinimu.

 

Ilgalaikė įmonės sėkmė, mano nuomone, ypatingai priklausoma nuo rinkodaros efektyvumo. Trumpuoju periodu rinkodaros „šlubavimus“ gali pridengti ankstesnis įdirbis ar stipri pardavimų organizacija. Tačiau sugebėjimas užčiuopti įvairias tendencijas, jomis pagrįstos sėkmingos inovacijos ir rinkodaros skyrių inicijuojami įvairūs pokyčiai yra pagrindiniai ilgalaikės įmonės sėkmės garantai. Ir tai viena sunkiausių ir atsakingiausių sričių.

 

Spaudžiamiems įtemptų metinių tikslų dažnai yra sunku priimti sprendimus, kurie yra investicijos į ateities sėkmę, bet neturi jokio teigiamo, o dažnai generuoja ir neigiamą rezultatą trumpalaikiu periodu. Tuo pačiu net ir efektyvūs trumpalaikiai sprendimai negarantuoja ilgalaikės sėkmės. Džiugu, kad visa įmonės vadovų komanda tai puikiai supranta ir sėkmingai balansuojame tarp trumpalaikių pergalių ir grindžiamo pagrindo ateities sėkmės užtikrinimui.

 

Kokie 2018 m. įgyvendinti veiksmai turėjo didžiausią įtaką atstovaujamo prekės ženklo vertės augimui?

 
2018 m. mums, aludariams, Lietuvoje prasidėjo naujas išbandymų etapas. Prie jau esamų iššūkių gavome reklamos draudimą ir papildomus prekybos apribojimus, akcizo didėjimą. Tai reikalavo tam tikro vidinio persigrupavimo ir išteklių perskirstymo. Stiprinome pardavimų ir rinkodaros komandą, keitėsi biudžetų paskirstymas tiek tarp atskirų prekės ženklų, tiek ir tarp eilučių, kam jis bus panaudotas.
 

Laukdami ribojimų įtakos, smūgio kategorijai ir suvartojimo mažėjimo keitėme ir savo tikslus, persiorientavome į kategorijos vertės auginimą, nes planavome parduoti mažiau, todėl reikėjo parduoti daugiau aukštesnės vertės, aukštesnės kokybės ir kainos segmentų produktų. Stiprių prekės ženklų krepšelio dėka su šia užduotimi susitvarkėme.

 

Dar prieš kelis metus pastebėjome, koks mažas Lietuvoje nealkoholinio alaus segmentas lyginant su kai kuriomis kitomis Europos valstybėmis. Kartu stiprėjo sveikatingumo ir aktyvaus gyvenimo tendencijos, todėl šio segmento augimas priklausė tik nuo pačių aludarių.

 

Būdami alaus kategorijos flagmanu, užsibrėžėme tikslą auginti šį segmentą ir užimti aiškaus lyderio poziciją ir jame. Džiaugiamės, kad padėti tvirti pagrindai kuriant naujus prekės ženklus – „Švyturio GO“ nealkoholinio ir „Utenos nealkoholinio Radler“, – leido pasiekti užsibrėžtų tikslų ir auginti kategoriją ne procentais, o kartais.

 

Matant mūsų sėkmę bei dalinai nulemtos ir reklamos draudimų praeitais metais, šiame segmente pasipylė ir konkurentų naujienos. Tačiau mūsų įdirbis leido ir 2018 m. išlaikyti lyderystę nealkoholinio alaus segmente bei didinti jo indelį į įmonės rezultatų krepšelį.

 

2018 m. pagaliau duris atvėrė „Švyturys Brewery“ – visiškai unikalus ir išskirtinis projektas visos Lietuvos mastu. Buvo nueitas ilgas ir sudėtingas projekto gynimo, reikalingų investicijų užsitikrinimo, projektinio pasirengimo ir įgyvendinimo kelias, kol ši vizija tapo realybe. Neįsivaizduojate, koks apima pasididžiavimas atidarymo dieną stovint naujoje unikalaus architektūrinio sprendimo darykloje, įsikūrusioje seno tarybinių laikų administracijos pastato vietoje, su naujausia alaus gaminimo įranga ir kai gali pasakyti: „aš prisidėjau prie viso šito“.

 

Panašu, kad tai įvertino ir mūsų vartotojai. Žmonių, praėjusių ekskursijas mūsų naujoje darykloje skaičiai pranoko visus lūkesčius. Vien per mūsų organizuotą „Aludarių dieną“ mus aplankė virš 20.000 klaipėdiečių ir miesto svečių. Netrūksta lankytojų ir iki šiol, o vasaros sezono laukiame net su nerimu, bus iššūkis visus priimti.

 

 
 
 Daugiau skaitykite Verslo Žiniose