LiMA žiniasklaidoje

 

Ne duomenų kiekis yra problema, didesnis iššūkis juos „perskaityti“

Data: 2019 m. kovo 19 d.

Žmonės turi daug daugiau pasirinkimo, tačiau vis mažiau laiko, todėl patraukti ir išlaikyti jų dėmesį tampa vis sunkiau. Kartu augant duomenų kiekiui, svarbesniu uždaviniu tampa juos tiksliai „perskaityti“, t.y. sugebėti padaryti tinkamas išvadas ir pasirinkti tinkamus veiksmus, tik tada galime „įjungti“ kūrybiškumą.

 

Taip teigia Giedrė Vilkė, „Pigu“ Rinkodaros vadovė, Lietuvos marketingo asociacijos LiMA išrinkta į stipriausių rinkodaros vadovų dešimtuką Lietuvoje, „Metų CMO 2019“. Vienas iš jų pretenduoja tapti „Metų CMO 2019“, o nugalėtojas bus paskelbtas ir apdovanotas „Verslo žinių“ konferencijoje „Password 2019“ kovo 21 d.

 

Kokiais pagrindiniais rodikliais matuojate savo, kaip rinkodaros vadovo, sėkmę įmonėje?

 

E. komercija – labai kompleksiškas verslas, tad bendram rezultatui suprasti būtinas įvairių sričių stebėjimas ir vertinimas. Rinkodara bendrovėje iš esmės yra atsakinga už klientų pritraukimą ir išlaikymą.

 

Pagrindiniai stebimi rodikliai ir parodo, kaip gerai mums sekasi šią funkciją atlikti, t. y. kiek klientų pritraukiame, kaip jie elgiasi atėję į svetainę, kiek iš jų nuperka, kokios vertės jų pirkinių krepšelis.

 

Ypatingai svarbu, kokią patirtį šie klientai įgyja pirmojo apsipirkimo metu: kaip dažnai sugrįžta pirkti, kiek išleidžia pirkiniams, ką perka ir pan.

 

Taip pat vertiname, kiek kiekvienas iš šių veiksmų kainavo įmonei, t. y. kaip efektyviai buvo investuota į kliento išlaikymą, komunikaciją, pačios paslaugos vystymą.

 

Visi šie rodikliai yra rinkodaros veiksmų pasekmė. Daug svarbiau yra suprasti, kas jiems daro įtaką, kas lemia vienokį ar kitokį kliento elgesį. Tad gebėti suprasti bei nulemti – tai ir yra kasdienis rinkodaros vadovo darbas.

 

Su kokiais didžiausiais iššūkiais šiandien susiduria rinkodaros vadovai?

 

Įvardinčiau keletą aspektų. Pirma, labai greitai besikeičiantys vartojimo įpročiai. Žmonės turi daug daugiau pasirinkimo, tačiau vis mažiau laiko, todėl patraukti ir išlaikyti jų dėmesį tampa vis sunkiau.

 

Tai turime būti labai greiti ir drąsūs tiek priimdami teisingus sprendimus, tiek įgyvendindami pokyčius ne tik rinkodaroje, bet ir kituose verslo procesuose.

 

Antra, dinamiškoje rinkoje veikiantis ir nuolat augantis verslas reikalauja ir naujo know-how.

 

Norint išlaikyti lyderio poziciją, turime veikti greičiau ir geriau nei likusi rinka, tačiau sunku pasamdyti žmones, kurie atsineštų know-how, nes jų tiesiog nėra. Tenka juos ugdyti organizacijos viduje, remiantis pasauline praktika ir žiniomis iš rinkų, kurios tą kelią jau nuėjo. Tai pilnas iššūkių, tačiau beprotiškai įdomus kelias.

 

Trečia, ne mažesnis galvos skausmas yra norų ir galimybių derinimas. Rinkodaros kaštai yra didelė išlaidų eilutė ir, žinoma, visada yra pagrįstas lūkestis juos optimizuoti.

 

Šioje vietoje, manau, reikia daugiausia kūrybiškumo ir gebėjimo vėl ir vėl pažiūrėti į tas pačias investicijas iš kito kampo, kad sugebėtum įgyvendinti visus užsibrėžtus tikslus ir tuo pačiu veiktum efektyviai.

 

Mano darbas yra sutaupyti, bet ir pagerinti kokybę, t. y. pasiekti, kad ir klientas būtų patenkintas, ir akcininkas liktų laimingas. 

 

Sėkmingiausias sprendimas karjeroje?

 

Sėkmingiausią sprendimą karjeroje priėmiau prieš 10 m. – pasukau e. komercijos keliu. Nuo tada, nors kelias vingiuotas bei banguotas, o man netrūksta nei iššūkių, nei kasdienio mokymosi, nei dinamikos darbe, kurią labai vertinu.

 

E. komercijoje aš sujungiau visus savuosius „aš“: teisininko struktūrinį požiūrį, komersanto prigimtį ir empatiją žmonėms. Visa tai mane pavertė tuo, kuo šiandien esu. 

 

 

Daugiau skaitykite Verslo Žiniose