<

LiMA žiniasklaidoje

 

Televizijos vaidmuo šiuolaikinio vartotojo gyvenime

Data: 2020 m. vasario 5 d.

Ar iš tiesų televizija mirė? Greičiausiai. Juk dažnas iš mūsų televizorių įsijungia tik dėl foninių garsų ir namie veikia ką nors kita. Nepamirškime ir tų, kurie prisipažįsta, kad jų namuose nėra televizoriaus. „Netflix“, „YouTube“ ir socialiniai tinklai – tai dažniausi televizijos pakaitalai. Tačiau „Delfi“ rinkodaros vadovas Irmantas Matilionis Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) organizuotoje konferencijoje „LiMA Day Lietuva’19: Praeitis. Dabartis. Ateitis“ susirinkusiems klausytojams teigė, kad televizija iš mūsų gyvenimo tikrai niekur nedingo.

 

Skirtingi žiūrėjimo įpročiai

 

Keturios valandos – tiek vidutiniškai lietuviai praleidžia žiūrėdami televizorių. I. Matilionis išskyrė, kad jaunoji karta televiziją žiūri apie vieną valandą per dieną, kiti – apie tris valandas, o vyresni nei 50 metų – net penkias valandas.

 

Kardinaliai keičiasi televizijos žiūrėjimo įpročiai. Pavyzdžiui, jaunoji karta, 16–24 metų, videoturinį žiūri kitaip nei kiti. Jie renkasi „YouTube“ ar socialinius tinklus ir ten žiūri jiems patinkančius vaizdo įrašus. „Reikia suprasti, kad žodžio „televizija“ reikšmė yra labai pasikeitusi, nes mūsų visų galvose televizija yra televizorius, o visas videoturinys, kurio neturime, yra kur nors internete“, – sakė I. Matilionis.

 

Naujos kartos televizija

 

Naujos kartos televizija – tai tokia televizija, kurios nerodo per visiems įprastą televizorių. Ši televizija prisitaiko prie žiūrovo poreikių, nes pats žiūrovas sprendžia, kada ir ką žiūrės, o ne parengta televizijos kanalo. I. Matilionis tikino, kad naujos kartos televizijos potencialas yra ryškiai neišnaudotas: „Pirma, mums trūksta žinių, ką su ta naujos kartos televizija daryti, kaip tą reklamą leisti… Kitas mitas yra, kad esą kažkur girdėta, kad tai neveikia. Galbūt kas nors prieš penkerius metus bandė ir nepavyko. Bet ar tikrai tai neveikia? Klausimas lieka neatsakytas.“

 

„Delfi“ rinkodaros vadovas teigė, kad reikia eiti ten, kur yra klientas, ir pateikė realų pavyzdį, kaip tai veikia. Anksčiau internetinis kanalas „Delfi TV“ neturėjo aukšto pasiekiamumo (angl. reach) žiūrovams, todėl buvo nuspręsta išbandyti kitus kanalus. „YouTube“, socialiniai tinklai – taikytasi į kelis kanalus vienu metu. Žiūrovų pasiekiamumas išaugo, nes turinys pasiekė daug skirtingų auditorijų. „Su naujos kartos televizija gali būti kitaip. Naujos kartos televizijos potencialas pačiai reklamai, manau, irgi yra visiškai neišnaudotas. Mano patarimas – tiesiog išnaudokite jį“, – siūlė I. Matilionis.

 

Tradicinei televizijai neskiria dėmesio

 

„92 proc. žmonių, žiūrėdami televizorių, užsiima kitais dalykais. Tvarkosi namus, valgo, šnekasi su namiškiais ir tik 8 proc. vartotojų visą savo dėmesį skiria videoturiniui. Palyginti su naujos kartos televizija, šis skaičius yra penkis kartus didesnis, nes ten skiria 40 proc. dėmesio ir daugiau atkreipia dėmesio į videoturinį. Galima paaiškinti, kodėl taip yra. Naujos kartos televizijos turinį vartotojas pasiima pats – kai nori, išsirenka tą patį turinį ir žiūri, kada nori. Kadangi vartotojas pats išsirenka turinį, kurį nori žiūrėti, ir skiria savo laiką tam turiniui žiūrėti“, – apie žiūrovų skirtumus kalbėjo „Delfi“ rinkodaros vadovas.

 

Daugiau skaitykite „Bzn start“