Naujienos

 

VERSLAS NEGALI VARTOTOJO PALIKTI VIENO

Data: 2020 m. birželio 16 d.

Siūlo mikrosegmentuoti

„Dažnai mėgstame skaidyti savo klientus į B2C (verslas klientui) ar B2B (verslas verslui) klientus, kartais mėgstame skaidyti į didesnius ar mažesnius, kartais pagal prioritetus arba tam tikrus produktus, kuriuos parduoda įmonė. Jeigu yra kategorijos, tai paprastai būna keli segmentai. Visada siūlau eiti gilyn į mikrosegmentus ir vieną segmentą skaidyti tiek, iki kiek įmanoma mažai. Tuomet tam mikrosegmentui galime iškelti opią problemą, konkrečiai jam pasiūlyti geriausią sprendimą ir tą vartotojo kelionę, iki kol jis nusiperka“, – sako J. Kaknevičius.

 

Specialistas nurodė, kad dažniausiai rinkodaros specialistai klientus skaido pagal geografiją, industriją, individualius tikslinius klientus, tikslinių klientų veiksmus internete ar įmonės dydį.

Visa vartotojo kelionė

Vartotojo kelionė prasideda tuomet, kai vartotojas supranta, kad turi tam tikrą problemą ar poreikį. Pasak J. Kaknevičiaus, vartotojo kelionė yra labai paini ir komplikuota, todėl verslas turi pasirūpinti klientu: „Būtų efektinga turėti parengtus veiksmus, kurie ne tik atveda lankytoją pas jus, bet ir gauna jo kontaktus. (…) Reikia prisijaukinti vartotoją ir vesti jį už rankos nuo tada, kai jis identifikuoja problemą ar su tuo supažindinamas, kad jis turi tokį poreikį. Ir dar vienas teisingas kelias yra tada, kai mes paskatiname vartotoją rekomenduoti mus kitiems.“

 

Tam, kad vartotojas nepasimestų kelionėje, verslas turėtų kiekviename etape nepaleisti vartotojo ir bandyti jį suprasti. Pavyzdžiui, kokių jam gali kilti klausimų (aktualu vartotojo kelionės pradžioje) arba kokių sunkumų iškyla jau įpusėjus procesui (kaina, galimi kiti prekės ar paslaugos variantai ir pan.). Be to, labai svarbu įvertinti, ar vartotojas yra motyvuotas imtis kito veiksmo ir žengti toliau.

 

„Taigi, turėdami šiuos klausimus galvoje, mes galime sudėlioti vartotojo kelionę taip, kad ji atsilieptų į vartotojo klausimus. Tai reiškia, kad jam siūlomas turinys bus aktualus, todėl duodame jam motyvaciją žengti kitą žingsnį ir aiškų veiksmą, ko mes iš jo tikimės. Ar mes vartotoją spaudžiame, ar tai yra registracija, o gal registruoti skambučiai? Ar tai yra gauti pasiūlymą, atsisiųsti skaičiuoklę ar dar kažkas?“ – siūlo J. Kaknevičius.

 

Daugiau skaitykite čia