Naujienos

 

Giedrė Šileikytė: kurdami kūrybišką reklamą ieškome „aha“ momento

Data: 2019 m. gegužės 27 d.

Pasamdyti menininką komunikacijai ar reklaminei kampanijai nereiškia automatinio kūrybiškumo ar efektyvumo, sako nepriklausomos kūrybinės agentūros „Autoriai“ įkūrėja ir vadovė Giedrė Šileikytė. Anot jos, niekas iš niekur neatsiranda, tad dirbantys šioje industrijoje ieško įkvėpimo, kuris, kaip pradžios taškas, gali ateiti ir iš meninio lauko, bet menininkų darbų kopijuoti, kad šie virstų komunikacinėmis kampanijomis, nereikėtų.
 
– Kas yra kūrybiška reklama, kaip jūs paaiškintumėte šią sąvoką?
 
– Kūrybiška reklama – priešinga tam, kas įprastai yra kūrybiška. Štai, pavyzdžiui, dabar esame kūrybiškų objektų kupinoje erdvėje, MO muziejuje. Tai, kas negalioja šiems meno kūriniams, o kas galioja ir yra būtina kūrybiškos reklamos erdvei, yra efektyvumas ir aiškumas. Kūrybiškumu mes skatiname, didiname, intensyviname, stipriname ir kitaip aukštesniu laipsniu keliame dalykus, idant jie mus nuvestų prie efektyvesnių rezultatų. Tai verslo tikslai: įvaizdis, pardavimai, pasikeitusios nuostatos ir t. t.
 
Be to, yra aiški atskirtis tarp kūrybos, pavyzdžiui, tapybos darbe, ir kūrybos reklamoje. Tapybos darbas gali neturėti jokio tikslo ir egzistuoti pats savaime, jo žiūrovas gali nesuprasti, gali nenorėti į jį žiūrėti, pasibaisėti juo ir t. t. Mūsų srityje nėra nieko savaime ar atsitiktinio. Kiekvienas sprendimas turi būti aiškus, auditorijai atpažįstamas ir suprantamas, bet – originalus. Jis praktiškai niekada negali sukelti blogų emocijų.
 
– Kalbėdami apie kūrybiškumą žmonės dažnai galvoja, kad tai turi būti kažkas kitokio, net pompastiško, bet juk tas pats kūrybiškumas gali kalbėti ir apie paprastumą?
 
– Taip. Galbūt mes įpratę matyti tarptautinių apdovanojimų atvejus ir „Kanų liūtų“ nugalėtojus, kuriais tampa didelių pasaulinių prekinių ženklų reklaminės kampanijos. Natūralu, kad jos turi ne tik kūrybišką įžvalgą, bet ir milžiniškus biudžetus. Pavyzdžiui, „Nike“, „Apple“, „Skittles“, „Procter and Gamble“, „Volvo“ ir kt. Jie daug investuoja į įgyvendinimo etapą, todėl, atrodytų, ir reklamos būtinai turi būti didelės, pompastiškos.
 
Bet, mano galva, sunkiau yra padaryti kūrybišką efektyvią kampaniją, kuri yra minimali, lakoniška ir paremta taiklia įžvalga. Kūrybiškumas koreliuoja su įžvalgumu. Įžvalga gali būti minimaliausia kokia įmanoma. Tarkime, vienas garsiausių mūsų atvejų – kampanija „Mirštu, kaip noriu gyventi“. Tai lakoniška įžvalga, bet labai stipri kūrybiniu aspektu, turi daug turinio. Tad nebūtinai kūrybiškumas koreliuoja su pompastika ir didybe.
 
Mano galva, didžioji meistrystė yra sugalvoti dalykus, neturint didelio biudžeto. Taip prasidėjo ir mūsų agentūra. Kol mus pastebėjo, mes dirbome su pačių mažiausių biudžetų atvejais.

Daugiau skaitykite čia