Naujienos

 

Kiek arklio galių turi garsas reklamoje?

Data: 2019 m. rugsėjo 26 d.

Ar kada nors susimąstei, kiek reklamų pamatai ar išgirsti per dieną? Reklama ant autobuso, garsinė reklama prekybos centre, štai ir „AliExpress“ feisbuke beskrolinant pasidomi „gal netyčia reikia naujo maudymosi kostiumėlio?“ Ir štai turime 5000 reklamų! Skamba kiek neįtikėtinai, bet jų yra kur kas daugiau, nei mes pastebime. O, kaip žinia, kiekvieno prekės ženklo tikslas yra sudominti vartotoją, atkreipti jo dėmesį ir priversti įsiminti reklamą – vienas iš būdų tam pasiekti yra muzika. (Nesakyk, kad eidamas per „Akropolį“ mintyse nedainuoji „Viskas yra ir bus gerai, Aaaakropolis“?)

Tai kaipgi garsas tave veikia?

 

Ir man, ir tau muzika kelia emocijas, o žmonės sprendimus priima remdamiesi emocijomis ir jausmais daug dažniau nei loginiu mąstymu arba faktais. Tikslingai parinkta muzika padeda greičiau pasiekti tikslinę auditoriją ir suformuoti žinutę, kurią žiūrovas greičiau pagaus. Kai jie vienas kitą atitinka, gaunamas geresnis rezultatas, nes vartotojas iškart įsitraukia ir yra paperkamos emocijos.

Pavyzdžiui, trumpi ir aštrūs mažoriniai styginių instrumentų garsai sukelia laimės ir jaudulio jausmą, o perėjimas į minorinę gamą, nenuostabu, lemia melancholiją ir liūdesį. Įterpiant į reklamą gitaros garsų, galima priversti vartotoją pasijausti rafinuotai ar jį nuraminti. Atrodo, paprasti ir savaime suprantami faktai, tačiau į juos kreipiama labai daug dėmesio. Įsivaizduok mišką leidžiantis saulei, dabar užmesk svajingą muzikinį foną – romantika, tiesa? O dabar tam pačiam miško vaizdui priskirk įtampą keliančią melodiją (tokią, kuri skamba mažo biudžeto filmuose atplaukiant rykliui). Štai tau ir manipuliacija garsu – tą patį ji daro ir tau girdint ar matant reklamą.


Plačiau skaitykite čia.