Naujienos

 

Šiuolaikinių prekės ženklų konkurencingumas: lietuviams atėjo laikas pamiršti kuklumą

Data: 2019 m. spalio 29 d.

Globalioje rinkoje galime pastebėti vis didėjančią prekių gausą bei vartotojų pasiskirstymą – įmonėms darosi vis sunkiau sukurti išskirtinį prekės ženklą. Nors Europos Sąjunga – viena iš 3 didžiausių tarptautinės prekybos dalyvių, „Eurostato“ duomenimis, pasaulinėje prekyboje ES prekės sudaro tik apie 15 proc.

 

Patyrinėjus populiariausius prekės ženklus, matyti, kad vienos šalys šioje srityje yra sėkmingesnės už kitas. 2019 metų „Forbes“ pateikiamame vertingiausių prekių ženklų sąraše dominuoja JAV įmonės – „Apple“, „Google“, „Microsoft“, „Amazon“ bei „Facebook“. Taip pat sąraše netrūksta ir Kinijos verslų, rašoma pranešime žiniasklaidai.

 

„Konkurencija auga ne tik marketingo srityje. Tai yra akivaizdus globalizacijos padarinys. Vienas esminių globalizacijos plėtros variklių yra technologijų kaita, sudaranti galimybes komunikacijai ir verslui vystytis neribojamiems geografinių sienų”, – teigia Kauno technologijos universiteto Panevėžio technologijų ir verslo fakulteto (KTU PTVF) dekanė profesorė Daiva Žostautienė.

 

Lietuvos prekių ženklai – žinomi visame pasaulyje

 

Šveicarijos tarptautinio vadybos instituto (angl. Swiss International Institute for Management Development, IMD) skaičiuojamame pasauliniame konkurencingumo indekse, Lietuva pakilo į 29-ąją vietą. Palyginti su 2018 m., Lietuva pakilo 3 vietomis aukščiau, pralenkdama kaimynines šalis. Estija, 2018 m. užėmusi 31-ąją vietą, šiais metais nukrito į 35-ąją vietą, Latvija antrus metus iš eilės išliko 40-oje vietoje, o Lenkija – iš 34-osios vietos nusileido į 38-ąją.

 

„Mažos šalies įmonėms įeiti į užsienio rinkas su savo prekės ženklu nėra lengva, bet įmanoma. Tam būtina unikali prekė, didžiulis darbas bei gebėjimas komunikuoti ir parduoti prekę sukūrus patrauklų lengvai atpažįstamą, įsimenamą prekės ženklą“, – pabrėžia profesorė.

 

Plačiau skaitykite čia.