<

Naujienos

 

Mantas Velykis. Optimizmo dizainas suaugusiems

Data: 2019 m. lapkričio 04 d.

Bet kuriam skaitančiam ar žiūrinčiam naujienas akivaizdu – gyvename sudėtingais, nenuspėjamais ir neramiais laikais. Esame nuolat bombarduojami blogomis naujienomis, todėl pelnytai užsinorime dėl ko nors pasidžiaugti ar pasijausti gerai. Bet ir čia bėda – pasirodo, daugelis mūsų pirkinių kenkia gamtai ir visam kam aplinkui, o prekės ženklai, atrodo, netgi tyčia stengiasi priminti ir pabrėžti sudėtingą suaugusio žmogaus gyvenimą.

 

Tokiame kontekste prieš keletą metų pradėjo rastis, o pernai ir šiemet į produktus ir paslaugas ėmė virsti terminas „kidulting“. Vieni taip apibūdina suaugusiųjų norą sugrąžinti gražiausius vaikystės prisiminimus (dėl to nesunku paaiškinti „Stranger Things“ sėkmę, kuris laviruoja ties vaikiško šou riba), kiti tai vadina tiesiog noru pratęsti praėjusį gyvenimo etapą.

 

Kai paskutiniu metu darbuotojai į naujus biurus viliojami stalo teniso stalais, žaidimų konsolėmis, interjere atsirandančiomis sūpynėmis ir čiuožyklomis – nesunku suprasti, kad ir aplinka mus skatina kiek ilgiau pabūti vaikais.

 

Panašios tendencijos atsirado ir dizaine. Vien ko verta milžiniška vienaragių tendencija, kuriai paklūsta ne tik vaikai iki aštuonerių metų. Pasidairę kiekviename biure pamatysim bent vieną puodelį, marškinėlius, pieštuką, ar kitą mažmožį, papuoštą vienaragiu ir vaivorykšte. Juk suaugusiems vienaragis primena vaikystę, suteikia saugumo, tarsi kalba, kad ne viskas yra tik juoda ir balta, kad gyvenime yra kiek daugiau nei tik darbas ir poilsis.

 

Tačiau kai JAV ėmė atsidarinėti vasaros stovyklos suaugusiems, o dešimtis milijonų žaidėjų žaidimas „Pokemon GO“ sutraukė būtent 25-34 m. amžiaus kategorijoje pasiūlydamas kelis vaikystės elementus (mėgstamus personažus ir nerūpestingą lakstymą po lauke be didesnio tikslo), tampa akivaizdu, apie „kidulting“ vertėtų pakalbėti ir iš komercinės perspektyvos.

 

Pavyzdžiui, produktų pakuotėse rimtumo mažėja tiek pas įprastai žaismingus, tiek ir pas gan konservatyvius prekių ženklų. Štai riešutų pakuotės iš Japonijos: smagi iliustracija, bet viskas papildyta vienu esminiu dalyku – žaisline besivartančia akimi. Vos paimi pakuotę ji ima dairytis. Turbūt daug kam primins vaikystėje turėtus žaislus su paklaikusiomis, bet iki ašarų juokingomis akimis.

 

Plačiau skaitykite čia