LiMA žiniasklaidoje

 

[vz.lt] Be anoniminių komentarų: paskui estus – „15min“

Data: 2016 m. gegužės 2 d.

Nuo šiandien internautai, norintys komentuoti „15min“ portale, privalo užsiregistruoti.

 

„Augame, tad į viršų keliame ir vertybes“, – nusišypso Tomas Balžekas, „15min“ generalinis direktorius. – Anoniminiai komentarai – dviveidystė, vienaip žmonės komentuoja anonimiškai, visai kitaip – jei prisiregistruoja. Tarp anoniminių komentarų dažnai liejasi necenzūriniai žodžiai, skatinamos patyčios ir t.t. Nei mums kaip žiniasklaidos priemonei tai naudinga, nei vartotojui, nei reklamos užsakovui. Tai nėra norma, jei taip nekalbame viešai, kodėl tą turime matyti internete“.

 

Portalo sprendimą lydi reklaminė kampanija „Interneto higiena“, kurią kūrė reklamos agentūra „New!“ – šį rytą keli šimtai Lietuvos nuomonės lyderių gavo „Interneto higienos“ rinkinį, susidedantį iš dantų pastos, dezodoranto, muilo ir šukų, o su minėtais daiktais vedama paralelė, jog dera atsisakyti anoniminių komentarų, nepamiršti taisyklingos gramatikos, dažniau pagalvoti, kuo dalijamės socialiniuose tinkluose, o šukomis prašukuoti kartais netaisyklingai naudojamas groteles – haštagus.

 

„Tie paspaudimai, kuriuos internautai sugeneruoja komentaruose, tikrai nėra tokie vertingi. Tie patys reklamos užsakovai taip pat nenori būti prie turinio, kuris bemaž 90% atvejų turi neigiamų spalvų. Žvelgiant iš verslo pozicijos manome, jog geriau turėti 10 komentarų, kurie turi savo veidą nei 100-ą, besidrabstančių purvais ir sakančių tai, to realiame gyvenime iš tiesų vartotojai nesakytų. Tai nėra toks jau didelis verslo praradimas ar nepamatuota rizika. Galima komentarų mažėjimo kreivė, o tuo pačiu ir paspaudimai mūsų negąsdina“, – pabrėžia p. Balžekas ir skaičiuoja, jog komentarai „15min.lt“ portale generuoja tik apie 3% visų puslapių atvertimų.

Paskui estus

Estijos žiniasklaidos grupei „Eesti Meedia Group“ priklausanti „15min“ šį sprendimą įgyvendina antri. Nuo šių metų vasario pradžios tokį žingsnį žengė ir grupei priklausntis Estijos dienraštis ir portalas „Postimees“ (Tai antroje pozicijoje pagal lankytojų srautus esantis Estijos dienraštis ir portalas).

 

„Toks mūsų žingsnis – noras portale sukurti „sveikesnį“ klimatą, kad nebūtų anoniminių įžeidinėjimų“, – sprendimą tuokart komentavo Merita Kopli, „Postimees“ Vyriausioji redaktorė.

 

Tik estai, pasak p. Balžeko, tai padarė tyliai. „Mes norėjome apie tai pasakyti garsiai, kūrybiškai, kokybiškai, originaliai, tad užtrukome kiek ilgiau, kol įgyvendinome kūrybinę idėją, koncepciją, sukūrėme klipą, – kalba p. Balžekas. – Žinoma, šiam žingsniui reikėjo drąsos, tačiau gal tai bus impulsas ir kitoms žiniasklaidos priemonėms

Žingsniu nesižavi

Savo ruožtu Vytautas Benokraitis, UAB „Delfi“ direktorius, pabrėžia, jog tą daro jau ne vienerius metus.

„Jau prieš trejus metus sukūrė registruotų komentarų platformą, dešimt metų samdome darbuotojus, kurie šalina neetiškus, su įstatymais prasilenkiančius komentarus. Visų komentarų artimiausiu metu neketiname paversti tik registruotais, nes gerbiame žmonių teisę rinktis. Lygiai taip, kaip parduotuvėje eilinis vartotojas turi teisę pasirinkti, kokios rūšies pastos ar muilo gabalėlį jis nori nusipirkti“, – kalba p. Benokraitis. Pasak jo, anoniminiai komentarai nėra savaiminis blogis, kurį reikia drausti.

„Problema galėtų būti komentavimo kultūra, kurią reikia kelti. Tačiau istorija rodo, kad draudimais problemų neišspręsime. Mes siekiame, kad komentavimo kultūra kiltų tiek anoniminiuose, tiek registruotose komentaruose“, – priduria p. Benokraitis.

Tiesa, nesenai portalo kartu Lietuvos marketingo asociacija LiMA pristatytoje rubrikoje „M360“ komentuoti gali tik prisiregistravę skaitytojai.


Plačiau skaitykite...