Lietuvos marketingo asociacija (LiMA) atnaujino Lietuvos aukštųjų mokyklų studijų programų sąrašą, kuriame jos suskirstytos pagal tai, kokias ir kiek marketingui svarbių kompetencijų ugdo studijų planai.
„Renkantis studijas svarbu įvertinti, kokios krypties ar specializacijos laipsnį suteikia programa. Tai padeda suprasti, ar marketingas yra pagrindinis programos objektas, ar tik viena iš sudėtinių dalių. Taip pat reikėtų atkreipti dėmesį į studijų planą ir konkrečius studijų dalykus - ar studijų programoje dominuos vadinamosios minkštosios kompetencijos (kūrybiškumas, žinučių kūrimas, medijų valdymas), ar kietosios kompetencijos (marketingo efektyvumo valdymas, skaitmeninis marketingas, marketingo technologijos)." - rekomenduoja LiMA valdybos narė dr. Indrė Pikturnienė.
Kviečiame susipažinti su Studijų kokybės vertinimo centro (SKVC) rinkodaros krypties studijų programų išorinio vertinimo ataskaitomis čia.
Sėkmės renkantis!
1. Marketingo krypties programos
Šiai grupei priskiriamos studijos, baigus kurias suteikiamas marketingo (rinkodaros) krypties laipsnis. Šiose programose būtent marketingas yra pagrindinis studijų objektas. Jose studentai įprastai mokosi tiek strateginio, tiek taktinio marketingo, įvairių vertės kūrimo elementų – nuo produkto inovacijų, prekės ženklo valdymo, komunikacijos iki kainodaros bei pardavimų valdymo. Taip pat tikėtina, kad bus studijuojami skirtingi tiksliniai segmentai ar marketingo objektai: B2B, B2C, paslaugų marketingas, tarptautinis marketingas ir ar panašiai. Šiose programose rengiami baigiamieji darbai yra glaudžiai susiję su aktualia marketingo tematika, todėl absolventai studijas baigia turėdami tiek platų, tiek giliai specializuotą žinių rinkinį.
Profesinio bakalauro ir bakalauro studijų programos
Aukštoji mokykla | Miestas | Programa | Studijų kalba | Kreditų skaičius | Trukmė, metais | |
![]() |
Vilniaus kolegija |
Vilnius | Reklamos vadyba |
Lietuvių k. |
180 |
3 |
![]() |
SMK Aukštoji mokykla |
Vilnius, Kaunas, Klaipėda | Marketingas ir reklamos kūrimas | Lietuvių/anglų k. | 180 | 3 |
![]() |
Kauno kolegija |
Kaunas | Pardavimai ir marketingas |
Lietuvių k. |
180 |
3 |
|
Vilniaus universitetas | Vilnius | Lietuvių k. | 210 | 3,5 | |
![]() |
Kauno Technologijos universitetas | Kaunas | Lietuvių k. | 180 | 3 | |
![]() |
Vytauto Didžiojo universitetas | Kaunas | Lietuvių k. | 240 | 4 |
Magistro studijų programos
Aukštoji mokykla |
Miestas |
Programa |
Studijų kalba | Kreditų skaičius | Trukmė, metais | |
![]() |
ISM Vadybos ir ekonomikos universitetas |
Vilnius | Anglų k. | 90 | 1,5 | |
![]() |
Vilniaus universitetas | Vilnius | Lietuvių/anglų k. | 90/120 | 1,2/2 | |
![]() |
Vilniaus universitetas | Vilnius | Anglų k. | 90 | 1,5 | |
![]() |
Vilniaus universitetas | Kaunas | Marketingas ir pardavimų vadyba | Lietuvių k. | 120 | 2 |
![]() |
KTU Kauno technologijos universitetas | Kaunas | Lietuvių k. | 120 | 2 | |
![]() |
Vytauto Didžiojo universitetas |
Kaunas | Marketingas ir tarptautinė komercija |
Lietuvių/anglų k. |
120 |
2 |
![]() |
Vytauto Didžiojo universitetas | Kaunas | Reklamos vadyba |
Lietuvių k. |
120 |
2 |
![]() |
Vytauto Didžiojo universitetas | Kaunas | Marketingas ir pardavimai |
Lietuvių/anglų k. |
90 |
1,5 |
![]() |
Klaipėdos universitetas | Klaipėda | Rinkodara |
Lietuvių k. |
90 |
1,5 |
2. Vadybos ir verslo programos
Šiai grupei priskiriamos vadybos arba verslo krypties studijos, kuriose marketingas sudaro reikšmingą studijų turinio dalį. Šiose programose marketingas derinamas su verslumo, finansų, inovacijų, valdymo ir vadybos temomis. Nors marketingas studijuojamas tik kaip viena iš keleto svarbių įmonės veiklos funkcijų, tokia integracija leidžia studentams įgyti ne tik marketingo žinių, bet ir plačiau perprasti verslo kontekstą.
Į sąrašą atrinktos tik tos Verslo arba Vadybos studijų programos, kuriose sudaryta galimybė išklausyti ne mažiau nei keturis marketingo srities studijų dalykus arba iš jų surinkti ne mažiau nei 15 ECTS kreditų. Su visomis Lietuvoje vykdomomis Verslo ir Vadybos studijų programomis galima susipažinti AIKOS studijų programų registre čia: https://www.aikos.smm.lt/Registrai/SitePages/Studijų ir mokymo programos.aspx?ss=21a86d24-8d6e-4deb-ab0d-47a1d6648562
Profesinio bakalauro ir bakalauro studijų programos
Aukštoji mokykla | Miestas | Programa | Studijų kalba | Kreditų skaičius | Trukmė, metais | |
![]() |
SMK Aukštoji mokykla |
Vilnius, Kaunas, Klaipėda | Tarptautinis verslas ir komunikacija |
Lietuvių k. |
180 |
3 |
![]() |
SMK Aukštoji mokykla |
Vilnius, Kaunas, Klaipėda | Verslo kūrimas ir valdymas | Lietuvių k. | 180 | 3 |
![]() |
Vilniaus verslo kolegija |
Vilnius | Tarptautinis e-verslas ir komercija |
Lietuvių/anglų k. |
180 |
3 |
![]() |
Vilniaus verslo kolegija | Vilnius | Verslo vadyba ir marketingas | Lietuvių/anglų k. | 180 | 3 |
![]() |
Vilniaus kolegija | Vilnius | Tarptautinis verslas | Anglų k. | 180 | 3 arba 4 |
![]() |
Šiaulių valstybinė kolegija | Šiauliai | Tarptautinis verslas | Lietuvių/anglų k. | 180 | 3 arba 4 |
![]() |
Kauno kolegija | Kaunas | Lietuvių/anglų k. | 180 | 3 | |
![]() |
ISM Vadybos ir ekonomikos universitetas | Vilnius | Tarptautinis verslas ir komunikacija | Anglų k. | 210 | 3,5 |
![]() |
ISM Vadybos ir ekonomikos universitetas | Vilnius | Verslo vadyba ir marketingas | Lietuvių/anglų k. | 210 | 3,5 |
![]() |
Mykolo Romerio universitetas | Vilnius | Globalus verslas ir modernioji rinkodara | Anglų k. | 180 | 3 |
![]() |
Vilnius Tech |
Vilnius | Verslo vadyba | Lietuvių/anglų k. | 240 | 4 |
![]() |
Klaipėdos universitetas | Klaipėda (nuotolinis) | Vadyba | Lietuvių k. | 210 | 3,5 |
![]() |
LCC International University | Klaipėda | Tarptautinis verslas ir visuomenės įtraukimas | Anglų k. | 180 | 3 |
Magistro studijų programos
Aukštoji mokykla |
Miestas |
Programa |
Studijų kalba | Kreditų skaičius | Trukmė, metais | |
![]() |
ISM Vadybos ir ekonomikos universitetas |
Vilnius | Lietuvių/anglų k. | 30 | 0,5 | |
![]() |
Mykolo Romerio universitetas | Vilnius | Lietuvių/anglų k. | 60 | 1 |
* Pasirenkamas modulis 2 metų trukmės magistro programoje.
** Programoje gali būti pasirenkamas Marketingo valdymo modulis.
3. Komunikacijos krypties programos
Šiai grupei priskiriamos komunikacijos krypties studijų programos, naudingos ketinantiems dirbti turinio kūrimo, vizualinės komunikacijos, viešųjų ryšių ar reklamos srityse. Nors jos nesuteikia marketingo laipsnio, programos padeda įgyti tvirtus pagrindus marketingo karjerai, ypač jeigu studijų dalykai orientuoti į komunikaciją su vartotojų ar verslo auditorijomis ir apima komercinės komunikacijos rūšis – reklamą, ryšius su visuomene, skaitmeninį turinį.
Į sąrašą atrinktos tos Komunikacijos studijų programos, kuriose sudaryta galimybė išklausyti studijų dalykus, susijusius su verslo išorine komunikacija, būdinga marketingui (pvz., organizacijos įvaizdžio komunikacija, prekės ženklo komunikacija, viešieji ryšiai, marketingo komunikacija, komunikacija socialiniuose tinkluose ir pan.). Orientacinis tokių studijų dalykų skaičius - ne mažiau nei penki bakalauro studijose arba ne mažiau nei trys magistrantūros studijose (15 ECTS kreditų). Su visomis Lietuvoje vykdomomis Komunikacijos studijų programomis galima susipažinti AIKOS studijų programų registre čia: https://www.aikos.smm.lt/Registrai/SitePages/Studijų ir mokymo programos.aspx?ss=21a86d24-8d6e-4deb-ab0d-47a1d6648562
Profesinio bakalauro ir bakalauro studijų programos
Aukštoji mokykla | Miestas | Programa | Studijų kalba | Kreditų skaičius | Trukmė, metais | |
![]() |
Vilniaus kolegija |
Vilnius | Ryšiai su visuomene |
Lietuvių k. |
180 |
3 |
![]() |
SMK Aukštoji mokykla |
Vilnius, Kaunas, Klaipėda | Skaitmeninė komunikacija | Lietuvių/anglų k. | 180 | 3 |
![]() |
Kauno kolegija |
Kaunas | Taikomoji komunikacija |
Lietuvių k. |
180 |
3 |
![]() |
Šiaulių valstybinė kolegija |
Šiauliai | Organizacijos komunikacija ir rinkodara |
Lietuvių/anglų k. |
180 |
3 |
![]() |
Vilniaus universitetas | Vilnius | Verslo informacijos vadyba | Lietuvių k. | 240 | 4 |
![]() |
Vilniaus universitetas | Vilnius | Kūrybos komunikacija | Lietuvių k. | 240 | 4 |
![]() |
Vilniaus universitetas | Vilnius | Inovatyvi komunikacija ir antreprenerystė | Anglų k. | 210 | 3,5 |
![]() |
Mykolo Romerio universitetas | Vilnius | Komunikacija ir skaitmeninė rinkodara | Lietuvių/anglų k. | 180 | 3 |
|
Kazimiero Simonavičiaus universitetas | Vilnius | Šiuolaikinė komunikacija ir medijos | Lietuvių/anglų k. | 210 | 3,5 |
Magistro studijų programos
Aukštoji mokykla | Miestas | Programa | Studijų kalba | Kreditų skaičius | Trukmė, metais | |
![]() |
Vilniaus universitetas |
Vilnius | Ryšiai su visuomene | Lietuvių k. | 90 | 1,5 |
![]() |
Vilnius Tech | Vilnius | Inovacijų ir technologijų komunikacija | Lietuvių k. | 90 | 1,5 |
![]() |
Mykolo Romerio universitetas |
Vilnius | Lietuvių k. | 90 | 1,5 / 2 | |
![]() |
Vytauto Didžiojo universitetas |
Kaunas | Integruota komunikacija | Lietuvių k. | 90 | 1,5 |
4. Informatikos studijų programos, skirtos marketingui
Sparčiai auganti kryptis – informatikos mokslų programos, pritaikytos marketingo poreikiams. Šiose programose jungiamos technologinės ir IT projektų žinios su marketingo mąstysena – vartotojo pažinimu ir kelione, UI/UX, konversijų optimizavimu, SEO ir pan. Norintiems specializuotis marketingo technologijose (angl. MarTech), elektroninėje komercijoje, svetainių kūrime ar automatizavime, šios programos iš karto suteikia koncentruotas marketingo veiklai svarbias IT žinias.
Bakalauro studijų programos
Aukštoji mokykla | Miestas | Programa | Studijų kalba | Kreditų skaičius | Trukmė, metais | |
![]() |
Mykolo Romerio |
Vilnius | Skaitmeninių medijų kūrimas |
Anglų k. |
240 |
4 |
![]() |
Vilniaus |
Kaunas | Marketingo technologijos | Lietuvių k. | 210 | 3,5 |
Programų sąrašas nuolat pildomas. Jeigu žinote daugiau studijų programų, kurios galėtų būti įtrauktos į šį sąrašą, kviečiame susisiekti:
Kontaktai pasiteiravimui:
+37062350017