LiMA žiniasklaidoje

 

15-ąjį jubiliejų mininti LiMA: praeitis, dabartis ir perspektyvos

Data: 2019 m. gruodžio 2 d.

Technologijų plėtra, politiniai ir teisiniai pokyčiai, griežtėjantys duomenų apsaugos ir privatumo reglamentai – daug veiksnių metams bėgant keičia Lietuvos marketingo sektorių, o besikeičiantys vartotojų poreikiai ir elgesys bei auganti konkurencija didina marketingo svarbą ir įtaką versle. Prie marketingo Lietuvoje stiprinimo prisidėjo ir aktyvi marketingo specialistų ir profesionalų bendruomenė, kuriuos vienija Lietuvos marketingo asociacija (LiMA).

 

Minint jubiliejinę 15 metų LiMA veiklos sukaktį pažvelkime į asociacijos istoriją ir lemtingiausius marketingo pokyčius. Už juos pirmiausia reikia dėkoti asociacijos steigėjams, iniciatyviems to meto marketingo sektoriaus atstovams, įžvelgusiems vienybės ir bendruomeniškumo poreikį marketingo profesijos ir srities stiprinimui, kurie 2004 metais įkūrė Marketingo specialistų asociaciją (MSA), rašoma pranešime žiniasklaidai.

 

Požiūrio į marketingą formavimas

 

LiMA valdybos narė, „Institute of Trends“ steigėja, „Orkla Care“ rinkodaros ir komunikacijos vadovė Baltijos šalims ir KTU docentė-praktikė Ornela Ramašauskaitė pasakoja, kad marketingas tais laikais, kai steigėsi LiMA, atrodė labiau kaip įmonės palaikomoji funkcija, papildomos išlaidos, nesuvokiant kaštų kaip investicijos ir iki galo nepripažįstant marketingo reikšmės verslo vystymui, rezultatams. „Ch-aviation“ marketingo vadovas, vienas pirmųjų LiMA valdybos narių ir 2009–2015 m. valdybos pirmininkas Simonas Bartkus pritaria, kad marketingo specialistai didelėje dalyje įmonių buvo suvokiami kaip asistento lygio asmenys, kurių pagrindiniai darbai buvo pakabinti iškabą, užsakyti suvenyrinius tušinukus ir sukurti įmonės prezentaciją.

 

VU profesorius, rinkodaros katedros vedėjas, LiMA garbės narys Sigitas Urbonavičius prisimena, kad pagrindinė aktualija tuomet buvo susivokti patiems, padėti suprasti kitiems, kur yra marketingo ribos. „Dar ir dabar tas supratimas kartais nueina link atskirų siaurų funkcijų, kuriomis užsiima specialistas ar atskiras padalinys, nesuprantant, kad tai visos įmonės, o ne žmogaus ar padalinio funkcija“, – pastebi S. Urbonavičius.

Plačiau skaitykite delfi.lt