LiMA žiniasklaidoje

 

Kokio marketingo vadovo reikia sėkmingai ateities įmonei?

Data: 2018 m. kovo 14 d.

  Ar marketingo vadovas – tas žmogus, kuris labiausiai lemia įmonėje vykstančius pokyčius ir nurodo jų kryptį? Kokios turi būti marketingo vadovo kompetencijos, kokie įgaliojimai jam reikalingi ir kokias atsakomybes jis turi prisiimti? Pirmojoje marketingo vadovų konferencijoje Lietuvoje „LiMA CMO SUMMIT 2018“ savo įžvalgomis dalinosi žinomi šios srities profesionalai.

    Konferenciją atidaręs Lietuvos pramonininkų konferederacijos prezidentas Robertas Dargis, kalbėdamas apie ketvirtosios pramonės revoliucijos atneštus pokyčius, teigė, kad marketingas bus vienas iš labiausiai lemiančių veiksnių, lemsiančių įmonės ar organizacijos sėkmę. „Kodėl aš sakau, kad marketingas valdys pasaulį? Todėl, kad ateityje įmonės sėkmė bus nulemta tik tuo, kokią stiprią marketingo komandą ji turės. Kiekvieno įmonės vadovo užduotis ateičiai yra turėti kuo stipresnę marketingo komandą, kuri ne tik sektų paskui vartotojų poreikius, bet, dar svarbiau, juos formuotų“, – kalbėjo jis.

Pokyčius jis sakė pastebintis jau dabar. „Mes, kaip statybų bendrovė, nebekonkuruojame tik su kitomis statybų bendrovėmis. Namus pradėjo statyti ir „Google“, nes pamatė tokį poreikį. Matome nykstančias ribas tarp veiklos sričių, trinasi sienos tarp nacionalinių valstybių. Taip pat akivaizdu, kad keičiasi žmogaus įpročiai, vartojimas, aplinkos suvokimas: mes, kaip įmonių vadovai, negalime nekreipti į tai dėmesio, nes nuo to priklausys įmonės sėkmė ir galimybė išlikti ateityje“, – sakė R. Dargis.

    Marketingo, produktų, verslo plėtros vadovas ir konsultantas, „INVL Asset Management" marketingo vadovas Andrius Bruno Rimkūnas priminė garsiąją Čarlzo Darvino teoriją, kad išgyvena ne stipriausi ar greičiausi, o tie, kurie geriausiai sugeba prisitaikyti – tai puikiai tinka ir marketingui. „Įmonės, apie kurias prieš dvidešimt metų nieko negirdėjome, nes jų tiesiog nebuvo, dabar yra didžiausios pasaulyje. Ryškiausi pavyzdžiai – „Google“ ir „Amazon“, kurie išmoko bėgti kitur ir kitaip“, – kalbėjo jis.

    Savo pranešime klausytojus jis ragino apsispręsti ne tik dėl to, kokius dalykus jie darys, bet ir ko atsisakys, ir, svarbiausia, aiškiai susidėlioti prioritetus: „Mes esame šiek tiek užstrigę, kai mokomės dalykus, kurie galbūt nebetinka dabartinėje aplinkoje. Matome, kad aplinka pasikeitė, bet vis dar bandome naudoti senoviškus įrankius. Turime išmokti atsisakyti nebedaryti to, ko nenorime daryti, arba to, kas tiesiog yra neefektyvu. Jeigu tu tik darai viską tą patį metai iš metų, gausi ir tokį patį rezultatą, galbūt su kelių procentų paklaida“.

    Agentūros „Be&Do“ strategas ir partneris Andrius Grigorjevas kvietė išmokti kitaip pažiūrėti į kūrybiškumą, kuris, pasak jo, nėra tapatus meniškumui, todėl jis dažnai be reikalo deleguojamas išorinėms šalims. „Antra problema yra užsidarymas geriausių praktikų pasaulyje, kai optimizuojate, kas buvo padaryta kažkur. Bandome susišaudyti atsakymus, negalvodami, ar jie atsako į tai, kas yra mūsų tikroji problema“, – kalbėjo jis.

    A. Grigorjevas pastebėjo, kad rinkodaros specialistai labiausiai reikalingi tam, kad įmonei... nereikėtų rinkodaros. „Kad ir kaip paradoksaliai tai skamba, jei sugebame paimti tinkamas įžvalgas, kurias sugebame panaudoti kurdami produktus, vėliau reikia mažiau pastangų stumti jas toliau vartotojams“, – aiškino jis.

   „Vilkyškių pieninės“ rinkodaros vadovė Elena Šilovaitė, kalbėdama apie rinkodaros vadovui reikalingas kompetencijas, kaip vieną iš jų pabrėžė gebėjimą savarankiškai priimti sprendimus. „Jei marketingo žmogus bėgioja po kompaniją ir bando susirinkti nuomones, vadinasi, jis nesugeba priimti sprendimo ir prisiimti asmeninės atsakomybės. Taip, kartais susiduriama su problema, kad vadovai bando kištis į sprendimus, bet jei generalinis direktorius reguliuoja, kokia turėtų būti pakuotės spalva ar kokia muzika klipe – jūs turite didelių problemų“, – teigė ji.


Šaltinis: https://www.delfi.lt/m360/naujausi-straipsniai/kokio-marketingo-vadovo-reikia-sekmingai-ateities-imonei.d?id=77249761