LiMA žiniasklaidoje

 

Prekių ženklas - ir mažo verslo turtas

Data: 2018 m. birželio 5 d.

Atpažįstamas ir mylimas prekių ženklas – įmonės sėkmė ir didžiausias turtas. Jis kuria pasitikėjimą bendrove, motyvuoja klientus ir darbuotojus, atskleidžia vertybes ir neša pelną. Daiva Grikšienė, Šiaulių banko Rinkodaros ir komunikacijos departamento direktorė, pasakoja, kodėl smulkiajam ir vidutiniam verslui svarbu susikurti ir stiprinti savo prekių ženklą.

 

Kas sieja džipą, fotošopą, pampersus, termosą, eskalatorių ir vazeliną? Dabar šiuos žodžius vartojame apibūdindami prekės rūšį, o kažkada visi jie buvo konkrečių bendrovių prekių ženklai. Pavyzdžiui, termosus JAV kompanija „Thermos“ rinkai pristatė 1904 m., bet prekė taip išpopuliarėjo, kad 1964 m. žodis buvo pripažintas bendriniu. Net didžiųjų kompanijų produkcijai ne visada pavyksta pasiekti tokį statusą, tačiau žinomo prekių ženklo nauda jau seniai neabejojama. Stiprus prekių ženklas traukia klientus ir leidžia diktuoti kainas, be to, jis dažnai tampa rodikliu, pagal kurį galima identifikuoti sėkmingai veikiančią įmonę. „Nielsen‘s“ tyrimų duomenimis, net 59% vartotojų rinkdamiesi naujas prekes, mieliau išbando tuos produktus, kurie priklauso mėgstamo prekių ženklo krepšeliui.

 

„Sėkmingas prekių ženklas gilina ryšį su klientais, su įmonės partneriais, akcininkais, sutelkia darbuotojus, užaugina darbui pagreičio suteikiančius sparnus ir kuria pridėtinę vertę pačiam verslui. Atsiranda bendras tikslas – kurti, augti, inovuoti“, - sako p. Grikšienė.

 

Ne papildoma veikla

 

2018 m. gegužę žurnalo „Forbes“ paskelbto vertingiausių prekių ženklų sąrašo pirmajame penketuke karaliauja technologijų gigantai (I-oje vietoje esantis „Apple“ prekių ženklas vertinamas 182,8 mlrd. USD), netoli viršūnės įsitvirtino finansinių paslaugų kompanijos ir automobilių gamintojai. Suprantama, smulkieji žaidėjai į panašius sąrašus nepatenka, tačiau tai nereiškia, kad jiems nesvarbu turėti stiprų ir atpažįstamą prekių ženklą – savo vietą rinkoje rasti būtina visiems.

 

„Tarp Lietuvos smulkiojo ir vidutinio verslo (SVV) įmonių kartais dar paplitusi nuomonė, kad kryptingas prekių ženklo kūrimas ir plėtojimas yra daug finansinių resursų reikalaujanti investicija, todėl prieinama tik stambioms, didelius rinkodaros biudžetus turinčioms įmonėms. Taip pat kartais manoma, kad prekių ženklo kūrimas – tai tarsi papildoma veikla, kurios galima imtis tada, kai kitais verslo klausimais jau pasirūpinta. Taip prekių ženklo klausimas atidėliojamas, manant, kad „prie to prieisime vėliau“.  Tačiau iš tiesų prekių ženklo kūrimas ir jo auginimas yra ne papildoma, o visiškai lygiavertė ir neatsiejama verslo strategijos dalis, kuriai reikia įmonės vadovų dėmesio, laiko, investicijų ir kūrybinio mąstymo“, - pabrėžia Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) Šiaulių skyriaus valdybos narė.

 

 

Daugiau skaitykite Verslo Žiniose