LiMA žiniasklaidoje

 

[lzinios.lt] Interneto parduotuvėse - derybos kaip turguje

Data: 2016 m. sausio 16 d.

Tos pačios prekės kaina Lietuvos interneto parduotuvėse gali skirtis kone per pus. Tačiau pardavėjai į jas nėra įsikibę – nurodę žemesnes konkurentų kainas, klientai gali išsiderėti iki 30 procentų ar didesnes nuolaidas. Palyginti neseniai pasiūlytos derybos dar labai neišpopuliarėjo – joms ryžtasi retas pirkėjas. Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) valdybos narys Rytis Buračas perspėja, kad manipuliavimas kainomis gali turėti ir neigiamą poveikį. Kita vertus, pardavėjai iš klientų už dyką esą gauna informaciją apie konkurentų kainodarą.

Antai fototechnikos prekėmis prekiaujančios interneto parduotuvės „Fotofabrikas“ puslapį puošia ryškus užrašas: „Veidrodiniai fotoaparatai (objektyvai, ir t.t.) už puikią kainą. Radai pigiau? Siūlyk savo kainą.“ Analogiškai derėtis siūlo ir konkurentė „Vilbrafoto“, šalia prekės kainos pridedanti raginimą: „Radote pigiau? Pasiūlykite savo kainą“. Spragtelėjus šią nuorodą pasirodo kitas užrašas: „Įrašykite nuorodą, kurioje lietuviškoje el. parduotuvėje ši prekė parduodama pigiau, taip pat galite palikti komentarą bei savo el. pašto adresą“. Žadama pateikti „dar geresnį“ pasiūlymą.

Kad derėtis verta,“Lietuvos žinios“ įsitikino po nedidelio tyrimo. Antai „Canon“ veidrodinį objektyvą „Fokusta“ interneto parduotuvę valdanti bendrovė „PL kompiuteriai“ parduoda už 85 eurus. Už analogišką prekę interneto parduotuvė „Vilbrafoto“ prašo 109 eurų, o „Fotofabrikas“ – 139 eurų, tačiau pastarosios dėl kainos siūlo derėtis. Elektroniniu paštu nurodžius konkurentų kainą, „Fotofabrikas“ vadybininkė netrukus pasiūlė kone 30 proc. nuolaidą – kainą sumažino nuo 139 iki 99 eurų ir paaiškino, jog konkurentai esą parduoda pigiau todėl, kad prekes „atveža iš Azijos“, o „Fotofabriko“ prekės esą pristatomos iš Europos – tai „dažniausiai Lietuva arba Vokietija.“

 

Plačiau skaitykite...