[balsas.lt] Kokį interneto vartotoją turėsime rytoj?
Data: 2015 m. vasario 24 d.
(...) Pasak L. Šiautkulio, internete privatumas neegzistuoja – žmonės, kurdami savo virtualiąją asmenybę, dažnai pamiršta apie savo duomenų saugumą. Vartotojai už galimybę dalyvauti įvairiuose socialiniuose konkursuose ar norėdami parsisiųsti žaidimus savanoriškai mainais atiduoda savo asmeninius duomenis, tad automatiškai jie tampa lengva preke suinteresuotiems rinkodaros ar specialių tarnybų atstovams. „Perkrautas informacijos chaoso, skaitmeninis žmogus tampa lengva „auka“ marketingo specialistams – norint pasiekti tikslą, jam tereiks teisingai sudėlioti savo žingsnius ir žmogus daiktą nusipirks net neįtardamas, kad sprendimą už jį priėmė rinkodaros specialistas“, – sako L. Šiautkulis. Nors asmeninių duomenų apie vartotojus rinkimas gali atrodyti dviprasmiškas, specialistų teigimu, informacinių technologijų amžiuje tai yra būtina, norint išlaikyti vartotojų susidomėjimą. Pirkėjai darosi vis reiklesni, reikalauja naujų sprendimų ir galimybių. „Internetinės parduotuvės rinkoje užima vis didesnę dalį, tad galimybė nežengus nei kojos iš namų įsigyti reikalingų daiktų – pasiekiama ranka.
Apsipirkimas internete populiarėja nebe tik jaunų žmonių tarpe, bet ir senyvo amžiaus grupėse, – sako L. Šiautkulis. – Tendencijų pokyčiams, tikėtina, įtaką padarė pasikeitęs vidutinio interneto naudotojo amžius – 2014 m. vidutinis interneto naudotojo amžius siekė 37,6 metus, 2000 m. – tik 28,7 metų. Kažkada tarsi fikcija atrodžiusi situacija, kai močiutė maistą iš prekybos centro užsako internetu, jau tapo kasdienybe“.
Daugiau Lino Šiautkulio įžvalgų tema „Lietuviškasis Trendspotting – ženklai, leidžiantys nuspėti, kokį interneto vartotoją turėsime rytoj“ bus galima išgirsti vasario 26 d., Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) konferencijoje „LiMA Day Šiauliai‘2015. Ateities marketingo vektoriai: įžvalgos, priemonės, tendencijos“. Konferencijoje savo patirtimi taip pat dalinsis „Google“ partnerių koordinatorė Baltijos šalyse Karina Vilkauskaitė, pirmojo ir vienintelio oficialaus lietuviško „YouTube“ reklamos tinklo „Videostars“, skirto videoūrėjams bei reklamos užsakovams, idėjos autorius bei įkūrėjas Rokas Kondratas ir „Gluk Media" projektų vadovas Valdas Skinderis.