Bendros vertės kūrimas – mažai girdėta, bet būtina rinkodaros strategija
Data: 2020 m. gruodžio 10 d.
Pandemijai padiktavus nesuskaičiuojamą kiekį iššūkių verslui, įmonės vis dar ieško geriausių būdų, kaip adaptuoti savo rinkodaros strategijas ir sėkmingai pasiekti vartotoją. Viena iš tokių strategijų – bendros vertės kūrimas (angl. co-creation), leidžianti išeiti iš už organizacijos rėmų ir įtraukti išorinius veikėjus. Apie bendros vertės kūrimo būtinybę šiuolaikiniame marketinge pasakoja rinkodaros ekspertės dr. Monika Mačiulienė ir Daiva Staneikaitė – Naldal, kurios, kartu su dar 12 pranešėjų, šį konceptą detaliau aptars gruodžio 9 d. vyksiančioje didžiausioje šalies marketingo konferencijoje LiMA DAY Lietuva’20.
Atneša naujų rinkos įžvalgų ir stiprina inovacinį potencialą
Daiva Staneikaitė – Naldal, „Dstn-Ventures“ direktorė ir buvusi ilgametė „Lego“ atvirų inovacijų ir marketingo direktorė pasakoja, kad bendros vertės kūrimas, tai procesas, kuomet skirtingos šalys dirba drauge, siekdamos abipusiai vertingo rezultato – generuoja naujus produktus, paslaugas, reklaminį turinį ar koncepcijas, rašoma pranešime žiniasklaidai.
„Co-creation proceso metu yra bendradarbiaujama ne tik su įmonės darbuotojais – jis privalo įtraukti išorinius veikėjus – ekspertus, klientus, tiekėjus ar verslo partnerius. Tokiu būdu, verslas padidina tikimybę, kad kuriamas produktas ar paslauga atitiks vartotojų poreikius“, – sako D. Staneikaitė – Naldal.
Jos teigimu, bendros vertės kūrimas atneša naujų rinkos įžvalgų, vartotojų grįžtamasis ryšys sustiprina įmonės inovacinį potencialą, suteikia nepriklausomą požiūrį iš šalies ir įneša netradicinių idėjų, padedančių įmonei atrasti naujų galimybių. Tiesa, Lietuvoje ši sąvoka vis dar yra mažai girdėta ir retai taikoma praktikoje, o tam yra kelios priežastys.
Pandemijos akivaizdoje auga bendruomeniškumo svarba
Dr. Monika Mačiulienė, skaitmeninės rinkodaros ir inovacijų ekspertė, tyrėja pasakoja, kad krizinis laikotarpis yra tinkamas metas verslo lyderiams skirti laiko apmąstymams apie savo misiją, klientus, darbuotojus ir bendruomenes, kurių poreikiams jie tarnauja.
Anot dr. M. Mačiulienės, per pastaruosius dešimtmečius pažangiausi verslo vadybos mokslininkai išryškino interaktyvų ir įtinklintą vertės kūrimo pobūdį, o nauji komunikacijos kanalai ir didėjantys informacijos srautai įgalino platesnį skirtingų suinteresuotų grupių dalyvavimą bendradarbiaujant.
Sujungia vartotojus ir verslą
Pasak D. Staneikaitės – Naldal, kad šiandien gyvename socialinių tinklų eroje, kur vartotojai gali nesunkiai rasti reikiamą informaciją apie produktus. Jos teigimu, bendros vertės kūrimas yra puiki galimybė sujungti vartotojus ir verslą, norint pasiekti geresnių rezultatų.
„Marketingo komandoms, siekiančioms auginti produkto ar prekinio ženklo aktualumą ar didinti klientų lojalumą, vartotojų įtraukimas yra būtinas. Klientų ar potencialių pirkėjų sugeneruotas turinys dažnai būna net stipresnis rinkodaros įrankis nei vidinės komandos kuriamas reklaminis turinys. Tai gali būti vartotojų įtraukimas sprendžiant dėl naujo prekės dizaino ar produkto skonio, pasidalijimas jų atsiliepimais ar prekės išpakavimo vaizdo įrašu – bet kuris prasmingas vartotojo įtraukimas gali tapti puikiu turiniu, praturtinančiu įmonės rinkodaros strategiją“, – sako buvusi „Lego“ atvirų inovacijų ir marketingo direktorė.
Bendros vertės kūrimas – verslo būtinybė
Dr. M. Mačiulienė pratęsia, kad krizė atskleidžia ne tik mūsų pažeidžiamumą, bet ir atveria naujas galimybes pagerinti verslo rezultatus: „Šioje aplinkoje labiausiai pasiseks organizacijoms, kurios prisitaikys, permąstys savo verslo modelius ir ras naujų komunikacijos būdų. Būtent bendros vertės kūrimas ir kūrybingi vartotojų įtraukimo metodai gali suteikti prieigą prie šviežių idėjų ir įkvėpimo šaltinių.“
D. Staneikaitės – Naldal teigimu, bendros vertės kūrimas šiandien ir ateityje neturėtų būti pasirinkimu – tai jau yra būtinybė: „Bet kuris verslas turi kurti ir stiprinti ryšius su galimais partneriais ir ypač – su vartotojais. Jie vis labiau nori prisidėti prie produktų ir paslaugų turinio bei jų pateikimo, o kuo toliau tuo labiau reikalauja verslo procesų skaidrumo. Inovacijos gimsta idėjų kryžkelėse, kuomet susitinka įvairūs požiūriai, idėjos ir profesijos, tad bendros vertės kūrimas yra procesas, keičiantis verslo kultūrą į demokratiškesnę ir labiau įtraukiančią.“
Plačiau skaitykite: ,,M360"