Asmeninio prekių ženklo ABC
Data: 2021 m. rugsėjo 01 d.
Asmeninis prekių ženklas – vis dar gandais apgaubta sritis. Dažnas įsitikinęs, kad jis svarbus tik viešiems asmenims ar vadovams, tačiau asmeninių prekių ženklų vystymo (angl. personal branding) ir mokymų įmonės „Persona Cognita“ įkūrėja dr. Dominyka Venciūtė pasakoja, kad gebėjimas kryptingai vystyti asmeninį prekių ženklą gali būti reikšmingas bet kurio žmogaus profesiniame kelyje.
„Asmeninį prekių ženklą paprastais žodžiais galėtume apibūdinti kaip žmogaus vidinį jausmą, nuomonę ar įspūdį apie kitą žmogų. Šis teiginys parodo, kad asmeninį prekių ženklą turime kiekvienas iš mūsų, nes ir žmonės, su kuriais susiduriame kasdien, ir žmonės, kuriuos matome pirmąsyk, vienokį ar kitokį vidinį jausmą apie mus turi. Lygiai taip pat apie kitus asmenis nuomones turime ar pirmą įspūdį susidarome ir mes“, – įsitikinusi dr. D. Venciūtė.
Pašnekovė pabrėžia, kad asmeninio prekių ženklo vystymas labai svarbus: „Tiek pirmaisiais karjeros laipteliais žengiančiam studentui, norinčiam atkreipti potencialių darbdavių dėmesį, tiek aukščiausio lygio vadovui tarptautinėje organizacijoje, siekiančiam asmeninį prekių ženklą formuoti savo komandos akyse. Svarbus jis ir kūrėjams, nors meno pasaulyje dažnai galvojama, kad turi „kalbėti“ darbai ir kūryba. Negaliu su tuo nesutikti, tačiau asmenybė, kūrėjo charizma ir charakterio savybės taip pat gali padėti būti matomam“, – pasakoja specialistė.
Paneigiamas vyraujantis mitas
Šiais laikais, kai komunikacijai, rinkodarai ir darbo aplinkai bendrąja prasme didelės reikšmės turi socialiniai tinklai, nesunku susidaryti klaidingą nuomonę, kad asmeninio prekių ženklo plėtojimas reikšmingas tik viešumui ir žinomumui auginti, tapti matomam socialinėje erdvėje. Vis dėlto, ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto Verslo vadybos ir rinkodaros programos direktorė dr. D. Venciūtė kategoriškai šią nuostatą neigia ir patikina, kad asmeninis prekių ženklas kuriamas ir internetinėje erdvėje, ir už jos ribų.
„Atsijungę nuo tinklo savo prekių ženklą vystome kiekvienas iš mūsų net apie tai nesusimąstydami. Grįžkime prie asmeninio prekių ženklo apibrėžimo, kuris skamba taip – įspūdis apie mus. Kiti žmonės įspūdį apie mus gali susidaryti bet kur – organizacijoje, kurioje dirbame, skambučio metu, pamatę mus gatvėje“, – teigia pašnekovė.
Ji pripažįsta, kad pandemijos metu svertai buvo perdėlioti ir daugiau svorio atiteko internetiniams kanalams.
„Daugelis prasidėjus pandemijai ėmėsi daugiau komunikuoti socialiniuose tinkluose, nors to ir nedarė anksčiau. Daliai žmonių tai tapo kanalu ne tik asmeniniam prekių ženklui vystyti, bet ir pritraukti potencialių klientų, būti labiau matomiems ar siekti kitų su profesiniais tikslais ar karjera susijusių galimybių. Žmonės kartais juokauja, kad „jei tavęs nėra socialiniuose tinkluose, tu neegzistuoji“. Nors vystant asmeninį prekių ženklą aktyvi komunikacija socialiniuose tinkluose nėra būtina, ji gali neabejotinai suteikti daugiau galimybių, tačiau turėtų būti apgalvota ir nuosekli. Dažnais atvejais mažiau yra daugiau“, – atskleidžia dr. D. Venciūtė.
Svarbios pamokos
Dr. D. Venciūtė pastebi, kad viena dažniausiai pasitaikančių kliūčių sėkmingam asmeninio prekių ženklo kūrimui – nepagrįstas skubėjimas komunikuoti.
„Pirma pamoka, kurią būtina išmokti, kad nėrimas į aktyvią komunikaciją stačia galva iki galo nesusidėliojus savo tikslo, neišgryninus auditorijos, neapgalvojus pozicionavimo ir neatsirinkus taktinių priemonių, gero rezultato neduos. Kai kuriems tai pavyksta intuityviai, net ir nesusidėliojus šių strateginių aspektų, tačiau daugumai veiksmai neatneša norimų rezultatų, nes nėra orientuoti į konkretų tikslą“, – teigia pašnekovė.
Daugiau skaitykite „BZN Start“