Naujienos

 

Naujas pagrindinis interneto auditorijos matavimo rodiklis – vidutinis dienos realių vartotojų skaičius

Data: 2020 m. lapkričio 23 d.

Interneto rinkos dalyviai, vienijami interneto žiniasklaidos asociacijos, ir TV3 grupė vieningai sutarė pereiti prie naujo auditorijos lojalumo matavimo vieneto. Juo nuo šios savaitės tampa vidutinis dienos realių vartotojų skaičius (angl. Average Daily Real Users), kuris suteikia galimybę įvertinti ne tik svetainių kiekybinius parametrus (lankytojų skaičių), bet ir jų turinio kokybę (auditorijos lojalumą).

 

Pastaruosius dvejus metus svetainės buvo reitinguojamos pagal praleisto laiko dalies visame internete rodiklį (angl. Time Share – Internet), kuris, būdamas išskirtinai tik kokybiniu, parodydavo, ar svetainės turinys yra įdomus skaitytojams bei atspindėjo jų įsitraukimą.

 

„Stebime rinką ir matome didelį poreikį išskirti rodiklį, kuris apibrėžtų ne tik kokybinius, tačiau ir kiekybinius parametrus. Po diskusijų su rinkos dalyviais vidutinis dienos realių vartotojų skaičius buvo pasirinktas kaip objektyviausias parametras, kuriuo rinkos dalyviai matuosis savo „pulsą“. Visoje Europoje rinkos dalyviai aktyviai diskutuoja ir patys priima sprendimus dėl pagrindinės metrikos, tad Lietuva nėra vienintelė šalis Gemius žemėlapyje pasirinkusi tokį matavimo būdą“ – pasikeitimus komentuoja „Gemius“ Šiaurės Europos regiono vadovė Gryta Balserytė.

 

Vidutinė dienos realių vartotojų (angl. Average Daily Real Users) metrika yra apskaičiuojama išvedant pasirinkto laikotarpio dienų realių vartotojų vidurkį ir pagal jį atitinkamai sureitinguojamos svetainės. „Gemius“ Šiaurės Europos regiono vadovė patvirtina, kad visi kiti parametrai, kuriais yra skaičiuojami internetinių svetainių kokybiniai ir kiekybiniai rezultatai, ir toliau bus skelbiami viešai kaip iki šiol. Dieniniai bei savaitiniai duomenys bus prieinami, pasirenkant dominantį periodą, tačiau nuo šiol kaip pagrindinė „valiuta“ bus matomas vidutinis dienos realių vartotojų skaičius.

 

Interneto žiniasklaidos asociacijos vadovas Arnas Marcinkus sako, kad labai reikėjo rinkos sutarimo, koks parametras turi būti pagrindinis.

 

„Matome, kad kiekvienas interneto rinkos dalyvis skelbia sau palankiausios metrikos duomenis ir pagal tai matuoja savo skaitytojų pasiekiamumo rodiklius, tad vieningumo trūko,“ – sako A. Marcinkus. – Analizuodami naujienų portalų siūlomą turinį, matome, kad jau kurį laiką jis peržengia įprastas tekstinio turinio formas ir tai padeda pasiekti platesnę auditoriją, tačiau skaitytojų įsitraukimo apskaičiavimą pavertė gerokai sudėtingesniu. Todėl rinkai pasiūlėme diskutuoti apie naujo kaip pagrindinio skaičiavimo parametro pasitvirtinimą ir mums pavyko dėl jo sutarti.“

 

Interneto žiniasklaidos asociaciją (IŽA) sudaro naujienų portalai Delfi, 15min.lt, Lrytas.lt, Ve.lt, madeinVilnius.lt, kasvyksta.lt.ž

 

Daugiau skaitykite ,,M360"