Naujienos

 

Linas Šiautkulis: rinkodara vis dar atlieka etikečių lipdytojo funkciją

Data: 2019 m. rugsėjo 30 d.

Didelė dalis Lietuvos verslų nėra „vedama“ marketingo, Žinių radijo laidoje „Rinkodaros guru“ sako „BPN“ direktorius Linas Šiautkulis. Jo teigimu, rinkodara vis dar atlieka etikečių klijavimo funkciją, nors taip būti neturėtų – marketingistai įmonėje yra vertės gaudytojai, suradėjai ir kūrėjai.

 

Žinių radijo laidoje „Rinkodaros guru“ jos vedėjas Giedrius Juozapavičius ir Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) valdybos pirmininkas bei „BPN“ direktorius L. Šiautkulis kalbėjo apie naujoves rinkodaros pasaulyje, kur link jis juda ir kokios laukia tendencijos ateityje.

 

– Linai, kur juda marketingas? Kokios mados, ko reikėtų laukti visai rinkodaros specialistų armijai? Kas ateina į Lietuvą, plačiau ir daugiau vartojama?

 

– Turbūt galima pradėti nuo to, kad bendrąja prasme marketingas juda link dar didesnės vartotojo pasirinkimo laisvės. Dėl to, kad ekonominis augimas, technologinis progresas neleidžia organizacijoms sustoti, jos ieško, kaip augti. O augdamos kuria daugiau produktų ir siekia tais produktais įtikti vartotojams. Paskutinio 10-mečio technologinė, interneto transformacija į tai, kad visa tapo pasiekiama vieno tapštelėjimo atstumu, veda prie to, kad rinkodara turės vis daugiau iššūkių.

 

Paimkime bet kurią sritį, tarkime, bankininkystę. Įsigali open banking policy (liet. atvira bankų politika), kuri įgalina kiekvieną, turintį banko sąskaitą, turėti ir kito banko sąskaitas. Tuoj bus galima iš ten inicijuoti pavedimus. Tai reiškia, kad netgi tarp bankų diferenciacija susives į tai, kuris pasiūlys patogesnę sąsają vartotojui. Vieno tapštelėjimo atveju. Paimkime telekomunikacijų sektorių – tuoj įsigalėsianti ir įrenginiuose atsirasianti e-sim, ne fizinės kortelės, o programinė įranga. Ką tai reikš? Kad operatorių rinksitės vieno tapštelėjimo būdu, lygiai taip pat kaip užsienyje. Visos pastangos, milžiniškos kapitalo investicijos, visa organizacijos veikla, tūkstantis žmonių dirbs tik tam, kad vartotojas pamygtų reikiamą mygtuką.

 

Plačiau skaitykite čia.