Naujienos

 

Kada influencerio nuomonė tampa reklama ir kaip ją žymėti?

Data: 2019 m. gegužės 09 d.

Šiandien, kai vartotojai vis intensyviau blokuoja reklamas, o Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas stipriai apriboja galimybes juos pasiekti, influencerių reklama socialiniuose tinkluose tampa vis patrauklesnė. Ji ne tik garantuoja auditorijos pasiekiamumą, bet ir vartotojai labiau linkę pasitikėti rekomendacijoms nei reklamomis. Būtent klausimas, kur baigiasi influencerio rekomendacija, nuomonė ar nuoširdus komentaras ir prasideda reklama, ir kelia diskusijas, kadangi paslėpta reklama yra draudžiama.

 

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba sausio mėnesį paskelbė sąrašą influencerių (nuomonės formuotojų), kuriuos šiais metais stebės dėl paslėptos reklamos socialiniuose tinkluose ir galbūt skirs baudas arba parengs rekomendacijas.

 

Įstatymai reikalauja, kad vartotojas aiškiai atskirtų, jog jam pateikiama informacija yra reklama pagal pateikimo formą, o jeigu aiškiai atpažinti negalima, tuomet privalomas prierašas „Reklama“.

 

Lietuvos Respublikos reklamos įstatyme nurodoma, jog paslėpta reklama yra bet kokia forma ir bet kokiomis priemonėmis skleidžiama informacija apie gamintoją ar paslaugos teikėją, jo pavadinimą ar veiklą, prekių ženklą, pateikiama taip, kad reklamos vartotojas gali nesuprasti, kad tai reklama, arba gali suklysti dėl pateiktos reklamos tikrojo tikslo. Toks informacijos pateikimas visais atvejais laikomas paslėpta reklama, kai už ją užmokama ar kitaip atsilyginama.

 

Taigi įstatymo prasme ne tik pinigai, bet ir nemokamos paslaugos ar produktai turėtų būti vertinami kaip atsilyginimas už reklamą ir to pagrindu paskelbtas turinys turi būti atitinkamai pažymėtas.


Daugiau skaitykite čia.