Naujienos

 

„Youtube“ šiandien: ko reikia virusiniam turiniui ir kodėl deklaruojame viena, o žiūrime kita

Data: 2019 m. rugsėjo 23 d.

Nors praėjo 14 metų nuo „YouTube“ gimimo, didžioji dalis šalies prekės ženklų vis dar jaukinasi šią platformą, o net didžiausias auditorijas renkantys mūsų selebričiai čia pasiekia vos kelis šimtus tūkstančių prenumeratorių. Ir vis dėlto šiame peizaže išsiskiria kūrėjai „Crafty Panda“, pakartoję savo pirmtako „Bored Panda“ sėkmę, vos per metus nuo idėjos gimimo tapę su kiekvienu vaizdo įrašu milijonus peržiūrų renkančiu (rekordas 160 mln.) ir globalią auditoriją pasiekusiu, matyt, sėkmingiausiu Lietuvoje kuriamu kanalu, kurio turinį per mėnesį peržiūri daugiau nei pusė milijardo žmonių. Todėl šį sykį, atsitraukus nuo įprastos PR virtuvės, su kanalo vadovu Roku Jurkevičiumi kalbėjomės ne tik apie tai, kaip iš pažiūros paprasta idėja tapo verslu, bet bandėme suprasti, ko reikia, kad vaizdo įrašas taptų sėkmingas.

Atrasti nišą

 

„Crafty Panda“ istorija prasidėjo paprastai, bet užtikrintai: nuo drąsaus tikslo, pastebėtos tendencijos ir noro kurti savo turinį. „Jau svetainėje „Bored Panda“ vis dažniau kurdavome sėkmingą vaizdo turinį, tačiau gana greitai pastebėjome, kad nors skelbiama svetima kūryba sutraukia auditoriją, bet reikalauja daug darbo ir bemat gali būti perkuriama bei perskelbiama kitų. Netrukus supratome: norint ir diversifikuoti veiklą, būtina kurti savo turinį. Nors iš pradžių tikėjomės, kad į „YouTube“ kanalą atseks ištikimi „Bored Panda“ sekėjai, netrukus įsitikinome, kad taisyklės čia skiriasi“, – pastebi Rokas.

Nors patirties turėjo, o ir globali turinio rinka nebuvo svetima, pasak Roko, įeiti į naują platformą nebuvo paprasta. Tuo metu jau buvo įsitvirtinę tokie DIY (iš angl. pasidaryk pats) kanalai kaip „5-Minute Crafts“, „Blossom“ ar „BuzFeed Nifty“: „Natūralu, juk išsikėlęs aukštus tikslus pradedi kovoti kito dydžio žaidimų aikštelėje ir su ne vienus metus veikiančiais, milžiniškus biudžetus valdančiais konkurentais. Vis dėlto populiarėjantis DYI turinys leido startuoti, iš išorės atvedamas srautas – augti, o įvaldyti kūrybos principai netrukus galbūt leis ir pralenkti tuos, kurie dar prieš pusmetį atrodė nepasiekiami.“

 

Plačiau skaitykite čia.