Naujienos

 

Seno CMO pabaiga. Ką prognozuoja nauja karta?

Data: 2019 m. balandžio 23 d.

„Rinkodaros vadovas (CMO) – labai neapibrėžta funkcija įmonėje. Jeigu pažiūrėtume į kompanijas ir ką daro jų rinkodaros skyrius, tai dažniausiai kiekvienoje jis stipriai skiriasi. Taip yra todėl, kad rinkodaros funkciją sukuria pats žmogus – tai priklauso nuo jo ambicijų, charakterio ir to, kiek jis sugeba užsikrauti ant savęs ir kiek atsakomybės turi“, – Lietuvos marketingo asociacijos organizuotoje konferencijoje pasakojo „Tele2“ rinkodaros direktorius, „Metų CMO 2018“ Mindaugas Savickas. Vis dėlto senasis CMO modelis jau nebeveikia ir, anot pašnekovo, būtina prisitaikyti prie naujų aplinkybių.

Televizijos reklamą keičia skaitmeninė

Nors televizijos reklama Lietuvoje vis dar dominuoja, pranešėjas tikino, kad tai greitai pasikeis – jos vietą užims skaitmeninė reklama ir jos sprendimai. „Daug kas sako, kad televizija vis dar dominuoja, bet stebint pasaulines madas akivaizdu, kad ji nusileidžia skaitmeniniams sprendimams. Jie aplenkia televiziją ir tai vyksta daugelyje šalių, galiausiai tai įvyks ir Lietuvoje. Vienintelis situaciją komplikuojantis dalykas yra tai, kad mes, kaip seni CMO, esame išmokę statyti prekių ženklus televizijos erdvėje. Mums reikia išmokti naujų būdų. Agentūros, su kuriomis dirbame, naujų būdų taip pat nemoka – jaučiamas didelis poreikis daryti skaitmeninę komunikaciją arba su laisvai samdomais darbuotojais, arba su partneriais, nes senosios kūrybinės agentūros nesugeba dirbti naujomis aplinkybėmis. Iš tikrųjų žiniasklaida tampa labai fragmentuota. Mes nepasiekiame tikslinės auditorijos vien televizijos kanalais – reikia naudotis socialine žiniasklaida, kur istoriją pasakoti tampa sudėtinga, bet jos poreikis išlieka“, – pasakojo specialistas.

Geru analitiku būti neužtenka

„Jeigu kažkas iš jūsų gauna reklamos pasiūlymą, jį atsiunčia nebe žmogus. Tai dažniausiai daro kompiuteriai, o už sistemų, technologinių galimybių slypi tam tikri žmonės, kurių didžioji dalis – matematikai, mokslininkai. Ši dalis tampa vis didesnė. Joks verslas ne išimtis, todėl didieji duomenys atims daug darbų. Būti geru analitiku šiais laikai nebeužtenka“, – tikino „Tele2“ rinkodaros direktorius.

Pasak pranešėjo, šiuo metu sparčiai krinta didžiųjų reklamos agentūrų akcijų vertė ir mažėja pardavimai. „Šis pokytis susijęs su tuo, kad į industriją ateina konsultantai, masiškai supirkinėjantys agentūras tam, kad sukauptų kompetencijos komunikacijos srityje. Patys pardavimai taip pat vyksta kitaip: agentūros nebeateina siūlyti idėjų CMO, bet ateina konsultantai, remdamiesi didžiaisiais duomenimis ir įžvalgomis pas CEO, valdybas ir pardavimas vyksta ne rinkodaros, bet aukštesniu lygiu“, – kalbėjo M. Savickas.

Didėja vartotojų reikalavimai prekių ženklams

Pranešėjas taip pat atkreipė dėmesį į didėjančius vartotojų reikalavimus prekių ženklams. „Vartotojai kelia vis didesnius reikalavimus prekių ženklams, korporacijoms. Jau nebeužtenka paremti kokį nors projektą, užsidėti jo logotipą ir teigti, kad esi socialiai atsakingas. Privalome būti drąsūs. Mane įkvepia prekybos centro „Rimi“ pavyzdys, nes įmonė ne tik komunikuoja, bet ir daug daro dėl socialinės atsakomybės, dirba su personalu ir jo įvairove kompanijoje“, – įkvepiančiais pavyzdžiais dalijosi jis.

Siūlo kopijuoti IT industriją

„Baigiasi laikai, kai rinkodara turėdavo prabangą paleisti naują projektą ir tam turėti kelis mėnesius. Dabar viskas vyksta labai greitai, todėl privalome kopijuoti IT industriją, kuri sparčiai paleidžia produktą, jį išbando ir, jeigu kas nors nepavyksta, bando iš naujo. Lietuvoje teko susidurti su kompanijomis, kuriose rinkodaros skyriai jau pertvarkyti – dabar visi dirba kukliai, o metodai ir terminai tokie patys kaip IT skyriuje. Visi šie pokyčiai ateina iš įmonės viršaus, siekiant, kad rinkodaros skyrius taptų greitesnis“, – apie pokyčius pasakojo M. Savickas.

Skaidrumo industrijoje svarba

Pranešėjas taip pat pabrėžė skaidrumo industrijoje svarbą: „Mūsų kartos rinkodarininkams nepavyko iki galo išskaidrinti šios rinkos. Joje būdavo daug pilkų susitarimų, kai agentūros susitardavo su žiniasklaidos kanalais, gamintojais. Apie tuos susitarimus niekas nežinojo ir net neįtarė apie jų egzistavimą. Galbūt tai nėra blogai, bet nėra gerai, kad apie tai nekalbama. Naujos kartos rinkodaros specialistai turės atlikti daug darbo, skaidrindami šią industriją.“

 

Parengė LiMA partneris Bznstart“.