Naujienos

 

Pranas Kuisys: marketingas yra pusė verslo

Data: 2019 m. kovo 22 d.

„Marketingo vadovas – pirmasis smuikas orkestre?“ – konferencijoje „Password“ klausia „Bitė Lietuva“ vykdomasis direktorius Pranas Kuisys. Jo teigimu, marketingas yra pusė verslo, tačiau Lietuvoje galima rasti tik kelis įmonių pavyzdžius, kuriose rinkodaros skyrius demonstruoja lyderystę. „Marketingas nesupranta savo kuriamos vertės“, – tikina jis.

 

„Bitė Lietuva“ vykdomasis direktorius P. Kuisys „Verslo žinių“ organizuojamoje konferencijoje „Password“ pasakoja, ko reikėtų, kad rinkodaros vadovas ateityje pasiektų generalinio direktoriaus poziciją.

 

Kas penktas įmonės direktorius yra kilęs iš marketingo vadovo pozicijos, bet dažniausiai aukščiausią postą užima iš kompanijos finansų skyriaus vadovo pareigų atėjęs asmuo. P. Kuisys sako, kad trūksta kelių svarbių dedamųjų, jog tai pasikeistų.

 

„Svarbiausi aspektai, norint keisti šią situaciją: visapusė marketingo lyderystė organizacijoje, suvokimas, kad marketingas yra didžiausias vertės įmonėje kūrėjas. Be šių dviejų dalykų ne mažiau yra svarbūs rinkodaros skyriaus vadovo įgūdžiai ir savybės“, – vardija jis.

Anot vykdomojo direktoriaus, būtent marketingo skyrius atsakingas už organizacinę įmonės kultūrą, palaikomas vertybes, komunikaciją: „Nors verslo strategija tipiškai priskiriama įmonės valdybai, jos inicijavimui, tvirtinimui ir koregavimui, marketingas valdo daugiausiai informacijos organizacijoje. Todėl taip pat gali generuoti įmonės strategiją, nelaukiant valdybos korekcijų. Marketingas atsakingas už strategijos išskleidimą, išvertimą į suprantamą kalbą ir strategijos įgyvendinimą bei organizavimą per operatyvinius planus.“

 

Ar šiais laikais Lietuvoje rinkodaros skyrius demonstruoja lyderystę organizacijoje? Tokių įmonių pavyzdžių tik keli, sako P. Kuisys.

 

„Marketingas taip pat atsakingas už pajamas ir pelningumą. Pirmiausia svarbus ne tik reagavimas, bet ir planavimas. Ketvirtas svarbus dalykas, norint užtikrinti visapusę marketingo lyderystę – projektų valdymas. Vis daugiau verslų dirba projektiniu principu, trumpais etapais ir su atskirais iššūkiais.

 

Tai plati atsakomybė, tačiau marketingas gali būti atsakingas už minėtas sritis ir demonstruoti lyderystę. Ar taip yra šiandien? Tikrai nedaug mačiau marketingo skyrių, kuris atliktų šį vaidmenį“, – tikina P. Kuisys.

 

Be to, jis pabrėžia, kad, kalbant būtent apie lyderystę, marketingas savęs neįvertina, nesupranta savo kuriamos vertės įmonėje ir galimybių.

 

„Aukščiausio lygio vadovo atsakomybė turėtų būti kainodara, bet taktinė (akcijos, nuolaidos ir kt.) – marketingo atsakomybė, kuri, deja, per dažnai pasidalinama su pardavėjais. Kainodara kaip kraujotaka – jei jos nėra, organizmas „buksuoja“, – sako P. Kuisys.

 

Dar vieną kaip marketingo atsakomybę vykdomasis direktorius išskiria sklandų ir efektyvų kliento ryšį su įmone, paslauga.

 

„Kalbant apie marketingo kuriamą vertę įmonėje, svarbi ir atsakomybė už verslo augimo galimybių identifikavimą. Jei įdarbiname šiuos minėtus aspektus, marketingas gali kurti vertę organizacijoje. Tai daug atsakomybių, bet, mano nuomone, marketingas ir yra pusė verslo. Marketingo vadovo vaidmuo – užtikrinti reikiamas savybes ir įgūdžius turinčią komandą“, – pasakoja P. Kuisys.

 

Pasak specialisto, geras marketingo vadovas turi pasižymėti veržlumu, lyderyste, būti žingeidus, norėti tobulėti. „Jei marketingo srityje stipriai neini į priekį – turėsi bėdų. Taip pat svarbus noras įsitraukti, orientacija į laiką – konkurencingose rinkose be to pralošite. Svarbus visapusis kūrybiškumo skatinimas, t. y. gebėjimas išsiugdyti kitaip matyti kliento poreikius, užtikrinti kokybinį šuolį. Kitu atveju reikia daug ir sunkiai dirbti, o tie, kurie mato kūrybiškai, užtikrina spartesnius žingsnius pirmyn.“

 

Dar vienas reikšmingas dalykas – marketingo specialistai turi būti geri analitikai ir finansininkai, išmanyti kainodarą, draugauti su IT ir technologijomis.

 

„Marketingas turi lyderiauti rinkodaros projektuose, tad projektų valdymo įgūdžiai reikalingi. Komunikacijos svarba praranda aiškias ribas, ji pereina į patyrimo kūrimą per atskirus vartotojo pasiekimo taškus, komunikacija smulkėja ir fragmentuojasi. Ji yra svarbi ir esminė, bet išplaukianti ir nuolat besikeičianti“, – dėsto vykdomasis direktorius.

 

Kaip sako P. Kuisys, norėdamas pasiekti rezultatų, turi nuosekliai ir kryptingai dirbti, įrodyti ir keliauti pirmyn.

Straipsnį galite rasti čia.