Artėjančios žiemos iššūkiai verslams – kaip pasiruošti?
Data: 2022 m. rugsėjo 23 d.
Sumažėjusi paklausa, išaugę kaštai, sutrikusi tiekimo grandinė, pakitusi darbuotojų moralė – tik keli iššūkiai, kurie, prognozuojama, verslininkų laukia žiemą. Didieji prekybos tinklai jau pradėjo tam ruoštis akcijų ir išpardavimų gausa, tačiau ar tolimesnis lietuvių pratinimas prie nuolaidų iš tiesų yra geriausias kelias?
Kelininkus žiema visada ištinka netikėtai, o verslas gali jai pasiruošti. Tai reiškia, kad jau dabar galima užsiimti procesų ir kaštų optimizavimo pratimais, kuriant lankstesnę organizacinę struktūrą bei nuteikiant darbuotojus didesniam efektyvumui, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Pagrindinis fokusas – vartotojų poreikiams
Kai kalba pasisuka apie pasirengimą rinkos pokyčiams bei identifikavimą, kada į juos reikia reaguoti, rinkodaros skyriaus vaidmuo įmonėje tampa svarbiausiu. Juk tai viena iš marketingo užduočių – jausti rinkos pulsą ir adaptuoti taktikas pagal esamą situaciją ir, jeigu reikia, kviesti visą organizaciją keisti strategiją ar daryti struktūrinius pokyčius.
Prekės ženklo vaidmuo čia labai svarbus. Kuo stipresnį pagrindą jis turi, kuo stipresnis emocinis ryšys sukuriamas su klientais – tuo prekės ženklui yra lengviau išlaikyti vartotojų bazę ir augti išgyvenus krizę. „Civitta LT“ partnerė ir vartotojų įžvalgų ekspertė Rūta Gaudiešienė pastebi, kad šiuo metu mes jau išgyvename krizę – emocinio atitrūkimo krizę. Rinkodaros specialistai dažnai bando naujas technologijas, traukia prekės ženklus į populiarėjančius socialinius tinklus, tačiau tai daro ne siekdami nuoširdaus ryšio, o atvirkščiai, kalbėdami vien apie savo prekės ženklą ir koks jis šaunus. „Esame įdomūs tik tiek, kiek esme naudingi“, – primena Rūta.
Krizės metu svarbiausia nepamesti prekės ženklo strategijos. Visgi vartotojų segmentus ir pozicionavimą gali tekti peržiūrėti.
Vartotojų įžvalgų ekspertė priduria, kad būtina kurti pasitikėjimą prekės ženklu: „Marketingas yra būdas išvaistyti labai daug pinigų. Bet tikslingas marketingas yra prekės ženklo ilgaamžiškumo garantas, kuriantis prekės ženklo unikalumą ir pasitikėjimą. Marketingas yra atsakingas už tai, kad prekės ženklo kuriamas produktas ar paslauga būtų tai, ko reikia vartotojams, kad kurtų jiems vertę, už kurią šie linkę mokėti daugiau.“
Reikalingi toliaregiški sprendimai
Siekiant įvertinti norą mokėti už prekę ar paslaugą, svarbu padaryti savo esamų klientų duomenų bazės auditą. Anot „Civitta LT“ partnerio, duomenų analitikos eksperto Roko Šalaševičiaus, toks patikrinimas leidžia įvertinti klientų atnešamos vertės potencialą bei mokumo rizikas.
„Dažnai susiduriame su klientais, kurie renka duomenis apie savo vartotojus, pasitelkia galingus skaitmeninius įrankius rinkodaros optimizavimui, tačiau neišskiria pagrindinių rodiklių (ang. KPIs) stebėjimui ir nesukuria sistemos vartotojų įžvalgoms aktyvuoti. Tai tarsi turėti galingą kompiuterį, bet jame naudoti tik interneto naršyklę ir kalkuliatorių“, – sako Rokas Šalaševičius.
Kylant kaštams įmonės neišvengiamai ima peržiūrėti savo veiklos procesus, ieškodamos vietų, kur galima sutaupyti. „Civitta LT“ asocijuotoji partnerė, patyrusi organizacinės plėtros specialistė Jolita Gulbienė pataria iškart galvoti apie kelias perspektyvas, ne tik artimiausiąją: „Svarbu atpažinti greitus laimėjimus, kuriuos įgyvendinti nėra sunku, bet jų rezultatai matomi greitai. Šie greiti laimėjimai nebūtinai paveikia visą organizaciją – jų gali siekti kiekvienas savo departamento ar skyriaus lygmeniu. Tik, žiūrint į krizinį periodą, reikia nepamiršti ir vidutinio-ilgojo laikotarpio pokyčių, kurie, tikėtina, paveiks visą organizaciją ir atneš didesnę naudą.“
Iš tiesų, recesija netruks amžinai, ir vėl grįžus į augimo erą reikės būti pasiruošusiems įšokti į naujų tendencijų traukinį. „Dabar esame prisirišę prie automatizacijos, tačiau mūsų naudojami įrankiai yra tiek protingi, kiek esame mes. Su dirbtinio intelekto pagalba žengiame į naują erą, kur skaitmeniniai įrankiai gali patys mokytis ir prisitaikyti tiek prie mūsų, tiek prie vartotojų elgsenos ir kalbėjimo tono. Tad apsiginklavus naujausiais įrankiais krizė iš mūsų pareikalaus ne tiek kardinalių procesinių pokyčių, kiek lankstumo ir dėmesio perkėlimo atgal prie fundamentalių rinkodaros ir verslo tiesų“, – sako Rūta Gaudiešienė.
Kad ir kokia krizė bebūtų – ji laikina ir rinka grįš į prieškrizinį lygį. Daugiau apie tai, kokie pagrindiniai pokyčiai verslui prognozuojami ir kaip juos išnaudoti savo naudai „Civitta“ partneriai pasidalins Lietuvos marketingo asociacijos dviejų dienų mokymuose Druskininkuose „Kaip marketingas gali padėti stiprinti įmonės atsparumą krizėms?“
Daugiau skaitykite čia
Nuoroda į mokymus čia