Šių metų marketingo tendencijos: dar daugiau dėmesio skaitmeniniam marketingui ir unikalaus kliento patirčiai
Data: 2022 m. birželio 21 d.
Šiemet aktualiausia Europoje rinkodaros tema tapo skaitmeninis marketingas, rodo atliktas tarptautinis marketingo bendruomenės nuomonės tyrimas „European Marketing Agenda 2022“. Pasak tyrime dalyvavusių marketingo ir pardavimų vadovų, šią tendenciją nulėmė verslo poreikis atrasti bei išlaikyti ryšį su klientais net ir koronaviruso pandemijos metu, rašoma pranešime žiniasklaidai.
„Per daugiau nei dvejų metų pandeminį laikotarpį daugelis įmonių įšoko į skaitmeninės transformacijos traukinį – pandemija paskatino verslus skirti daugiau dėmesio skaitmeninimui ir rinkodaros technologijų diegimui, elektroninės prekybos ir internetinių svetainių operacijų tobulinimui. Sėkmingai vystant savo verslus skaitmeninėje erdvėje, įmonės dabar stengiasi labiau priartėti prie klientų. Apklausos duomenimis, klientų patirties valdymo klausimams šiemet skiriamas didesnis svoris nei pernai“, – pasakoja Giedrius Juozapavičius, Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) valdybos narys.
Antroje vietoje pagal svarbą šiemet tarptautinės marketingo bendruomenės atstovai įvardija prekių ženklų strategijos ir valdymo bei, trečioje vietoje, kliento patirties valdymo temas. Tuo tarpu antrajame trejetuke išsidėstė turinio marketingo ir optimizavimo, santykių su klientais valdymo duombazių ir jų valdymo, inovacijų ir produktų vystymo temos.
Lietuvoje ir svetur tendencijos skiriasi
Paskelbtos tyrimo ataskaitos rengėjai pabrėžia, kad Europos valstybių marketingo ekspertų nuomonės dėl daugelio šiemet aktualiausių rinkodaros klausimų skiriasi. Pavyzdžiui, Austrijoje kone trečdalis marketingo specialistų prioritetą teikia darbdavio įvaizdžio kūrimo temai, o Vokietijoje panašia svarba pasižymi rinkodaros išlaidų optimizavimo (arba rinkodaros grąžos, ROMI) klausimai. Anot G. Juozapavičiaus, lietuvių marketingo darbotvarkėse atsiranda dar kiti rinkodaros klausimai.
„Skaitmeninę rinkodarą kaip svarbiausią marketingo veiklos kryptį įvardija pusė tyrime dalyvavusių rinkodaros specialistų iš Lietuvos, vėliau pagal svarbą seka socialinių tinklų rinkodaros klausimai, kuriems Vakarų ar Centrinės Europos marketingo ekspertai teikia mažiau dėmesio. Inovacijų ir produktų valdymo klausimus esminiais laiko vos ketvirtadalis apklaustųjų, o palyginti su kitomis šalimis, žymiai mažiau laiko ir pastangų lietuviai skiria ir tokioms temoms kaip mobilioji rinkodara, dirbtinis intelektas ar kompetencijų modeliavimas“, – sako LiMA valdybos narys.
G. Juozapavičius pažymi, kad skaitmenizacijos tema Lietuvoje yra išplitusi, tačiau dabar svarbu užtikrinti jos nagrinėjimą visuose rinkodaros elementuose: produkto kūrime, kainodaroje, paskirstymo kanaluose ir integruotoje marketingo komunikacijoje. Be to, lyginant šių ir praėjusių metų svarbiausias temas, Lietuvoje galima pastebėti dualumo požymių – nors daug dėmesio skiriama ilgesnio proceso veiksmams, pavyzdžiui, prekės ženklo strategijai, taip pat daug dėmesio skiriama ir platesniam skaitmeninimo įgyvendinimui.
Pilną „M360“ straipsnį skaitykite čia →