Naujienos

 

Į kokius rodiklius atsižvelgti vertinant influencerių rinkodaros sėkmę?

Data: 2022 m. sausio 12 d.

Atsižvelkite į reklamos tikslus

Influencerių rinkodaroje galimas ne vienas reklamos būdas. Kalbant apie „Instagram“ kanalą – čia galima rinktis iš įrašo, istorijų (story) ar „Reels“. Kiekvienas formatas gali būti naudojamas skirtingiems reklamos tikslams pasiekti. Pavyzdžiui, įrašas ir „Reels video“ labiau tiks norint padidinti prekių ženklo žinomumą, nes jų pasiekiamumas dažniausiai būna aukštesnis ir gali pasiekti apie 30–50 proc. nuomonės formuotojo turimos auditorijos. Istorijų reklama efektyvesnė, kai siekiama pardavimų, nes tik šiame reklamos formate SWIPE UP funkcija vartotoją galima tiesiogiai nukreipti į pardavimo vietą. Tačiau paprastai istorijų reklama pasiekia mažiau vartotojų – vidutiniškai 20–30 proc. turimos nuomonės formuotojo auditorijos.

Nesvarbu, kokį reklamos formatą pasirinksite, po kiekvieno įgyvendinto projekto būtinai paprašykite influencerio pateikti statistikos ataskaitą. Ko joje reiktų ieškoti ir į kokius skaičius derėtų kreipti didžiausią dėmesį?

 

Įrašas

Įrašo reklamoje, siekiant pardavimų, geriausia naudoti influenceriui individualiai pritaikytą nuolaidos kodą, kurį galėsite sekti ir matyti nuomonės formuotojo generuojamus rezultatus.

Nesvarbu, ar įrašas publikuotas nuotraukos ar vaizdo įrašo formatu, abiem atvejais galioja tie patys influencerių rezultatų vertinimo kriterijai. Verslo atstovui, priklausomai nuo reklamos tikslo (prekės ženklo žinomumo ar pardavimų didinimo), aktualūs įrašų vertinime yra šie kriterijai: pasiekiamumas (reach), parodymų skaičius (impressions), įsitraukimas (patiktukų (like) paspaudimai, komentarų (comments) ir išsisaugojimų (saves) bei profilio aplankymo (profile visits) skaičiai), vaizdo įraše – dar ir vaizdo įrašo peržiūrų skaičius (video views).

Pasiekiamumas nurodo pasiektų vartotojų skaičių – t. y., kiek unikalių vartotojų pasiekė įrašas, o parodymų skaičius nusako, kiek iš viso kartų įrašas buvo parodytas ir matomas vartotojams. Parodymų skaičius beveik visuomet būna didesnis nei pasiekiamumo rodiklis, nes vienas vartotojas įrašą galėjo matyti ne vieną ir ne du kartus. Nuomonės formuotojas, turėdamas 100 000 sekėjų, vidutiniškai pasiekia apie 30 000–50 000 vartotojų. Lietuvoje yra influencerių, kurie generuoja ir gerokai didesnius pasiekiamumo rezultatus – t. y. sugeba įrašu pasiekti daugiau nei 70 ar net 100 proc. vartotojų , tačiau tai tikrai nėra dažnas atvejis, tad užsakant reklamą nereikia tikėtis, kad nuomonės formuotojas pasieks visą savo auditoriją.

Įsitraukimą atskleidžia patiktukų, komentarų, išsisaugojimų ir profilio aplankymo skaičiai. Priklausomai nuo to, kokį produktą reklamuojate ir kokio tikslo siekiate, vertinti reikėtų kiekvieną rodiklį atskirai arba kartu. Pavyzdžiui, jei reklamuojate su receptais susijusį produktą, tuomet tikėtina, kad svarbus bus išsisaugojimų rodiklis, o jei įrašas yra konkursinio pobūdžio, tuomet aktualiausi bus komentarų arba patiktukų paspaudimų skaičiai.

Vaizdo įrašo peržiūrų skaičius nurodo, kiek kartų jis buvo peržiūrėtas. Tačiau būtina atsižvelgti į tai, kad vartotojas vaizdo įrašą gali peržiūrėti daugiau nei vieną kartą. Dažniausiai šis reklamos formatas generuoja didesnius pasiekiamumo rodiklius, nes vaizdo turinys yra labiau vertinamas „Instagram“ algoritmų ir dažniau rodomas vartotojams nei paprastas įrašas su nuotrauka.

 

Istorijos (story)

Reklama istorijose dažniausiai sulaukia mažesnio pasiekiamumo. Vertinant storyreklamos rezultatus, priklausomai nuo reklamos tikslo, reikia atsižvelgti į pasiekiamumo, parodymų skaičiaus bei įsitraukimo (pažymėto profilio aplankymo, pažymėtos grotažymės ir SWIPE UP nuorodos paspaudimų) rodiklius.

Pasiekiamumo skaičius nurodo, kiek unikalių vartotojų peržiūrėjo nuomonės formuotojo istoriją. Vidutiniškai influenceriai savo istorijomis pasiekia 20–30 proc. turimos auditorijos. Jeigu pasiekiamumas mažesnis nei 20 proc., tai – prastas rezultatas, parodantis, kad auditorija nėra įsitraukusi, tad reklama pas tokį influencerį yra neefektyvi. Yra pasitaikę atvejų, kai nuomonės formuotojai, turėdami daugiau nei 70 000 sekėjų sugeba surinkti vos keletą tūkstančių story peržiūrų, tad siekiant didinti prekių ženklo žinomumą, reklamos pas tokį nuomonės formuotoją rinktis nederėtų.

Įsitraukimą istorijose nusako keletas pagrindinių rodiklių: pažymėto profilio ir pažymėtos grotažymės (sticker taps) bei SWIPE UP nuorodos (link clicks) paspaudimų skaičius. Verslui, perkančiam reklamą, aktualu žinoti, kiek kartų nuomonės formuotojo istorijose buvo paspausta ant jo profilio ir grotažymės (jei tokią buvo prašoma žymėti). Nuorodų paspaudimų skaičius nusako, kiek iš viso vartotojų, mačiusių istorijas, paspaudė pažymėtą nuorodą ir nukeliavo į produkto pardavimo vietą. Didieji Lietuvos nuomonės formuotojai gali sugeneruoti nuo 1500 iki 5000 nuorodų paspaudimų, priklausomai nuo reklamuojamo produkto aktualumo vartotojui.

 

„Reels“

Šiuo metu „Reels“ Lietuvoje yra vienas naujesnių reklamos būdų. Jis itin sudėtingas ir reikalaujantis daug pastangų bei originalių idėjų, tad juo aktyviai naudojasi dar tik nedidelė dalis nuomonės formuotojų. Dėl savo sudėtingumo, „Reels“ paprastai yra brangesnis reklamos formatas nei įrašas ar istorijos, tačiau generuoja didesnius pasiekiamumo ir peržiūrų rodiklius nei paprastas vaizdo įrašas, todėl šis reklamos kanalas geriausiai tinka prekių ženklo žinomumui didinti.

Vertinant „Reels“ rezultatus, priklausomai nuo tikslo, didžiausią dėmesį reikėtų kreipti į „Reels“ peržiūrų skaičių (plays) ir pasiekiamumo rodiklį (accounts reached). Peržiūrų skaičius nusako, kiek kartų vaizdo įrašas  iš viso buvo peržiūrėtas, o pasiekiamumo rodiklis – kiek unikalių vartotojų buvo pasiekta. „Reels“ patiktukų, komentarų ir išsisaugojimų skaičius parodo įsitraukimą į vaizdo įrašą.

Apibendrindama, G. Drevininkaitytė priduria, kad net jei nuomonės formuotojas turi didelį skaičių sekėjų, nereiškia, kad jis generuoja aukštus pasiekiamumo ir įsitraukimo rodiklius. Sekėjų skaičius nenurodo tikrųjų rezultatų, todėl prieš perkant reklamą ir renkantis reklamos formatą, būtina paprašyti paskutinių 30 dienų rezultatų. Jie atskleistų dabartinę situaciją ir būtų galima įvertinti tiek rodiklius, tiek reklamos tikslo atsiperkamumą. Reklamos rezultatai priklauso nuo daugelio faktorių: produkto, jo pateikimo, aktualumo vartotojui, auditorijos įsitraukimo ir daugybės kitų aplinkybių. Šie dalykai ne visuomet priklauso nuo nuomonės formuotojo.

 

Pilną straipsnį skaitykite BZNstart“.