Naujienos

 

Neišvengiami pokyčiai skaitmeninėje rinkodaroje, laukiantys 2024 metais

Data: 2024 m. kovo 12 d.

Kaip duomenų apsaugos politika pakeis jūsų verslo galimybes rinkodaroje? Kaip prisitaikyti prie naujų sąlygų?

 

2023 m. gegužės 16 diena tapo naujų perversmų skaitmeninėje rinkodaroje data. Šią dieną buvo paskelbta nauja informacija apie vartotojus ir jų elgsenos tinklalapiuose rinkimo, saugojimo ir administravimo standarto ir reikalavimų TCF (2.2) versija. Ji praktiškai papildo jau žinomą BDAR dalimi apie tai, kaip turi būti renkami, saugojami ir administruojami vartotojų duomenys elektroninėje erdvėje.

 

Tai be išimties liečia visus verslus, turinčius ir valdančius bet kokio tipo tinklalapius ar app’sus ir renkančius bet kokią informaciją apie vartotojus elektroninėse laikmenose.

 

Kokią reikšmę turės šie pokyčiai?
Pagal BDAR reikalavimus visi vartotojai, besilankantys interneto tinklalapiuose ir naudojantys mobiliasias aplikacijas, turi būti informuoti, kad jų naršymo metu yra renkami statistiniai ir kiti duomenys apie juos ir jų naršymo tinklalapyje patirtį.

  • Įstatymas įpareigoja informuoti ir apie tai, kokie duomenys yra renkami, kur renkami, kiek laiko ir kur saugomi, ir kaip naudojami;
  • Įstatymas įpareigoja rinkti ir saugoti tokius vartotojų sutikimus, kad verslas, patikrinimo metu galėtų pagrįsti kiekvieno vartotojo sutikimą rinkti, saugoti ir naudoti tuos duomenis;
  • Šių reikalavimų laikymąsi kontroliuoja Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija, kuri turi teisę tikrinti kaip įmonės ar įstaigos įgyvendina reikalavimus, reaguodama į pranešimus, skundus ar atlikdama prevencinius tikrinimusi;
  • Reikalavimų nesilaikymo atveju gresia administracinės baudos, kurios iki 2–4 proc. ankstesnių finansinių metų bendros metinės pasaulinės apyvartos, arba iki 20 milijonų eurų. Viešajam sektoriui numatytos baudos iki 0,5–1 proc. metinio biudžeto (iki 30–60 tūkstančių eurų).

 

Tai yra oficialu, o kaip tai veiks praktikoje, mes dar pamatysime. Išlaidos rūpintis duomenų rinkimu pagal nustatytus reikalavimus ir galimos baudos yra tik viena iš grėsmių. Dar didesnę grėsmę verslų sėkmei turi statistiniai duomenys kurie naudojami rinkodaroje.

 

Svarbu tai, kad TCF (2.2) standartas numato ženkliai griežtesnius reikalavimus duomenų rinkimui rinkodaros srityje.

 

Praktikoje, įdiegus šį standartą, nebetenkama nuo 20% iki 60% duomenų. O tinklalapiai ir mobiliosios aplikacijos, neatitinkantys duomenų rinkimo standarto, gali nebetekti visų duomenų.

 

Šiais laikais rinkodara be statistinių duomenų yra neįsivaizduojama. Didžioji dauguma reklaminių kampanijų internete yra pagrįsta statistiniais duomenimis ir veikia dirbtinio intelekto pagalba. Duomenys – “kraujas” dirbtiniam intelektui, be kurio jis yra bevertis. Reklaminių kampanijų vystymas, efektyvumo ir pelningumo didinimas, tinklalapių našumo optimizavimas yra pagrįsti eksperimentais ir jų rezultatais. Be šių duomenų visa rinkodara, rinkodaros galimybės ir efektyvumas grįžta dešimečiu atgal.

 

Plačiau skaitykite čia.