Naujienos

 

Paaiškėjo, kurių organizacijų reputacija šiemet buvo geriausia

Data: 2024 m. balandžio 10 d.

Sulėtėjusi ekonomika, neblėstantis karo Ukrainoje fonas, rinkimų metų lūkesčiai – visa tai veikia gyventojų nuostatas ir daro įtaką visuomenės požiūriui į privataus ir viešojo sektoriaus organizacijas, rodo šių metų pradžioje devintą kartą iš eilės atliktas Lietuvos reputacijos indekso tyrimas. Kita vertus, emocinė atmosfera Lietuvoje buvo pakankamai stabili, šiemet atliktas tyrimas neužfiksavo didelių metinių virsmų. Nors tarp ilgamečių tendencijų pasitaikė ir netikėtumų.

„Visuomenės požiūrį ir santykius su konkrečia organizacija lemia aštuonios atributų grupės: nuo produktų kainos ir kokybės, įmonės rezultatų ir valdymo, sąžiningumo, pilietiškumo, darbdavio politikos iki inovatyvumo bei pagalbos Ukrainai. Įmonės, kurios aktyviai dalyvauja minėtuose pokyčiuose ir kryptingai veikia šiose aštuoniose grupėse, sugeba išlaikyti savo aukštas pozicijas indekse. O kai kurioms netgi pavyksta ištrūkti iš neigiamų stereotipų pančių, kurie jas ilgą laiką tempė žemyn“, – teigia Rūta Gaudiešienė, bendrovės „Civitta“ partnerė, marketingo ir rinkos tyrimų ekspertė.

Kiek geležiniai su reputacija susijusių stereotipų pančiai – naujausiame tyrime šiemet keltas klausimas, mat pastebima, jog vis tik dažniausiai įmonių bei organizacijų reputaciją stipriai nulemia vos keli atributai, kurie „timpteli“ reputacijos vertintojų nuomonę ir apie likusiuosius. Vienas labiausiai reputaciją lėmusių atributų pastaraisiais metais buvo inovatyvumas. Kopti aukštyn organizacijoms padėjo ir aiškiai suformuoti tvarumo orientyrai ir įgyvendinama ESG strategija.

„Inovatyvumas susieja įmones ar organizacijas su išskirtinumu, augimo potencialu, tobulėjimu. Visuomenės nariai, kurie nori laikyti save inovatyviais, ima save tapatinti su šia savybe pasižyminčiais prekių ženklais, iniciatyvomis, vertybėmis ir tikslais. Tai viena iš svarbių priežasčių, kodėl savo veiklą su šiuolaikinėmis technologijomis susiejusios ir į inovacijas investuojančios įmonės bei organizacijos šiemet užima aukštas pozicijas Reputacijos indekse“, – pastebi R. Gaudiešienė.

Pasak jos, inovatyvumas yra tas jau nebe slaptas reputacijos „ingredientas“, su retomis išimtimis stipriai lemiantis daugumos įmonių bei organizacijų reputaciją – tiek privataus, tiek viešojo sektoriaus. Tačiau istoriškai pastebima, jog skaidant visuomenę į atskiras grupes, atsiranda ir kitų rodiklių. „Visuomenė nori produktų už gerą kainą. Nuomonių lyderiai stebi, ar verslai yra sąžiningi ir augina šalies ekonomiką. O sprendimų priėmėjai – kiek verslas tinkamai valdomas, rūpinasi gamta ir žmonija“, – vardina „Civitta“ partnerė.

 

Atliekant Lietuvos reputacijos indekso tyrimą nuomonės lyderių bei sprendimų priėmėjų buvo klausta, su kokiais didžiausiais iššūkiais šiuo metu susiduria šalies įmonės bei organizacijos, kokios aktualijos buvo įtrauktos į jų darbotvarkę 2024 metais. Besitęsiantis karas Ukrainoje, ekonominis neapibrėžtumas ir rinkimų atnešamas populizmas bei pokyčiai – svarbiausiųjų trejetas.

„Po didelių įvykių šiuo metu visuomenėje dabar ieškoma stabilumo ir pozityvumo ženklų. Labiau pastebimos tampa organizacijos ir prekių ženklai, kurie komunikuoja atsparumą iššūkiams, laikosi nuoseklių visuomeniškų pozicijų, kasdieniuose dalykuose randa įkvėpimo šaltinių savo auditorijoms“, – pastebi Raminta Rimkienė, komunikacijos paslaugų agentūros „Fabula Rud Pedersen Group“ direktorė ir partnerė.

 

Aukščiausius Lietuvos reputacijos indekso tyrimo įvertinimus šiemet pelnė ilgametė indekso lyderė „Thermo Fisher Scientific Baltics“, antrą vietą užėmė „Tesonet“, o į trečią pateko naujas tyrimo dalyvis – bendrovė „Surfshark“.

 

Duomenų analizės kompanijos „Repsense“ apdovanojimas „Metų online reputacija“ privačiame sektoriuje atiteko bendrovei „Hostinger“, „Metų online reputacija“ viešajame sektoriuje – „Invega“. „Metų taikliausios online komunikacijos“ titulas skirtas prekybos tinklui „Lidl“.

Verslo ir viešojo sektoriaus Reputacijos indekso tyrimą atlieka konsultacijų ir verslo valdymo paslaugų bendrovė „Civitta“, kartu su komunikacijos agentūra „Fabula Rud Pedersen Group“, Lietuvos marketingo asociacija LiMA, savanoriška, nepriklausoma didžiausių ir aktyviausių Lietuvos ekonomikos investuotojų verslo asociacija Investuotojų forumu, Lietuvos startuolių asociacija „Unicorns Lithuania“ ir duomenų analizės kompanija „Repsense“.

 

Plačiau skaitykite čia.