Naujienos

 

Skelbiamas naujas Lietuvos „influencerių“ reitingas: reputacija tampa svarbesnė už sekėjų skaičių

Data: 2024 m. gegužės 16 d.

Nuomonės formuotojų įtraukimas į rinkodaros kampanijas Lietuvos rinkoje vis dar aktualus daugeliui prekių ženklų, kuriems svarbus ne tik socialinių tinklų įžymybių sekėjų skaičius, bet ir jų reputacija. Tokias išvadas leidžia daryti jau penktą kartą skaitmeninės rinkodaros agentūros „SuperYou“ ir rinkos tyrimų bendrovės „Kantar“ paskelbtas Lietuvos „influencerių“ reitingas. Geriausiai vertinamų nuomonės formuotojų dešimtukuose skirtingose socialinių medijų platformose, greta jau įsitvirtinusių lyderių, kelią prasiskynė ir keli gerai žinomi, tačiau reitinge – nauji veidai, rašoma pranešime žiniasklaidai.

 

Rikiuotės dešimtukuose – tarp stabilumo ir pokyčių 

 

Nuo pat reitingo sudarymo pradžios 2019 m. „Instagram“ geriausiai vertinamų „influencerių“ sąrašo viršuje išliko Karolina Meschino, antroje vietoje – TOP 10 naujokas, muzikos prodiuseris ir laidų vedėjas Jonas Nainys, o trečioje – „influencerių“ reitingo senbuvis, tačiau „Instagram“ dešimtuke – taip pat naujokas – turinio kūrėjas ir aktorius Vaidotas Grincevičius.

 

Šiame dešimtuke šiemet, greta čia pozicijas išlaikiusių renginių ir laidų vedėjo Rolando Mackevičiaus bei žurnalisto ir TV laidų vedėjo Orijaus Gasanovo, taip pat išvysime praėjusiais metais čia nesireitingavusias nuomonės formuotoją, modelį ir visažistę Deimantę Kazėnaitę, TV laidų vedėją, verslininkę Beatą Nicholson bei atlikėją ir verslininkę Nataliją Bunkę. Du iš dešimties nuomonės formuotojų šiame dešimtuke nepanoro skelbti savo pavardžių.

 

„Facebook“ praėjusiais metais populiariausioji žurnalistė ir vaikų rašytoja Jurga Baltrukonytė užleido pirmąją poziciją 2021 metų lyderei „Beatos virtuvei“ – ji šiemet sugrįžo į pirmąją šio sąrašo vietą. Antroji vieta išliko stabili, kurioje ne vienus metus puikuojasi tinklaraštis mamoms – „Babyblog“, o štai trečiąją vietą šiemet čia užsitikrino jau minėta Natalija Bunkė.

 

„YouTube“ platformoje geriausiai vertinamo nuomonės formuotojo vietą išlaikė Vaidotas Grincevičius-Whydotas, antras šiemet – praėjusiais metais dešimtuke nereitinguotas keliautojas ir video turinio kūrėjas Paulius Samoška, trečias – komikas ir aktorius Mantas Bartuševičius.

 

Antrus metus skaičiuojamame „TikTok“ dešimtuke, lietuviškąja platformos lydere išliko turinio kūrėja Goda Kujavskytė, čia geriau žinoma kaip „Goda_pr“. Į antrąją vietą pakilo humoristas Edvinas Krupinskas, o trečias – komikas, video turinio kūrėjas Omantas Jokubaitis.

 

Pasitelkia dirbtinį intelektą

 

„SuperYou“ vadovas Mindaugas Lataitis pažymi, kad jau penkmetį skelbiamas „influencerių“ reitingas padeda stebėti ne tik socialinėse medijose žinomų veidų populiarumo rikiuočių pokyčius, bet ir pasidaryti išvadas apie bendras rinkos tendencijas.

 

„Tiek mūsų rinkoje, tiek pasaulyje „influencerių“ pasitelkimas komunikacijoje ir rinkodaroje toliau vis dažnesnis. Globaliai net 97 proc. rinkodaros specialistų dirba su nuomonės formuotojais. Ir drąsiai galiu teigti, kad jau neįsivaizduojame didesnės kampanijos, kurioje nebūtų įtraukiami socialinėse medijose žinomi veidai“, – pastebi M. Lataitis.

 

„Globaliai didžiausiu iššūkiu įvardijamas tinkamo nuomonės formuotojo suradimas. Būtent šioje vietoje tikimasi procesą pagreitinti pasitelkiant dirbtinį intelektą (DI). Kol kas į lietuvišką rinką orientuoti prekių ženklai dažniau DI įrankius pasitelkia „influencerių“ atrankos procesui, turinio kūrimui ir komunikacijai optimizuoti. Tokių platformų pavyzdžiai būtų „Agenic.io“, „Promoty“ ar „Billo“.

 

Geros reputacijos reikšmė auga

 

Šiuo metu pasaulį krečiant skandalams dėl gerai žinomų nuomonės formuotojų elgesio ir vertybių stokos, „SuperYou“ vyresnioji projektų vadovė Eglė Skukauskaitė primena, kad „influenceriai“ yra vieši asmenys ir iš jų visuomenė tikisi vertybinio stuburo.

 

„Iš gerai žinomų visuomenei veidų, įskaitant socialines medijas, visuomenė tikisi lyderystės ir pavyzdžio tam tikrais visuomenėje jautriais klausimais. Ir tuo atveju, kai „influencerio“ nuomonė ar elgesys nesutampa su jo auditorijos nuomone arba visuomenėje dominuojančiomis pažiūromis – tokie žmonės tampa vadinamosios „Cancel“ kultūros taikiniu arba jų reputacija susvyruoja.

 

„Kantar“ tyrimų partnerė Renata Sadunišvili akcentuoja, kad reputacija ir vėl nurodoma kaip svarbesnė nei sekėjų skaičius.

 

Apie „influencerių“ reitingą

 

„Influencerių“ dešimtukai sudaryti pasitelkus du skirtingus kiekybinio tyrimo metodus: antrinių duomenų rinkimą ir analizavimą bei apklausas. „SuperYou“ skaitmeninės rinkodaros agentūros organizuojama, tyrimo partnerių „Kantar“ atliekama visuomenės ir rinkodaros ekspertų apklausa vyko 2024 kovo 1–kovo 5 d.; rinkodaros specialistų apklausoje dalyvavo 200 respondentų, tyrimas atliktas 2024 kovo 7–balandžio 12 d.

 

Skaitmeninės rinkodaros agentūros „SuperYou“ ir rinkos tyrimų bendrovės „Kantar“ tyrimo sklaidos partnerės jau ne vienus metus yra Lietuvos marketingo asociacija ir praktiškos komunikacijos agentūra „Berta&Agency“.

 

Plačiau skaitykite čia