TOP 10 CMO'20

 

Metų CMO'20 rinkimų komisija išrinko TOP 10 stipriausių marketingo vadovų Lietuvoje (pagal abėcėlę):  

 

Kviečiame susipažinti su marketingo vadovų mintimis ir įžvalgomis, kas lemia marketingo vadovo sėkmę, kaip siekti marketingo vadovo karjeros bei kokiais 2019 m. rezultatais jie didžiuojasi labiausiai. 

 

Akvilė Dagilytė, „Kauno Žalgirio“ komunikacijos direktorė

 

Kas lemia Jūsų, kaip marketingo vadovės, sėkmę?

 

Kaip svarbiausią dalyką įvardyčiau įgalinimą (ar  gal  greičiau įsigalinimą) dalyvauti svarbiausių organizacijos  sprendimų priėmime, o dar labiau – siūlant idėjas ir jas  įgyvendinant petys į petį su kitais padaliniais. Jei prieš  keletą metų turėjome didelį išsiskaidymą tarp padalinių – kai kiekvienas siekdavo savo tikslų, tai pastaraisiais  metais pavyko rasti balansą ir, galiu pasakyti, kad  dirbame vieningai ir kryptingai. Tai rodo, kad augame  kaip organizacija.

Labai didelę reikšmę turi komanda, kurioje dirba ne tik profesionalai, bet ir savo darbu bei bendromis idėjomis degantys žmonės. Apskritai mūsų organizacija veikia „iš apačios į viršų“ principu. Savo srities specialistas geriausiai mato tendencijas, perspektyvas ir kaip organizacija gali augti daugiau, tokiu atveju geriausi vadovai tie, kurie netrukdo ir įgalina darbuotojus. Visa tai veikia ypatingai gerai, kai visi suvokiame bendrą organizacijos strategiją ir į ją orientuojamės.

Ir, žinoma, matuojame ir analizuojame rezultatus.

 

Kokius patarimus galėtumėte duoti siekiantiems marketingo vadovo karjeros?

 

Atsimenu save žengiančią pirmuosius žingsnius marketingo srityje ir labai aiškiai matau, ką galėjau daryti geriau ir kitaip.

Visų pirma, pradedančiajam marketingistui strategija, planavimas, tikslai, duomenų analizė gali pasirodyti kaip laikui imlus ir nuobodus procesas, kurio norisi vengti ar bent jau nesiimti iniciatyvos tą daryti. O iš tiesų nuo to reikėtų ir pradėti. Kuo anksčiau žmogus išmoks dirbti su duomenimis ir tikslais, tuo greičiau į jį bus pradėta žiūrėti kaip į specialistą ar potencialų vadovą.

Kita svarbi dalis – įsitraukimas. Kur galite – ten įsitraukite, domėkitės vykstančiais projektais ir procesais, domėkitės tendencijomis ir nebūtinai marketingo srityje. Įgijus patirties, žinių ir platesnio mąstymo taps lengviau pateikti svarbias įžvalgas organizacijoje, dalyvauti sprendimų priėmime, teikti siūlymus bei inicijuoti jų vykdymą ir tapti lyderiu organizacijoje.

 

Kokius pagrindinius 2019 metų veiksmus ir rezultatus išskirtumėte kaip sėkmingiausius?

 

Be abejo, pirmiausiai reikėtų išskirti mūsų kampaniją − žvaigždę „Mano pirmas“, kuri mus įgalino išjudinti „Žalgirio“ sirgalius ir paskatinti juos pasiryžti savo „pirmajam kartui“ ir ateiti į „Žalgirio“ rungtynes. Idėja kilo atsispyrus į 2018 m. vasarą darytą tyrimą, kuris parodė, kad net 43% žmonių, kurie laiko save „Žalgirio“ sirgaliais, niekada nėra apsilankę „Žalgirio“ arenoje. Ši kampanija ne tik plačiai pasklido Lietuvoje, bet buvo mielai priimta ir tarp mūsų dabartinių aktyvių sirgalių, kurie entuziastingai ieškojo savo pažįstamų, dar nebuvusių arenoje, ir aktyviai juos viliojo eiti drauge. Taip per 2018-2019 metų sezoną į „Žalgirio“ areną pritraukėme 27 000 „naujokų“. Ši kampanija leido pelnyti Eurolygos auksinį marketingo apdovanojimą, taip pat buvo pripažinta Lietuvos sporto vadybos apdovanojimuose kaip efektyviausia komunikacijos kampanija bei „Password 2020“ konferencijoje kaip efektyviausia pardavimų skatinimo kampanija.

Dar svarbiau – tapome pastebimi kaip organizacija. Iki šiol kryptingai siekėme, kad pasikeistų požiūris į Kauno „Žalgirį“ kaip verslo subjektą. Kad būtume pripažįstami ne tik už sporto pasiekimus, kad tarp verslo organizacijų nebūtume pozicionuojami kaip „paramos prašytojai“. Panašu, kad 2019 metai buvo kertiniai keičiant požiūrį į „Žalgirį“ kaip organizaciją. Didelė garbė būti lygiuojamiems su verslo organizacijomis ir būti pripažintiems lygiaverčiais. Tai, kad galime dalintis labai įvairia mūsų patirtimi Lietuvos ir tarptautinėse konferencijose, skaitydami pranešimus, kad galime lygiaverčiai kovoti ir pelnyti apdovanojimus parodo, kad esame vertinami kaip savo srities profesionalai. Tai didelis, kryptingas ir darnus visos Kauno „Žalgirio“ organizacijos įdirbis.

 

 

Ona Girčienė, „MO muziejaus“ rinkodaros ir pardavimų vadovė

 

Kas lemia Jūsų, kaip marketingo vadovės, sėkmę?

 

Vienas lauke ne karys, todėl ir sėkmė yra ne rinkodaros vadovo, o komandos. Esame jaunas kolektyvas su labai skirtingomis patirtimis. Stengiamės transformuoti muziejų sektorių ir bandome kurti tai, ką Lietuvoje dar mažai kas yra sukūręs. Pritraukti itin platų lankytojų ratą ir išlikti įdomiais mums pavyksta pasitikint vienas kito kompetencijomis,  mokantis ir semiantis žinių iš vienas kito patirčių. Ypatingai svarbu įsiklausyti į komandos idėjas, drauge identifikuojant geriausias, nepriklausomai nuo to iš kurio komandos nario jos atėjo. Taip stengiamės atrasti kiekvieno komandos nario stipriąsias savybes ir jas įdarbinti.

 

Kokius patarimus galėtumėte duoti siekiantiems marketingo vadovo karjeros?

 

Nuoseklumo, veržlumo, lankstumo. Įvardinkite sau, ko norite, kokios karjeros siekiate, neplaukite pasroviui, būkite nuoseklūs savo užsibrėžtuose tiksluose, tikslingai eikite ta linkme. Būkite veržlūs ir bekompromisiai savo karjeros pasirinkimuose, bet lankstūs, empatiški ir dinamiški savo darbe.

 

Kokius pagrindinius 2019 metų veiksmus ir rezultatus išskirtumėte kaip sėkmingiausius?

 

Ypatingai sėkminga 2019 metais MO muziejui buvo paroda „Rūšių atsiradimas. 90-ųjų DNR“. Kur rinkodaros veiksmai apėmė ne tik ATL kampaniją, bet ir aktyvų visuomenės kaip bendra kūrėjų įtraukimą gerokai prieš parodai atsidarant ir taip pat ATL veiksmus parodai jau atsidarius. Kampanija padėjusi pritraukti į parodą rekordinius skaičius lankytojų ir ženkliai viršyti nusistatytus tikslus, buvo apdovanota kaip sėkmingiausia mažo biudžeto pardavimų kampanija PASSWORD konkurse.

 

 

Raimonda Gudaitė, „Topo Grupės“ rinkodaros vadovė

 

Kas lemia Jūsų, kaip marketingės vadovės, sėkmę?

 

Pagrindinis sėkmės receptas yra gero ir teisingo balanso radimas tarp klientų patirties, įmonės strategijos ir visos komandos įsitraukimo. Mano, kaip rinkodaros vadovės, sėkmė yra neatsiejama nuo visos veržlios „Topo centro” komandos bei ypatingai rinkodaros sėkmės. Tačiau čia ne ką mažiau svarbu yra stiprios profesinės ir asmeninės savybės: strateginis mąstymas, įgyvendinimo kultūros stiprinimas, vertės įmonei ir klientui kūrimas, 360 laipsnių klientų, įmonės, konkurentų, įvairių verslo sektorių suvokimas ir vertinimas, gebėjimas greitai keistis, išnaudoti atsirandančias naujas galimybes, stiprios įvairių marketingo sričių žinios bei lyderystė ne tik rinkodaroje, bet ir daugelyje svarbiausių, pokyčius įmonėje inicijuojančių projektų/veiklų.

 

Kokius patarimus galėtumėte duoti siekiantiems marketingo vadovo karjeros?

 

Rinkodaros vadovo, kaip ir bet kurios srities vadovo, karjera yra kryptingas darbas, aiškiai matant ir ugdant savo, kaip profesionalo, stipriąsias savybes ir kryptingai judant tikslo link. Linkiu kiekvienam siekiančiam marketingo vadovo pozicijos kaupti žinias, patirtis, ieškoti vis naujų būdų, būti drąsiems, aktyviems, mylėti savo darbą ir klientus. Rinkodaroje nėra stebuklingų receptų, tačiau čia daug daugiau galima pasiekti turint gerą ir tvirtą nuomonę, šarmingą charakterį, labai plačias rinkodaros, kainodaros, prekės ženklo stiprinimo, verslo, finansų žinias bei būnant aktyviems, veržliems, nebijant klysti, nes pasimokius iš klaidų atrandami būdai, kaip dirbti efektyviau.

 

Kokius pagrindinius 2019 metų veiksmus ir rezultatus išskirtumėte kaip sėkmingiausius?

 

2019 m. „Topo centrui” buvo labai sėkmingi. Įmonė augo tris kartus greičiau nei augo rinka ir apyvartą padidino 25%. Per metus sulaukėme 5 mln. daugiau klientų ir užsitikrinome rekordinius klientų pasitenkinimo NPS rodiklius (NPS=70). Didžiausią įtaką tam turėjo kryptinga, sisteminga ne vienus metus  strategiškai vystoma „Topo Centro“ rinkodara, siekianti taiklumo, nuoseklumo, atidumo klientui, bet ir nebijanti eksperimentuoti. Proveržį suteikė ir sėkmingai įgyvendinti duomenų analitikos, personalizacijos, prekybos inovacijų ir klientų aptarnavimo sprendimai. Praėjusiais metais siekėme labai aiškaus balanso tarp naujų veiklų, eksperimentų ir efektyvios, pamatuotos, lanksčios komunikacijos strategijos. 2019 m. labai daug dėmesio skyrėme e-sports ir „gaming“ srities vystymui, renginiams parduotuvėse ir online, „gaming“ erdvių įrengimui, kuriose galima išbandyti naujausius kompiuterius, bei kompiuterinius žaidimus. Ypatingai sėkmingi metai buvo ir vystant „social media“ platformas, turinio kūrimą, įgyvendinant jau penktuosius Nacionalinius Technikos Apdovanojimus TECH TOP 2019.

 

 

Evaldas Magelinskas, „Tete-a-Tete kazino“ marketingo skyriaus vadovas

 

Kas lemia Jūsų, kaip marketingo vadovo, sėkmę?

 

„Pučiant geram vėjui ir kalakutai skraido“ - dažnai prisimenu šį posakį. „Palankaus vėjo gaudymas“– tai menas pajausti „čia ir dabar“ visuomenės poreikius bei išdėlioti turimus resursus bei kūrybinį potencialą taip, kad pasiektum užsibrėžtą tikslą.

Bendrąja prasme marketingas dabar juda link absoliučios vartotojo pasirinkimo laisvės. Ekonomikos jaukumas bei tektoninis technologijų progresas vartotoją išlepino iki „panagių“. Tikslinę auditoriją dabar sunku nustebinti net ir naujomis „Curiosity“ nuotraukomis nuo Marso paviršiaus, tad vis ieškome būdų kaip nesustoti, augti bei įtikti vartotojui“. Mano bei visos CBet komandos sėkmės „vėjas“ - nuolatinis tobulėjimas kartu su klientu.

 

Kokius patarimus galėtumėte duoti siekiantiems marketingo vadovo karjeros?

 

Tenka pripažinti, kad didelė dalis verslų, ypač tų, kurie „nesikotiruoja“ TOP reklamos išlaidų monitoringuose vis dar nėra „forsuojami“ marketingo. Pasitaiko, kad marketingisto kūrybinis potencialas įmonėje dažnai yra „užkoduotas naujame app‘se programėlių parduotuvėje“ ir tik nuo bendrovės priklauso ar ji tą „tools‘ą parsisiųs bei sėkmingai išnaudos“. Norisi linkėti, kad marketingo specialistai nelauktų tokio, neaišku kada įvyksiančio „download‘o“, o patys save augintų iki kertinės organizacijos vertę bei inovacijų procesą kuriančios asmenybės.

„Kūrybinės dirbtuvės“ galvoje išlaisvinimas, flirtas su prekės ženklu bei vartotoju, atkaklumas, analitika, suvokimas KĄ, KAM ir KAIP darau, visada bus tikslingas kelias į karjeros siekiamybę.

Kokius pagrindinius 2019 metų veiksmus ir rezultatus išskirtumėte kaip sėkmingiausius?

 

Turbūt daliai visuomenės atmintyje yra įstrigusi ir jau tautosakine tapusi „TUK TUK“ frazė bei aktoriaus Mindaugo Papinigio virtuoziški klausimai „Kas ten?“. Atsakymas būtų labai aiškus: 2019- tieji ir CBet prekės ženklo lūžio metai.

Ši verslo sritis labai dinamiška bei pilna iššūkių ir nepaisant dar labiau sugriežtėjusio azartinių lošimų sektoriaus reguliavimo bei drastiškai sustiprėjus konkurencinei aplinkai, įvykdžius strateginius pokyčius prekės ženklo modernizavimui, portfolio plėtrai, marketingo skyriaus kūrybinei restruktūrizacijai, santykinai jauno prekės ženklo (įvestas tik 2016 metų birželį) P&L‘as ėmė kilti į viršų. Turime ženklų pajamų augimą, nuolat didėjantį naujų registracijų bei aktyvių klientų skaičių.

Aktyvi ir net „chuliganiškai“ drąsi komunikacija bei besikeičiančios formos, platus portfolio spektras, atnaujintas modernus internetinis puslapis lėmė, kad šiandien „Cbet“ tapo žinomiausiu internetinių lošimų prekės ženklų Lietuvoje pagal spontaninį žinomumą: 37% (+4.5pp vs. 2018/ šaltinis „Norstat“/ 2020 m. vartotojų tyrimas), tuo pačiu, primintiniame žinomume pakilome į antrąją vietą: 64% (šaltinis „Norstat“/ 2020 m. vartotojų tyrimas).

Džiaugiamės ilgalaikiais socialiniais paramos projektais bei bendradarbiavimu su Lietuvos krepšinio lygos Prienų „CBet“ krepšinio komanda, Lietuvos Bushido federacija, automobilių sportu.

 

 

 

Irmantas Matilionis, „Delfi“ rinkodaros vadovas 

 

Kas lemia Jūsų, kaip marketingo vadovo, sėkmę?

 

Manau, sėkmė slypi gebėjime iki galo įgyvendinti ir siekti užsibrėžtų tikslų. Nors kiti marketingo vadovai neproporcingai daug dėmesio skiria strategijų ir naujų idėjų generavimui, mano manymu, idėjos ir strategijos, net ir pačios geriausios, yra nieko vertos, jei jos lieka neįgyvendintos.

Jau beveik 5 metus vadovaujuosi 4 vykdymo disciplinomis (4DX) – mąstymo ir darbo metodu, kuris padeda susikoncentruoti į 1-2 svarbiausius tikslus ir juos įgyvendinti.

 

Kokius patarimus galėtumėte duoti siekiantiems marketingo vadovo karjeros?

 

Būk lyderis su vertybėmis, rodantis komandai kryptį; Mąstyk strategiškai, visada turėk 1-2 ilgalaikius ir 2-3 trumpalaikius, išmatuojamus tikslus; Koncentruokis į veiksmus, kurie labiausiai prisideda prie rezultato. 80% energijos skirk tobulinimui to, kas veikia, 20% - naujiems dalykams; Devyniasdešimt devynioms geroms idėjoms mokėk pasakyk „ne” ir vieną idėją įgyvendink iki galo, nepriekaištingai; Kurk / vystyk prekės ženklo charakterį.

 

Kokius pagrindinius 2019 metų veiksmus ir rezultatus išskirtumėte kaip sėkmingiausius?

 

„Delfi TV” naujo turinio, skirto žinomumui ir įvaizdžiui gerinti, įsigijimas. Tikslas ir idėja buvo pasiekti ir sudominti vartotojus per turinį, ne per reklamą. Reklamai skirtą biudžetą panaudojau žinomiems vardams ir jų kuriamam turiniui pritraukti į „Delfi TV”. Atvedžiau tokias laidas, kaip „Orijaus kelionės”, „Alfo Ivanausko didysis kulinarijos šou”, „Kitokie pasikalbėjimai”, „Nepatogūs klausimai su Radistais”. Rezultatas:2019 m. „Delfi TV” tapo žiūrimiausia internetine televizija Lietuvoje – paaugo beveik dvigubai ir iš 3-čios vietos pakilo į pirmą! („Spinter” tyrimas); Augo ir „Delfi TV” žiūrovų skaičius. „Gemius” duomenimis, 2019 metais realių vartotojų (real users) skaičius augo 33%, t.y. nuo 575 tūkst. iki 762 tūkst. per mėnesį.

„Delfi” ir „Delfi TV” prekės ženklų atnaujinimas (rebrandingas). Kai jau buvo aišku, kad „Delfi” tampa multiplatformišku ir bus pasiekiamas ne tik internetu, bet ir atskiru televizijos kanalu visoje Lietuvoje, kartu su „Andstudio” kūrėme naują prekės ženklo vizualinį identitetą, kuris atspindi mūsų naujas vertybes, įvaizdį ir yra tinkamas naudoti visose platformose. Aš inicijavau šiuos pokyčius ir lietuviškas „Delfi” atsinaujino pirmas, o kolegos Latvijoje ir Estijoje pokyčius atlikti planuoja tik šių metų gale.

Rezultatas:

 

 

  =>                       

 

„Delfi TV” televizijos kanalo paleidimas visoje Lietuvoje. Pirmiausia startavome „Telia” televizijoje, vėliau „Delfi TV” tapo visos Lietuvos gyventojams pasiekiamu nauju televizijos kanalu. Baltijos šalių rinkoje tai yra pirmas atvejis, kai internetinė televizija tampa tradicine televizija. Įdomu ir tai, kad „Delfi” atveju tai buvo rinkodaros strateginis ėjimas, kurio pagrindinis tikslas buvo: tapti pasiekiamais per dar vieną ekraną ir taip padidinti vyresnės auditorijos dalį. Rezultatas:„Kantar” duomenimis, „Delfi TV” tradicinės televizijos kanalas pasiekia apie 840 tūkst. vartotojų per mėnesį ir tai yra nauja auditorija, kurios seniau neturėjome; „Delfi” prekės ženklo „top of mind” žinomumas paaugo nuo 50% iki 55%, spontaninis nuo 84% iki 86% ir bendras – nuo 97% iki 98% lyginant 2019 su 2018.

 

 

Kristina Mažeikytė, „IKEA“ Baltijos šalių marketingo vadovė

 

Kas lemia Jūsų, kaip marketingo vadovės, sėkmę?

 

Svarbiausia – klausyti ir girdėti, nesustoti mokytis ir drįsti daryti eksperimentus, gebėti sisteminti informaciją, padėti sudėti prioritetus įmonės sėkmei. Manau, kad žmogus turi būti smalsus ir drąsus, nes, jei marketingo vadovas daro tai, ką daro praėjusiais metais, jis praranda galimybę atrasti naujus segmentus, naujas rinkas, naujas galimybes. Ir suklysti, ir mokytis toliau. Žinoma, be asmeninių savybių, būtinas strateginis mąstymas, žmonių valdymas, lyderystė, analitiniai gebėjimai, projektų valdymas. Gebėjimas įtikinti ir argumentuoti, kalbėti faktų kalba, šiek tiek klausytis intuicijos.

 

Kokius patarimus galėtumėte duoti siekiantiems marketingo vadovo karjeros?

 

Pirmiausia tai reikia turėti tikslą/ketinimą per nustatytą laiko tarpą tuo vadovu tapti. Jei turite sąrašą tu, kurie jums patinka, tai  sekite jų veiklą, stebėkite, kaip tos įmonės, kuriose jie dirba, komunikuoja su klientais, sužinokite iš to vadovo aplinkos, kaip tas vadovas elgiasi kasdienėje veikloje, pasiprašykite galimybės su juo susitikti ir išsiaiškinkite, ką jis darė, kad atsidurtų ten, kur jis yra. Tapimas vadovu yra ilga kelionė – maratonas, o ne sprintas, nes reikia išmokti strateginės lyderystės, reikia išmokti vadovauti žmonėms (deleguoti, įgalinti, paskatinti, motyvuoti), reikia padaryti klaidų, kad suprastum, kiek kainavo kiekviena jų padaryta klaida tiek pačiam asmeniškai, tiek įmonei, kurioje dirbi. Tai maratonas, o ne sprintas. Tai reikia apsišarvuoti kantrybe ir užtikrintai siekti savo užsibrėžto tikslo

 

Kokius pagrindinius 2019 metų veiksmus ir rezultatus išskirtumėte kaip sėkmingiausius?

 

1. Estijos rinkos atidarymas. Norėjome būti arčiau Estijos klientų, kad jiems nereikėtų važiuoti į Rygą ar Helsinkį, tad priėmėme sprendimą atidaryti tarpinį variantą iki tol, kol bus atidaryta parduotuvė. Visoje Estijoje IKEA tapo pasiekiama vieno mygtuko paspaudimu – per e-komercijos parduotuvę ir prekių atsiėmimo vietą Talino pakraštyje. Iki atsidarymo pasidarėme rinkos tyrimus, įsivertinom šalies gyventojų vartojimo/pirkimo įpročius bei pasitikrinome, kokie prekės ženklo atributai yra stipriausi. Remianti įžvalgomis nebuvo sunku apsispręsti įvedimo kampaniją daryti su minimaliu kelis tūkstančius siekiančiu biudžetu. Išnaudotas prekės ženklo žinomumas ir šalies skaitmeninio raštingumo lygis. Investicijos į reklamą kelis kartus mažesnės nei konkurentų. Apyvarta pirmais metais didesnė nei rinkos senbuvių. Ir tai nesustoja: Estijos rinka demonstruoja didžiausią augimą, net karantino metu nebuvo nė vienos savaitės, kad verslas būtų sustojęs.

2. E-komercijos paleidimas LT ir LV. Viena iš IKEA prioritetinių krypčių yra būti labiau pasiekiamais daugeliui žmonių. Tai yra padaroma per naujų pardavimo kanalų plėtrą. Tiek Lietuvoje, tiek Latvijoje IKEA turi po vieną parduotuvę, tai reiškia, kad skvarbos didinimas yra įmanomas per elektroninės parduotuvės atidarymą. Testavimas Lietuvoje leido išmokti pamokas, o paleidimas Latvijoje buvo buvo tiesiog geresnė kopija to, kas buvo sukurta Lietuvoje. Daugiausiai pasirengimo visada vyksta viduje, nes tenka keisti procesus iš klientų aptarnavimo parduotuvėje į aptarnavimą internetu, o skaitmeniniuose kanaluose (nuosavuose ir perkamuose) reikia parodyti tą įkvėpimą, kad klientui nekiltų klausimų priimant sprendimą.

3. Namų idėja su IKEA: laidos turinio integravimas į skaitmeninius ir nuosavus kanalus, darbuotojų ekspertiškumo didinimas. Laida buvo kuriama ne tik Lietuvoje, bet ir Latvijoje. IKEA koncepcija yra unikali tuo, kad parduotuvėse žmonės randa ne tik daiktus, bet visą įgyvendintą sprendimą bute ar konkrečioje vietoje – virtuvėje. Vien su paprastomis reklamomis mums buvo sunku pasakyti, ką galima padaryti su IKEA produktais, tai turinio projektas buvo savotiška bandymų aikštelė ir pasitikrinimas, ar galim papasakoti aiškiai ir suprantamai žiūrovui su laidos herojais, kaip pasikeičia gyvenimo kokybė ir aplinka su IKEA sprendimais. Laidos kūrimas – labai atsakingas projektas, nes dalyvauja trys šalys, kurių lūkesčiai turi būti patenkinti: žiūrovas, kuris nori pramogos, TV, kuriems reikia tuo konkrečiu laiku pasikviesti žiūrovą ir mes, IKEA, kuri nori parodyti savo dizainerius, kurie geba bet kokią erdvę suvaldyti ir pakeisti ją taip, kad žmonės gyvenimas pagerėtų ir supaprastėtų (nes namuose daugiau tvarkos). Po antro sezono laidos reitingai demonstravo dviženklį augimą, o klientų susidomėjimas vis didėjo. Geras turinys, gera istorija visada geriau susižiūri ir duoda geresnius rezultatus. Tai turinio projektai ir toliau liks viena iš dedamųjų IKEA marketingo mikse.

 

 

Arūnas Mickevičius, „Bitė Lietuva“ marketingo direktorius

 

Kas lemia Jūsų, kaip marketingo vadovo, sėkmę?

 

1. Komanda plačiąja prasme. Ne tik 33 marketingo komandos ekspertai, kasdien dirbantys ties klientų poreikių analize, naujų produktų kūrimu, kainodara, komunikacija, bet visa Bitės komanda, kuri vieningai siekia užsibrėžtų tikslų. Be stipraus tarp funkcinio bendradarbiavimo ir vieni kitų palaikymo, nebūtų ir rezultatų. Bet kuri idėja nueina visą kelią per organizaciją, o jos įgyvendinimu ir pristatymu klientui rūpinasi visa Bitė, tad ir sėkmę užtikrina visi.  

2. Noras matyti plačiau, kalbant ne tik apie marketingo funkciją, bet apimant organizacijos poreikius, galimybes, iššūkius. Matant ne tik savo industriją, bet ir inovacijas vykstančias kitur, kurias galėtume išnaudoti ir sukurti papildomą vertę klientui.

3. Kvestionuoti įprastus („taip buvo visada”) dalykus. Nesusitaikyti su nusistovėjusioms tiesoms, visuomet ieškoti galimybės padaryti geriau, patogiau, naudingiau tiek klientui, tiek įmonei.     

                    

Kokius patarimus galėtumėte duoti siekiantiems marketingo vadovo karjeros?

 

Būti universaliam. Ugdyti ir analitinius sugebėjimus, ir komunikacinius, ir kūrybinius. Jų tikrai prireiks iš skaičių įžvelgiant galimybes, jas diskutuojant su kitais įmonės atstovais, o vėliau jas verčiant naujais produktais ar paslaugom.  

Klausytis ir išgirsti ne tik klientus, bet ir kolegas. Didelė sėkmė pasiekiama ten, kur ties viena kryptim dirba visa įmonė. Marketingas bendradarbiauja su visom funkcijom, tad sėkmingai tai darant pasiekiami gerokai geresni rezultatai.   

Plataus požiūrio. Plačiau matyti verslą, visą bendrovę, nes marketingo funkcija ir marketingo vadovo darbas turi nemažos įtakos įmonės sėkmei ir jos vystymuisi. Nuolat domėtis kitų industrijų klientų poreikiais, geriausioms jų patirtims ir praktikoms, kadangi iš to gimsta naujos drąsios idėjos, o iš jų originalūs sprendimai, nauji produktai.

 

Kokius pagrindinius 2019 metų veiksmus ir rezultatus išskirtumėte kaip sėkmingiausius?

 

2019 buvo išskirtiniai metai Bitei, kadangi startavo keletą metų ruoštas prekinio ženklo repozicionavimas. Su juo į rinką atnešėme pažadą lengvinti mūsų klientų, partnerių ir darbuotojų gyvenimą išmaniais sprendimais, produktais, supaprastintais procesais. Šis pokytis su savimi atnešė ne tik pokyčius komunikacijoje, naują vizualinį identitetą, bet iš esmės atnaujintą organizacijos požiūrį į rūpestį klientu ir poreikį jį parodyti ne tik kilus problemoms, bet lengvinant jam gyvenimą kasdien naudojantis gerai apgalvotais-išmaniais sprendimais. Tuo tikslu Bitėje buvo pristatyti nauji mokėjimo planai su papildomoms vertėms, naujos išmanios paslaugos, supaprastinti pardavimo procesai salonuose ir pristatytos elektroninės sutartys, pristatyta nauja patogi klientų savitarnos programėlė, elektroninė parduotuvė, supaprastinta daug įvairių klientų patirtį įtakojančių procesų. Šis pokytis svarbus todėl, kad gerokai aiškiau matyti kokia yra Bitė ir kuo ji išsiskiria stipriai konkurencingoje telekomunikacijų rinkoje. Net Bitės darbo sutartis yra tik 1 puslapio dydžio, tad net ir tokiose srityse įgyvendiname Taip lengviau pažadą. Tyrimai rodo, kad naują pozicionavimą ir jo komunikaciją Bitės klientai priėmė labai pozityviai, tad duotas geras startas. Apie sėkmingą startą kalba ir reikšmingai augantys išmanių paslaugų pardavimai (2 kartus), o jomis per mažiau nei metus jau naudojasi kelios dešimtys tūkstančių klientų. Tai leidžia manyti, kad nauji pasiūlyti sprendimai kuria reikšmingą vertę tiek klientams, tiek įmonei, o naujųjų paslaugų pajamos bus vienas iš organiško augimo šaltinių artimiausioje ateityje.

 

 

Paulius Pocius, „Šiaulių banko“ rinkodaros ir komunikacijos departamento direktorius

 

Kas lemia Jūsų, kaip marketingo vadovo, sėkmę?

 

Priklauso, ką pavadinsi sėkme – aš manau, kad rinkodaros vaidmuo versle yra kurti vertę klientui ir organizacijai, tad vadovo darbas, užtikrinti abipusį vertės suvokimą. Mano sėkmės palydovai yra smalsumas (dažniausiai rizika:)), drąsa, geri partneriai ir komanda. Trumpai tariant, tikiu, kad rinkodaros vadovas turi labiausiai domėtis, kas vyksta organizacijoje ir rinkoje, įžvelgti potencialą ir, turint profesionalų pagalbą, imtis drąsių sprendimų užpildant rinkoje/organizacijoje atsiradusias galimybes.

 

Kokius patarimus galėtumėte duoti siekiantiems marketingo vadovo karjeros?

 

Linkiu kartas nuo karto paskaityti senųjų rinkodaros genijų knygas ir nepamiršti senų kaip gyvenimas taisyklių, kurios atrodo savaime suprantamos, bet kažkodėl pamirštamos. Gal nieko labai naujo ir nesužinosite, bet tikrai verta turimą idėją pasitikrinti per jau patikrintus modelius. Geriau mokykimės iš kitų, o ne savo klaidų. Idėja yra tik geriausiu atveju 10 proc. sėkmės viskas slypi įgyvendinime.

 

Kokius pagrindinius 2019 metų veiksmus ir rezultatus išskirtumėte kaip sėkmingiausius?

 

Neabejotinai didžiausias ir garsiausiai nuskambėjęs pernai metų projektas buvo Šiaulių banko naujojo įvaizdžio kampanija „Jūsų bankas – arčiau jūsų“. Išskirtinė ir tuo kad darbus pradėjau 2019 vasari, Tai buvo kompleksinis projektas, prasidėjęs išskirtinai nuo vidinės komunikacijos veiksmų, kai darbuotojams leidome pajausti, ką reiškia būti arčiau, tuo pačiu metu viešumoje pradėjome kalbėti apie bankų problematiką ir, galiausiai, kampaniją užbaigėme įvaizdžio pristatymu visuomenei. Tai ne tik viena didžiausių kampanijų Šiaulių banko istorijoje, bet efektyvi prekės ženklo spontaninio paminėjimo rezultatuose, kai TOM rodiklį, tarp labai stipriai įsitvirtinusių bankų, užauginome per 3 p. p. Man, asmeniškai, ši kampanija yra, turbūt, didžiausia (priemonių gausa) ir sudėtingiausia, ką teko įgyvendinti per beveik 10 metų darbo rinkodaros srityje.

 

 

 

Toma Sabaliauskienė, „Tesonet“ marketingo vadovė

 

Kas lemia Jūsų, kaip marketingo vadovės, sėkmę?

 

Stiprus požiūris į performance marketingą ir į žmogų. Atsakingas nuolatos augančios komandos formavimas, motyvavimas, lyderystė. Visi veiksmai marketingo komandoje orientuoti į rezultatą. Nedarome to, ko pamatuoti negalime skaitiniu rezultatu. Stipriai prižiūrime prioritetus, suteikiame erdvę komandai mokytis, tobulėti, turėti galimybę įgyvendinti savo idėjas. Marketingas pas mus kuo toliau tuo labiau matematika, mažiau menas. Mūsų marketingo komandą sudaro 16-a departamentų 200+ žmonių. Pati mėgstu sakyti, kad geriausias vadovas yra tas, kuris pasiekia verslo nustatytų metinių tikslų su laimingais savo komandos nariais. Taigi neišvengiamai svarbu ne tik skaitinis rezultatas, bet kiekvienas komandos narys, jo motyvacija.

 

Kokius patarimus galėtumėte duoti siekiantiems marketingo vadovo karjeros?

 

Visų pirma būti pačiam marketingo profesionalu, vadinasi gyventi tuo 24/7 :) Išmanyti esminius marketingo dalykus, visuomet būti keletu žingsnių priekyje - nuolatos domėtis naujausiomis galimybėmis, tiek media kanalų, tiek formatų, tiek idėjų ar įgyvendinimo kontekste. Tikrinti konkurencinę aplinką. Domėtis global, nebijoti „copy with pride”, tai suteikia greičio rezultatui pasiekti. Būti proaktyviu, ambicingu, drąsiu ir komandišku siekiant tikslų. Būti pasiruošus pokyčiams šiandien. Atskirti, ką eliminuoti, ką deleguoti, ką automatizuoti. Ieškoti nuolatinio įkvėpimo!                

Taip pat itin svarbu glaudžiai dirbti su komanda, mokėti ne tik klausti, bet ir išgirsti, kas jiems svarbu. Kartais reikia tiek nedaug komandos motyvacijai pakelti! Taigi nuolatos tobulėti lyderystėje.

 

 

 

Artūras Skairys, „KG Group“ marketingo tarnybos direktorius

 

Kas lemia Jūsų, kaip marketingo vadovo, sėkmę?

 

           ...kitų kandidatų nesėkmės. :) Gebėjimas išgirsti poreikį iš vidinių klientų - verslų, aukščiausio lygio vadovų ir kolegų. Patirtis mažmeninėje prekyboje - iki KG esu dirbęs vienam iš mažmenos tinklų, įgyta patirtis leidžia panaudoti žinias plačiuose KGG poreikiuose ir padeda geriau suprasti klientų poreikius. Optimizmas ir geras humoro jausmas erzina koridoriuose, bet padeda darbo kabinetuose.

          

Kokius patarimus galėtumėte duoti siekiantiems marketingo vadovo karjeros?

 

Profesinės žinios ne visada yra pagrindinis sėkmės kriterijus. Tai labai svarbu, bet ...apsiginkluokite kantrybe ir gebėjimais „parduoti“ marketingo naudą įmonės viduje. Kiekvienas investuotojas tikisi grąžos nedelsiant – marketingas irgi investicija. Pakvieskit savo CEO pažvejoti!

 

Kokius pagrindinius 2019 metų veiksmus ir rezultatus išskirtumėte kaip sėkmingiausius?

 

KG Group yra daug veiklų apimanti įmonių grupė, supratimas ir marketingo poreikis įvairiuose versluose yra nevienodas. Tad 2019m. išskirčiau vidinius marketingo kaip funkcijos kokybinio lygmens kėlimo darbus. Procesinius suvienodinimus tarp verslų portfelių.

 

Su Metų CMO'20 nugalėtoja Raimonda Gudaite galite susipažinti čia

Plačiau apie Metų CMO rinkimus galite skaityti čia