TOP 10 CMO'22

 

Metų CMO'22 rinkimų komisija išrinko TOP 10 stipriausių marketingo vadovų Lietuvoje (pagal abėcėlę):  

 

Kviečiame susipažinti su marketingo vadovų mintimis ir įžvalgomis, kas lemia marketingo vadovo sėkmę, kaip siekti marketingo vadovo karjeros bei kokiais 2021 m. rezultatais jie didžiuojasi labiausiai. 

 

Jorūnė Juodžbalytė, EIKA rinkodaros ir komunikacijos vadovė

 

Kas lemia Jūsų, kaip marketingo vadovės, sėkmę?

 

Savo kaip marketingo vadovės sėkmės nematuoju, nes mano giliu įsitikinimu, tai yra visos komandos ir įmonės sėkmė. Man sėkmė – motyvuota, kūrybiška, minimaliai rotuojanti komanda. Savo sėkme galiu įvardinti rinkodaros ir komunikacijos funkcijos tapimą strategine funkcija, iki mano atėjimo į įmonę ji tebuvo pardavimo palaikymo funkcija. Sėkme galėčiau įvardinti gebėjimą evoliucionuoti savo profesinėje veikloje. Įgalinus komandą ir sudėliojus procesus, galiu kurti naudą įmonei koordinuojant kitas sritis kaip pavyzdžiui tvarumą ir inovacijas. Ir be abejonės, savo sėkme įvardinčiau drąsą – keisti požiūrį NT sektoriaus projektų prekinius ženklus – jie gali būti konceptualūs, įsimenami ir padedantys parduoti – „Baltas lapas“, „Live Square“, „Solo Society“, „Mėlyni vilkai“, „Flow“, „Metų laikai“ ir kt.

 

Vaida Jurkonienė, TELIA LIETUVA marketingo vadovė

 

Kas lemia Jūsų, kaip marketingo vadovės, sėkmę?

 

Svarbiausia santykis su komanda. Esu komandos dalis, gyvenu tuo, kuo gyvena mano komanda. Labai atidžiai renkuosi žmones ir didžiuojuosi savo komanda – ambicingi, smalsūs, visada nori padaryti dar geriau. Marketingas tokia sritis, kurioje nėra gatavų apibrėžimų kaip elgtis, kad efektas būtų didžiausias, todėl skatinu kalbėtis ir dalintis viskuo – kas suveikė ir kodėl. Kalbamės atvirai, jei džiaugiamės sėkme – nepamirštame užsitvirtinti kas ją nulėmė, jei kas nors nepavyksta - visada norime suprasti kodėl. Mokomės iš situacijų ir vieni iš kitų, ir taip kartu augame. Matau kaip mano komanda serga už „Telia“, su kokiu užsidegimu ir tikėjimu dirba ties kiekvienu projektu ir nors turi savo asmeninius tikslus, bet visi siekia vieno bendro tikslo – „Telia“ turi būti geriausia. Mano komanda yra mano sėkmės formulė.

 

Kuo išsiskyrė 2021 metai Jums kaip marketingo vadovei?

 

Sukurtu pasiteisinusiu marketingo veiklos modeliu. Surinktos visos reikalingos kompetencijos, aiškios individualios ir grupinės atsakomybės. Organizacijos pripažinimas ir pasitikėjimas, kad į marketingo rankas patekusios problemos virsta galimybėmis.

 

Kokius pagrindinius 2021 metų veiksmus ir rezultatus išskirtumėte kaip sėkmingiausius?

 

Vasaros kemperio kampanija, kurioje sudalyvavo ne tik keliautojas Orijus, bet ir Naglis Šulija su visomis orų prognozėmis, sulaukė labai daug gerų atsiliepimų ir laimėtojams padovanojo įspūdžių, kurie liks visam gyvenimui. Ši kampanija viršijo planuotus verslo rezultatų lūkesčius +42%.

Na ir mūsų kalėdų kampanija, kuri marketingo bendruomenės buvo lyginama su John Lewis. Mano komandai teko sutelkti visą pasitikėjimą savo jėgomis ir įtaigą, kad būtų patikėta šios rizikingos idėjos patrauklumu. Ar galime kalbėti su mūsų auditorija nekalbant su ja tiesiogiai? Taip, poveikis stulbinantis. Ir ne tik emocijų prasme, bet ir verslo rezultatuose.

 

Vilma Launikonienė, VOLTAS IT komercijos ir organizacijos vystymo direktorė (2021 m. buvo pardavimų ir marketingo direktorė)

 

Kas lemia Jūsų, kaip marketingo vadovės, sėkmę?

 

Vadovaujuosi principu, kad vadovo sėkmė pasiekiama tada, kai bendro tikslo link, vieningai įtraukiamos visos komandos (marketingo, komunikacijos, klientų aptarnavimo, pardavimų, dizaino ir kt.), tokia sinergija lemia geriausius rezultatus. Vadovo atsakomybė – strategiškai nukreipti, motyvuoti, išgryninti stipriausias komandos puses ir individualiai kiekvienam nariui nustatyti tikslus bei darbo vertinimo rodiklius. Viskas prasideda nuo detalių, tad stiprus vadovas visada seka ne tik rinkos tendencijas bei naujienas, bet ir savo komandos profesinį bei emocinį klimatą.

 

Kuo išsiskyrė 2021 metai Jums kaip marketingo vadovei?

 

2021 metai buvo tikrai išskirtiniai – dėmesį sutelkėme ne tik į rezultatus bei pelningumą, bet ir tvarų Voltas IT augimą. Įmonės kultūros ir įvaizdžio kūrimas (angl. Employer branding) – ilgalaikis ir labai atsakingas procesas. Vertybių išgryninimas, skaidraus vertinimo bei atlygio projektai, „Voltas IT Akademijos“ evoliucija, individualaus ugdymosi sistema, visa tai pareikalavo stipraus tiek komunikacijos, tiek marketingo ir personalo komandų įsitraukimo. Džiaugiuosi, kad pastangos buvo įvertintos ir Voltas IT pripažinta kaip palankiausią emocinę aplinką kurianti įmonė.

Vadovui svarbu dalintis savo kompetencija, todėl 2021 prisijungiau prie KTU GUIDed karjeros mentorių gretų, tapau kelių profesionalų asociacijų nare.

 

Kokius pagrindinius 2021 metų veiksmus ir rezultatus išskirtumėte kaip sėkmingiausius?

 

Pasirinktos strateginės marketingo kryptys: orientacija į produkto kokybės pristatymą bei įmonės tvarumo ilgalaikius projektus:

• Ypatingas dėmesys sutelktas produkto vertės pristatymui vartotojams. Nuolatinės apklausos, įsiklausymas į poreikius leido tikslingai orientuoti marketinginės bei dizaino medžiagos kūrimą. Viską kuriame įmonės viduje, todėl stipri marketingo bei dizaino komanda įgyvendino video, reklaminius bei kitus projektus atsižvelgiant ne tik į bendrinį vartotojo poreikį, bet ir lokalizuojant pagal skirtingų rinkų specifikas.

• Voltas IT Akademija – vidinė ugdymosi platforma apimanti skirtingas aukščiausio lygio vadovų, komandos vadovų, vidinės mentorystės bei IT ugdymosi kryptis.

• Komunikacijos projektas „Voltas IT Atomas“ – apie tai kas mes esame, kokios mūsų vertybės, darbo principai bei bendruomenė. Šis projektas pristatomas ir Voltas IT puslapyje.

• Socialinės atsakomybės projektai – „Padėk silpnesniems“ (orientacija į pagalbą gyvūnams), prisidėjome prie „Aš esu tu“ iniciatyvos (moterų lyderystės skatinimas), bei įstojome į „Lietuvos Įvairovės Chartiją“ su tikslu didinti vidinį įmonės įtraukties indeksą, skaidrumą bei atsakingą augimą.

 

Jaroslav Lozovskij, INTER CARS S.A. rinkodaros koordinatorius Baltijos šalyse

 

Kas lemia Jūsų, kaip marketingo vadovo, sėkmę?

 

Sėkmė priklauso nuo kelių pagrindinių dalykų, tokių kaip gebėjimas formuoti komandą ir vystyti jos kompetencijas, įmonės vadovų palaikymas ir požiūris į įmonės marketingą, tinkamas atsakomybės ir sprendimų priėmimo laisvės lygis. Marketingo vadovo sėkmei taip pat svarbu, ar įmonės tikslai ir vertybės atitinka asmeninius tikslus ir vertybes.

Iš asmeninių savybių ir kompetencijų išskirčiau dėmesį duomenų analitikai, ambicingesnių tikslų iškėlimą, taip pat didesnį rizikos toleravimą.

 

Kuo išsiskyrė 2021 metai Jums kaip marketingo vadovui?

 

2021 metus galėčiau pavadinti ypač spartaus augimo ir plėtros metais tiek įmonei, tiek marketingo skyriui. Šiais metais kelis kartus padidintas organizuotų marketingo kampanijų ir projektų kiekis. 2021 metai - tai taip pat didesnių personalo pokyčių marketingo komandoje metai.

 

Kokius pagrindinius 2021 metų veiksmus ir rezultatus išskirtumėte kaip sėkmingiausius?

 

Įmonė jungia beveik 10 skirtingų verslo segmentų (strateginių verslo vienetų), todėl siekiant lanksčių ir efektyvių marketingo sprendimų, patobulintas marketingo sprendimų priėmimo procesas ir sustiprintas marketingo skyriaus bei verslo segmentų bendradarbiavimas įmonės viduje. Iš esmės, tai didesnis marketingo taktinių sprendimų priėmimo proceso delegavimas verslo segmentų vadovams ir jų pavaldiniams. Šiam tikslui patobulintos tvarkos, procedūros ir kiti marketingo sprendimo priėmimo įrankiai. Toks verslo segmentų komandos įgalinimas priimti marketingo sprendimus ir sustiprinta bendradarbiavimo terpė verslo segmentų ir marketingo komandoms padidino darbuotojų įsitraukimą, leido greičiau reaguoti į klientų ir rinkos poreikius, padidino priimamų sprendimų efektyvumą ir lankstumą, naujų idėjų generavimą.

Įmonės marketingo skyrius taip veikia kaip marketingo agentūra, kuri efektyviai vykdo marketingo kampanijas ir sėkmingai aptarnauja beveik 50 išorinių klientų, o 2021 m. įgyvendintų kampanijų skaičius išoriniams klientams padidėjo beveik du kartus.

Norėčiau išskirti įmonės turinio rinkodaros projektus: įmonės interneto svetainės ir spausdinami žurnalai yra stiprūs automobilių remonto ir priežiūros rinkos informacijos kanalai. Interneto kanalų vartotojų augimas siekė beveik 40%.

Taip pat norėčiau paminėti įmonės organizuotą socialinį projektą - profesinio meistriškumo konkursą Baltijos šalyse „Geriausias jaunasis automechanikas“. Į konkursą įsitraukė beveik visos Lietuvos, Latvijos ir Estijos mokyklos, ruošiančios busimus automechanikus ir autoelektrikus. 2021 m. organizuotas 8-ojo konkurso finalas. Konkurso tikslas įvertinti ir motyvuoti mokinius siekti geresnių rezultatų, mokyklas skatinti geriau paruošti būsimus automechanikus, taip pat skatinti daugiau mokinių rinktis šią profesiją.

 

Irmantas Matilionis, DELFI rinkodaros skyriaus vadovas

 

Kas lemia Jūsų, kaip marketingo vadovo, sėkmę?

 

Išskirčiau keturis pagrindinius ingridientus: komanda, CEO pasitikėjimas, strateginės ir analitinės kompetencijos, įvairiapusiškumas ir gebėjimas greitai prisitaikyti prie pokyčių.

• Ypatingai svarbi sudedamoji yra komanda, kuri iš esmės ir lemia galutinį rezultatą. Šiuolaikiniame pasaulyje pačiam viską suprasti ir mokėti yra tiesiog neįmanoma. Svarbu suburti motyvuotą, drąsiai mąstančią, nebijančią iššūkių komandą, sugebėti juos įkvėpti.

• Ne mažiau svarbus yra įmonės CEO pasitikėjimas marketingo komanda ir leidimas veikti savarankiškai, patiems priimti sprendimus.

• Marketinge, kaip ir kitose srityse svarbu turėti aiškiai išmatuojamus tikslus (KPI’s) ir visus savo veiksmus matuoti bei analizuoti. Be to, būtina analizuoti konkurentus, vartotojus ir išmanyti savo produktą.

• Būdamas vadovu, privalai būti įvairiapusiškas ir gebėti nuolat ir greitai keistis, prisitaikyti prie pokyčių, judėti į priekį, mąstyti kūrybiškai ir nestandartiškai.

 

Kuo išsiskyrė 2021 metai Jums kaip marketingo vadovui?

 

Susigyvenome su COVID-19 ir kryptingai tęsėme anksčiau pradėtus darbus, kurie 2021 m. jau davė norimus rezultatus.

Didelį dėmesį skyrėme tvarumo tematikai, buvo ne tik sukurta „Delfi Lietuva” tvarumo strategija, bet ir paleistas didžiausias tvarumo projektas Lietuvoje „Tvari Lietuva“. Iniciatyva supažindina auditoriją su tvarumo esme, geraisiais pavyzdžiais, problemomis bei iššūkiais.

 

Kokius pagrindinius 2021 metų veiksmus ir rezultatus išskirtumėte kaip sėkmingiausius?

 

• Mokamo turinio „Delfi Plius” žinomumo didinimo ir prenumeratų skatinimo kampanijos. Prenumeratorių skaičius 2021 m. augo beveik 2 kartus.

• Sukurta „Delfi Lietuva” tvarumo strategija ir paleistas didžiausias tvarumo projektas Lietuvoje „Tvari Lietuva“. 

• Atidaryta pirmoji Baltijos šalyse kavinė - filmavimo studija „Delfi TV virtuvė”, čia svečiai turi galimybę ne tik mėgautis kava bei skanėstais, tačiau ir gyvai stebėti „Delfi TV” filmavimus.

• Socialinė iniciatyva „nežVAIRUOK!” - vairuodamas, žiūrėk į kelią, ne į telefoną. Apklausos duomenimis, reklamą teigia matę net 46% Lietuvos gyventojų.

 

Reda Chomskytė-Morkūnė, GERA DOVANA GROUP marketingo vadovė

 

Kas lemia Jūsų, kaip marketingo vadovės, sėkmę?

 

Vienas svarbiausių sėkmės faktorių – stipri komanda. Mano tikslas įgalinti komandos narius, jais pasitikėti, pamatyti stipriąsias savybes, ugdyti lyderystę ir motyvuoti. Skatinu atvirumo kultūrą bei pozityvų požiūrį į iškilusius iššūkius.

Taip pat nepaprastai svarbus CEO pasitikėjimas, grupės vadovų komandos palaikymas ir aktyvus bendradarbiavimas.

Aiškios marketingo strategijos turėjimas ir užsibrėžtų tikslų siekimas. Greita reakcija į kliento poreikių ir rinkos pokyčius bei konkurencinę aplinką. Drąsa, kūrybiškumas, naujų ir autentiškų sprendimų ieškojimas.

 

Kuo išsiskyrė 2021 metai Jums kaip marketingo vadovei?

 

2021 metais turėjome ilgiausią karantino laikotarpį, o mums, dirbantiems pramogų sektoriuje, jis buvo įtemptas ir priminė amerikietiškus kalnelius.

Pirmas pusmetis privertė susidurti su neeiliniais iššūkiais: uždarytos visos mūsų parduotuvės, vos ne vienintelis likęs kanalas – el. prekyba. Taip pat visų partnerių – paslaugų teikėjų – veiklos sustabdytos. Tokia situacija pareikalavo kūrybiškų, greitų ir efektyvių sprendimų. Aktyvūs marketingo veiksmai, drąsa investicijoms į komunikacijos kanalus neleido rinkai pamiršti mūsų prekės ženklo, o komandos maksimalus susitelkimas, reakcija ir proaktyvumas padėjo pasiekti stulbinančiai gerus 2021 metų rezultatus.

 

Kokius pagrindinius 2021 metų veiksmus ir rezultatus išskirtumėte kaip sėkmingiausius?

 

Nors pramogų sektoriui ilgas karantinas buvo bene skausmingiausias, tačiau nesustojome ir drąsiai investavome į komunikacijos sklaidą. Šis sprendimas atsipirko su kaupu – pasibaigus karantinui, grupės pardavimai šoko tiesia kreive į viršų ir augo ženkliai, lyginant su 2020-aisiais. Tokie rezultatai padėjo įvykdyti itin ambicingą 2021 metų biudžetą.

Praeitus metus taip pat vainikavo daugiau negu 10 sėkmingų kampanijų visose šalyse, kurias kūrėme patys – nuo idėjos sugeneravimo iki įgyvendinimo. Rekordiniai kai kurių kampanijų pardavimai sėkmingai prisidėjo prie užsibrėžto pardavimų biudžeto įgyvendinimo.

• Atnaujinome parduotuvių konceptą – atidarėme ir renovavome daugiau negu 15 prekybos taškų visose šalyse per nepilnus du metus. Naujo dizaino parduotuvėse ir prekybos vietose vyrauja skandinaviškas stilius, orientuotas į urbanistinį dizainą, naudojant pilkos spalvos fasadus su medžio elementais; ženkliai sumažinome plastiko naudojimą. Investicijos į prekybos vietų atnaujinimą davė grąžos – po karantino sulaukiame dar daugiau pirkėjų negu iki jo ir klientai naujas parduotuves vertina geriau.

• Reaguodami į klientų poreikius, „supakavome“ daugiau negu 10 miestų.

Bendradarbiavimo su miestų, regionų savivaldybėmis kūrinys – miesto dovanų kortelės. Jos suteikia galimybę pasirinkti paslaugas ar prekes konkrečiame mieste esančiose parduotuvėse, restoranuose, muziejuose ir kitose partnerių paslaugų teikimo vietose.

• Aktyvios partnerių kampanijos padėjo sėkmingai auginti partnerių žinomumą ir pardavimus. 2021- aisiais metais augo tiek naujų partnerių, tiek ir pasiūlymų skaičius visose šalyse.

• Socialinių tinklų atnaujinta strategija, drąsa veiksmams leido ženkliai padidinti sekėjų skaičių – Lietuvos bei Latvijos „Instragam“ profilyje augome dvigubai ir pagerinome šio kanalo pardavimo rezultatus.

• Atsižvelgdami į klientų poreikius, atnaujinome mūsų vienų perkamiausių produktų – dovanų rinkinių – konceptą. Taip pat patobulinome akcijų kampanijas, kurios tapo atpažįstamesnės pirkėjams.

• Sukūrėme brandbook‘ą, kuris leidžia profesionaliai valdyti visus grupės prekės ženklus.

• Automatizavome produktų kūrimą – kartu su IT sukurėme unikalų įrankį, leidžiantį optimizuoti dizainerių darbą.

• Socialinės atsakomybė, tvarumas tampa vienu mūsų strateginių tikslų. Atrinkome aiškias kryptis ir pradėjome veiksmų įgyvendinimą.

Ir žinoma, geriausias rezultatas – stipri ir sėkminga tarptautinė marketingo komanda, kuri tvirta kaip šeima. Nors vargino ilgai besitęsiantis karantinas, nuotolinis darbas, vyko struktūriniai pokyčiai, komandoje išliko maksimalus geriausio rezultato siekimas, greita reakcija, proaktyvumas ir kaip niekad tvirtas susitelkimas bet kuriuo klausimu.

 

Liudas Rimkus, SEB BANKAS Baltijos šalių marketingo ir komunikacijos vadovas

 

Kas lemia Jūsų, kaip marketingo vadovo, sėkmę?

 

Gebėjimas „parduoti” idėjas aukščiausiems vadovams ir komandos kompetencija.

 

Kuo išsiskyrė 2021 metai Jums, kaip marketingo vadovui?

 

Marketingo padalinio integracija į skaitmeninių pardavimų padalinį.

 

Kokius pagrindinius 2021 metų veiksmus ir rezultatus išskirtumėte kaip sėkmingiausius?

 

Skaitmeninių kanalų transformacija: visų WEB puslapių renovacija ir Marketing automation projekto įgyvendinimas. Unikalių tvarumo turinio projektų įgyvendinimas.

 

Vytautas Romeika, KESKO SENUKAI DIGITAL direktorius Baltijos šalims (2021 m. buvo marketingo vadovas)

 

Kas lemia Jūsų, kaip marketingo vadovo, sėkmę?

 

Smalsumas ir aistra nuolatiniam mokymuisi. Kiekviena padaryta klaida yra vertinga, jeigu ji yra tinkamai įdarbinama. Taip pat ir su informacija - kokia jos vertė, jeigu ji nėra realizuojama? Taigi, nuolatinis mokymasis ir naujų sprendimų bandymas, pritaikymas. Mano viena mėgstamiausių citatų yra E. Einstein „Beprotystė - daryti tuos pačius dalykus vėl ir vėl ir tikėtis kitokio rezultato”.

 

Kuo išsiskyrė 2021 metai Jums kaip marketingo vadovui?

 

Iššūkių virtinė reikalaujanti žaibiško prisitaikymo prie rinkos pokyčių. Na o esminis ‒ išskirtinis įvykis, tai transformacija iš CMO į CEO ir tuo parodant, kad kompleksiškas ir praktiškas požiūris į strateginę rinkodarą gali sistemingai auginti verslą.

 

Kokius pagrindinius 2021 metų veiksmus ir rezultatus išskirtumėte kaip sėkmingiausius?

 

Dirbant 3-ose šalyse (Lietuva, Latvija, Estija) COVID-19 karantinai vyko skirtingu metu, tad reikėjo labai greitai reprioretizuoti planus, amortizuoti komandų emocijas ir padaryti rezultatą. 
Siekiant vystyti daugiakanalės prekybos strategiją, sukūrėme ir pasileidome naują lojalumo programą „Smart Net”, kuri apjungia online, offline prekybą ir užtikrina nenutrūkstamą klientų kelionę. 

2021-aisiais reikšmingai pastiprinome savo pozicijas rinkose tiek pardavimų, tiek klientų patirties ir elgsenos kontekstuose.

 

Regimantas Urbanas, SURFSHARK marketingo vadovas

 

Kas lemia Jūsų, kaip marketingo vadovo, sėkmę?

 

Pirmiausia, vadovas gali būti sėkmingas tik tiek, kiek yra sėkminga, motyvuota ir kvalifikuota jo surinkta komanda. Kiek efektyvūs procesai, sprendimų priėmimas bei atvira tarpusavio komunikacija. Na, o mano sėkmę kaip vadovo asmeniškai lemia mano nuoširdus domėjimasis žmonėmis, džiaugsmas su jais bendraujant, noras juos auginti, jiems padėti, juos motyvuoti. Tai padeda man ne tik dirbant su esama komanda, bet ir mezgant ryšius rinkodaros bendruomenėje, pritraukiant ir išlaikant stiprius specialistus ir vadovus. Turiu didelį avansinį pasitikėjimą naujais žmonėmis savo komandoje, mėgstu būti atsitraukęs, kai žmogus pats išmoksta priimti teisingus sprendimus, bet tuo pačiu ir prieinamas visiems, kai situacija yra neeilinė, krizinė, kyla vidiniai nesutarimai ar trintys. Be to, esu labai energingas ir pozityvus - mane sunku išmušti iš vėžių. ;)    

Iš kietųjų rinkodaros įgūdžių pusės man padeda tai, kad esu dirbęs tiek agentūros, tiek žiniasklaidos/kanalo, tiek kliento pusėje. Puikiai suprantu visų jų verslo modelius ir veiklos principus. Tai padeda greičiau susikalbėti, nusiderėti kainą ir pasiekti geresnį bendro darbo rezultatą. Pats esu leidęs reklamos kampanijas, rašęs tekstus, dėliojęs interneto puslapius, valdęs ir auginęs socialinių tinklų paskyras, kūriau reklaminių kampanijų idėjas ir video siužetu. Esu ruošęs ir platinęs pranešimus spaudai, tad su didžiąja dalimi savo komandos galiu pasikalbėti ne vien apie jų minkštuosius ir projektų valdymo įgūdžius - žinau ir jų kasdienę profesinę virtuvę.

Galiausiai, darbas “Google” mane išmokė priimti duomenim ir tyrimais paremtus sprendimus, konkrečių ir išmatuojamų tikslų kėlimą, prioretizavimo principus, sėkmingo darbo globalioje rinkoje ir kultūriškai mišrioje komandoje ypatumus. 

 

Kuo išsiskyrė 2021 metai Jums kaip marketingo vadovui?

 

2021 metai buvo proveržio metais visai Surfshark organizacijai, nes rinkodaros komanda padvigubėjo, paleidome savo pirmąsias TV kampanijas, šalių aktyvacijas dalyje mūsų pagrindinių rinkų - Hong Konge, Taivane, Lenkijoje, Vokietijoje. Antroji COVID banga veikė kaip didžiulis augimo variklis mūsų verslui, todėl reikėjo greitai reaguoti ir sugebėti pasiimti tą potencialą, kai tiek daug žmonių dirbo iš namų ir duomenų saugumas internete tapo kaip niekad svarbus.

 

Kokius pagrindinius 2021 metų veiksmus ir rezultatus išskirtumėte kaip sėkmingiausius?

 

Svarbiausieji pasiekimai buvo šie:

• 04’21 turėjome aukščiausią pelningumo lygį per visą laiką (lyginant visas rinkodaros išlaidas ir pajamas).

• Surfshark prekės ženklo paieškų kiekis Google paieškoje per 2021 metus padidėjo labiausiai tarp TOP5 didžiausių VPN paslaugos tiekėjų Pasaulyje (lyginant tarp Express VPN, Nord VPN, Cyberghost, IP Vanish ir Surfshark).

• Tapome populiariausiu VPN’u Hong Konge ir Taivane.

• Padvigubinome savo integracijų, dirbant drauge su influenceriais visame Pasaulyje, kiekį. Per 2021 metus jų išleidome virš 7000. To dėka influenceriai tapo labiausiai per 2021 metus paaugusiu naujų vartotojų pritraukimo kanalu.

• Be to, pirmą kartą patekome tarp 10 geidžiamiausių darbdavių Lietuvoje (pagal MeetFrank)

Galiausiai, visi 2021 metų rezultatai vedė į tai, kad mes, būdami TOP3 didžiausiu VPN tiekėjų Pasaulyje, šių metų vasario 1 d. susijungėm su Nord Security (TOP 1 VPN Pasaulyje), suformuojant didžiausią kibernetinio saugumo įmonę Pasaulyje, o balandį, drauge su Nord Security, tapome antruoju Lietuvos vienaragiu.

 

Marija Valaitė, MATH SCIENTIFIC marketingo vadovė

 

Kas lemia Jūsų, kaip marketingo vadovės, sėkmę?

 

Be abejo, sėkmę lemia daugelis faktorių, kurie sukuria bendrą visumą. Visgi, išskirčiau du pagrindinius - komandą ir netipinį MATH prekės ženklo vietos industrijoje matymą.

Mūsų marketingo komanda – itin atsakingai atsirinkti žmonės, kurie yra ne tik kompetentingi, tačiau ir nuoširdžiai myli „MATH Scientific”. Beveik visi komandos nariai pirmiausia tapo vartotojais ir tuomet – darbuotojais. Labai jais pasitikiu ir stengiuosi tai parodyti veiksmais – suteikti laisvę rinktis prioritetus ir planuoti savo veiksmus ir laiką. Toks pasitikėjimu grįstas ryšys ne tik suteikia žmonėms laisvę išpildyti visą savo potencialą, tačiau ir išryškina atsakomybę - tiek už sėkmę, tiek už klaidas.

Taip pat svarbu ir tai, kaip pasirinkome matyti konkurencinę aplinką. Vadovaujamės „ne konkuruoti, o kurti“ filosofija ir mąstome tik apie tai, kuo unikalūs esame patys bei kokią pridėtinę vertę galime kurti ir kaip geros rinkodaros pavyzdys, gero darbdavio, skaidraus verslo. Kai analizuoji konkurentus, neišvengiamai, sąmoningai ar ne, išmoksti jų metodų, kurių vėliau negali „atsimokyti atgal“. Atsisakydami tokios analizės, suteikiame sau galimybę analizuoti rinką, kaip žaidimų aikštelę, ir rasti savo metodus, kurie, galimai, rinkai nėra būdingi, tačiau pasiteisina.

 

Kuo išsiskyrė 2021 metai Jums kaip marketingo vadovei?

 

Vos per vienerius metus, kurie šalia viso kito, buvo pilni pandemijos keliamų iššūkių, mums pavyko tapti matomais ir vertinamais tarptautinėje erdvėje. Buvome nuolat minimi didžiuosiuose leidiniuose (VOGUE, Marie Claire, L’Officiel), užsiauginome tarptautinį sekėjų ratą socialiniuose tinkluose bei, svarbiausia, sulaukėme daug vartotojų iš šalių, kuriose vykdėme marketingo veiksmus.

Taip pat, pradėjome bendradarbiauti su „Douglas”. Šiuo metu „MATH Scientific“ produktų galima įsigyti „Douglas“ parduotuvėse Lietuvoje, tačiau vyksta derybos ir su tarptautiniu „Douglas“ prekybos tinklu, tad planuojame, kad greitai mūsų produktai atsidurs ir fizinėse didžiųjų Europos valstybių parduotuvėse.

Metų pradžioje, renginyje „Beauty Connect“ buvome atrinkti tarp TOP12 perspektyviausių Europos jaunų kompanijų grožio ir sveikatingumo industrijoje, o metų viduryje atliktame vartotojų nuomonės vertinimo tyrime buvome įvertinti kaip labiausiai rekomenduojama kosmetika odos būklės gerinimui Lietuvoje. Antrojoje metų pusėje patekome į skandinaviškąjį „VOGUE“ ir tapome pirmuoju Lietuvišku kosmetikos prekės ženklu, kuris savo vizualine estetika, komunikacijos tonu ir vertybine linija atitiko itin aukštus „VOGUE“ standartus.

Man, kaip marketingo vadovei, šie pasiekimai buvo labai aiškus įrodymas, kad mūsų pasirinkta strategija veikia.

Esu tikra, kad prisidėjo ir tai, kad ryžomės praplėsti marketingo komandos atsakomybių ribas ir pačią prieigą prie to, kas mums yra sėkminga rinkodara. Pasirinkome visus savo veiksmus aiškiai matuoti skaičiais, užsitikrindami, kad ne tik kuriame gražų ir patrauklų prekės ženklą, tačiau aiškiai žinome, kurie mūsų veiksmai konvertuojasi į labai aiškius finansinius rezultatus.

 

Kokius pagrindinius 2021 metų veiksmus ir rezultatus išskirtumėte kaip sėkmingiausius?

 

Susikūrėme aiškią business value chain schemą, kuria vadovaujamės kurdami įvairias kampanijas pardavimų skatinimui. Taip pat, susidėliojome plėtros į naujas rinkas gaires, kad viskas būtų maksimaliai sisteminama ir dokumentuojama. Tai leidžia labai produktyviai palyginti, kokie veiksmai kurioje šalyje pasiteisina bei pamatuoti, kaip jie atsiperka. Taip pat, išvystėme itin sėkmingą ambasadorių pritraukimo strategiją, kuri padėjo susikurti finansiškai našias partnerystes su stipriausiais Lietuvos ir užsienio influenceriais.

Svarbu tai, kad prekės ženklui tampant vis sėkmingesniam, mes išliekame tuo, kuo pasirinkome būti. Mums pavyko išlaikyti savo vizualinį identitetą bei išmokti išgirsti rinkos poreikius – kurti produktus, kurie rinkoje reikalingi šiuo metu. Taip išliekame ir konkurencingi, ir aktualūs vartotojui.

Greta viso to, pirmame plane visada pavyko išlaikyti tvarumą ir atsakingumą prieš gamtą. Šiuo klausimu neiname į jokius kompromisus. Susikūrėme savo tvarumo politiką, pakuotes gaminame iš perdirbtų ir perdirbamų medžiagų, tapome Koralinių rifų aljanso partneriais, išmokome ne tik patys būti sąmoningi, bet ir edukuoti vartotojus, kad ir jiems tvarūs pasirinkimai būtų aiškūs ir paprasti. Visai tai prisidėjo prie to, kad esame vertinami, kaip atsakingas ir skaidrus prekės ženklas.

 

Plačiau apie Metų CMO rinkimus galite skaityti čia.